Мотивација будућих наставника за избор наставничке професије – приступ усмерен на особу
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Примењујући приступ усмерен на особу, у овом раду смо настојале да утврдимо профиле будућих наставника на основу њихове мотивације за избор наставничке професије и
упоредимо их имајући у виду њихову перцепцију дате професије и задовољство избором
професије. Додатни циљ представљало је испитивање могућих разлика између мушкараца и жена, као и између будућих наставника разредне и предметне наставе. Скалу Чиници који утичу на избор посла наставника попунило је 364 будућих наставника из Србије.
Анализом латентних профила издвојиле смо три профила. Незаинтересовани негативисти се одликују слабом мотивацијом, негативнијом перцепцијом професије наставника и најнижим степеном задовољства избором професије, тако да се овај профил може
сматрати маладаптивним. Некритички ентузијасти имају највиши степен мотивације и
најпозитивнију перцепцију добити од посла наставника. Профил који смо назвали аутономним реалистима одликује се најнижом екстринзичком и мотивацијом која потиче
од социјалних ут...ицаја. Регистроване су полне разлике између профила, али не и разлике
које се тичу типа иницијалног образовања. Познавање профила наставника може помоћи у предвиђању различитих каријерних путања и у осмишљавању интервенција које
ће бити прилагођене потребама специфичних подгрупа будућих наставника у Србији.
Ključne reči:
будући наставници / fit-choice / професија наставника / мотивација / анализа латентних профила / latent profile analysis / motivation / teachersIzvor:
Зборник Института за педагошка истраживања, 2021, 53, 2, 207-238Finansiranje / projekti:
- This research was funded by the Ministry of Education, Science and Technological Development of the Republic of Serbia (Contract No. 451-03-9/2021-14/200018 and 451-03- 9/2021-14
Institucija/grupa
Psihologija / PsychologyTY - JOUR AU - Simić, Nataša AU - Marušić Jablanović, Milica AU - Purić, Danka PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5167 AB - Примењујући приступ усмерен на особу, у овом раду смо настојале да утврдимо профиле будућих наставника на основу њихове мотивације за избор наставничке професије и упоредимо их имајући у виду њихову перцепцију дате професије и задовољство избором професије. Додатни циљ представљало је испитивање могућих разлика између мушкараца и жена, као и између будућих наставника разредне и предметне наставе. Скалу Чиници који утичу на избор посла наставника попунило је 364 будућих наставника из Србије. Анализом латентних профила издвојиле смо три профила. Незаинтересовани негативисти се одликују слабом мотивацијом, негативнијом перцепцијом професије наставника и најнижим степеном задовољства избором професије, тако да се овај профил може сматрати маладаптивним. Некритички ентузијасти имају највиши степен мотивације и најпозитивнију перцепцију добити од посла наставника. Профил који смо назвали аутономним реалистима одликује се најнижом екстринзичком и мотивацијом која потиче од социјалних утицаја. Регистроване су полне разлике између профила, али не и разлике које се тичу типа иницијалног образовања. Познавање профила наставника може помоћи у предвиђању различитих каријерних путања и у осмишљавању интервенција које ће бити прилагођене потребама специфичних подгрупа будућих наставника у Србији. T2 - Зборник Института за педагошка истраживања T1 - Мотивација будућих наставника за избор наставничке професије – приступ усмерен на особу EP - 238 IS - 2 SP - 207 VL - 53 DO - https://doi.org/10.2298/ZIPI2102207S ER -
@article{ author = "Simić, Nataša and Marušić Jablanović, Milica and Purić, Danka", year = "2021", abstract = "Примењујући приступ усмерен на особу, у овом раду смо настојале да утврдимо профиле будућих наставника на основу њихове мотивације за избор наставничке професије и упоредимо их имајући у виду њихову перцепцију дате професије и задовољство избором професије. Додатни циљ представљало је испитивање могућих разлика између мушкараца и жена, као и између будућих наставника разредне и предметне наставе. Скалу Чиници који утичу на избор посла наставника попунило је 364 будућих наставника из Србије. Анализом латентних профила издвојиле смо три профила. Незаинтересовани негативисти се одликују слабом мотивацијом, негативнијом перцепцијом професије наставника и најнижим степеном задовољства избором професије, тако да се овај профил може сматрати маладаптивним. Некритички ентузијасти имају највиши степен мотивације и најпозитивнију перцепцију добити од посла наставника. Профил који смо назвали аутономним реалистима одликује се најнижом екстринзичком и мотивацијом која потиче од социјалних утицаја. Регистроване су полне разлике између профила, али не и разлике које се тичу типа иницијалног образовања. Познавање профила наставника може помоћи у предвиђању различитих каријерних путања и у осмишљавању интервенција које ће бити прилагођене потребама специфичних подгрупа будућих наставника у Србији.", journal = "Зборник Института за педагошка истраживања", title = "Мотивација будућих наставника за избор наставничке професије – приступ усмерен на особу", pages = "238-207", number = "2", volume = "53", doi = "https://doi.org/10.2298/ZIPI2102207S" }
Simić, N., Marušić Jablanović, M.,& Purić, D.. (2021). Мотивација будућих наставника за избор наставничке професије – приступ усмерен на особу. in Зборник Института за педагошка истраживања, 53(2), 207-238. https://doi.org/https://doi.org/10.2298/ZIPI2102207S
Simić N, Marušić Jablanović M, Purić D. Мотивација будућих наставника за избор наставничке професије – приступ усмерен на особу. in Зборник Института за педагошка истраживања. 2021;53(2):207-238. doi:https://doi.org/10.2298/ZIPI2102207S .
Simić, Nataša, Marušić Jablanović, Milica, Purić, Danka, "Мотивација будућих наставника за избор наставничке професије – приступ усмерен на особу" in Зборник Института за педагошка истраживања, 53, no. 2 (2021):207-238, https://doi.org/https://doi.org/10.2298/ZIPI2102207S . .