Transdisciplinarnost kao put ka rešavanju globalnih problema: zašto nema mesta za „društvenjake“?
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Transdisciplinarnost u organizacijama poput GYA izostaje usled brojnih prepreka koje stoje na putu mladim naučnicima iz DH nauka, a koje su vezane za komercijalizaciju nauke, stereotipe prema „društvenjacima“, samoisključivanje, kao i kriterijume za članstvo koji se prvenstveno baziraju na naučnoj izuzetnosti. Stoga je potrebno da se u organizacijama poput GYA pitanje nejednake zastupljenosti naučnika iz različitih oblasti prvo otvori (što smo iz odgovora učesnika zaključili da jeste slučaj), a onda i adresira. Potrebno je opšte podizanje nivoa „pismenosti o jednakosti“ ( eng. equity literacy, Gorski 2016), kako u samim organizacijama, tako i u širim naučnim krugovima i među donosiocima odluka. Disproporcija se može smanjiti prilagođavanjem kriterijuma sa namerom da se poveća osetljivost na razlike među disciplinama (ali i na druge razlike), kao i boljim informisanjem svih potencijalno zainteresovanih, kroz društvene mreže, konferencije, publikacije i slično.
Кључне речи:
transdiciplinarnost / globalni problemi / društvene i humanističke nauke / mladi naučnici / tematska analizaИзвор:
Zbornik saopštenja sa XXIV naučne konferencije Pedagoška istraživanja i školska praksa – „Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika, 2021, 28-32Издавач:
- Institut za pedagoška istraživanja
- Institut za psihologiju, Filozofski fakultet u Beogradu
Финансирање / пројекти:
- Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije u sklopu finansiranja naučnoistraživačkog rada na Univerzitetu u Beogradu – Filozofskom fakultetu
Напомена:
- Ova građa je saopštenje sa nacionalnog skupa štampano u celini, te je umesto sažetka naveden zaključak rada.
Институција/група
Psihologija / PsychologyTY - CONF AU - Simić, Nataša AU - Nikitović, Tijana PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5016 AB - Transdisciplinarnost u organizacijama poput GYA izostaje usled brojnih prepreka koje stoje na putu mladim naučnicima iz DH nauka, a koje su vezane za komercijalizaciju nauke, stereotipe prema „društvenjacima“, samoisključivanje, kao i kriterijume za članstvo koji se prvenstveno baziraju na naučnoj izuzetnosti. Stoga je potrebno da se u organizacijama poput GYA pitanje nejednake zastupljenosti naučnika iz različitih oblasti prvo otvori (što smo iz odgovora učesnika zaključili da jeste slučaj), a onda i adresira. Potrebno je opšte podizanje nivoa „pismenosti o jednakosti“ ( eng. equity literacy, Gorski 2016), kako u samim organizacijama, tako i u širim naučnim krugovima i među donosiocima odluka. Disproporcija se može smanjiti prilagođavanjem kriterijuma sa namerom da se poveća osetljivost na razlike među disciplinama (ali i na druge razlike), kao i boljim informisanjem svih potencijalno zainteresovanih, kroz društvene mreže, konferencije, publikacije i slično. PB - Institut za pedagoška istraživanja PB - Institut za psihologiju, Filozofski fakultet u Beogradu C3 - Zbornik saopštenja sa XXIV naučne konferencije Pedagoška istraživanja i školska praksa – „Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika T1 - Transdisciplinarnost kao put ka rešavanju globalnih problema: zašto nema mesta za „društvenjake“? EP - 32 SP - 28 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5016 ER -
@conference{ author = "Simić, Nataša and Nikitović, Tijana", year = "2021", abstract = "Transdisciplinarnost u organizacijama poput GYA izostaje usled brojnih prepreka koje stoje na putu mladim naučnicima iz DH nauka, a koje su vezane za komercijalizaciju nauke, stereotipe prema „društvenjacima“, samoisključivanje, kao i kriterijume za članstvo koji se prvenstveno baziraju na naučnoj izuzetnosti. Stoga je potrebno da se u organizacijama poput GYA pitanje nejednake zastupljenosti naučnika iz različitih oblasti prvo otvori (što smo iz odgovora učesnika zaključili da jeste slučaj), a onda i adresira. Potrebno je opšte podizanje nivoa „pismenosti o jednakosti“ ( eng. equity literacy, Gorski 2016), kako u samim organizacijama, tako i u širim naučnim krugovima i među donosiocima odluka. Disproporcija se može smanjiti prilagođavanjem kriterijuma sa namerom da se poveća osetljivost na razlike među disciplinama (ali i na druge razlike), kao i boljim informisanjem svih potencijalno zainteresovanih, kroz društvene mreže, konferencije, publikacije i slično.", publisher = "Institut za pedagoška istraživanja, Institut za psihologiju, Filozofski fakultet u Beogradu", journal = "Zbornik saopštenja sa XXIV naučne konferencije Pedagoška istraživanja i školska praksa – „Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika", title = "Transdisciplinarnost kao put ka rešavanju globalnih problema: zašto nema mesta za „društvenjake“?", pages = "32-28", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5016" }
Simić, N.,& Nikitović, T.. (2021). Transdisciplinarnost kao put ka rešavanju globalnih problema: zašto nema mesta za „društvenjake“?. in Zbornik saopštenja sa XXIV naučne konferencije Pedagoška istraživanja i školska praksa – „Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika Institut za pedagoška istraživanja., 28-32. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5016
Simić N, Nikitović T. Transdisciplinarnost kao put ka rešavanju globalnih problema: zašto nema mesta za „društvenjake“?. in Zbornik saopštenja sa XXIV naučne konferencije Pedagoška istraživanja i školska praksa – „Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika. 2021;:28-32. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5016 .
Simić, Nataša, Nikitović, Tijana, "Transdisciplinarnost kao put ka rešavanju globalnih problema: zašto nema mesta za „društvenjake“?" in Zbornik saopštenja sa XXIV naučne konferencije Pedagoška istraživanja i školska praksa – „Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika (2021):28-32, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5016 .