'Namćori' iz komšiluka - predstavljanje starosti u domaćoj televizijskoj reklami
The 'cantankerous old people' next door: How old age is represented in Serbian television commercials
Апстракт
Rad predstavlja pokušaj da se odgovori na pitanje koji dominantni stavovi društva o starima i starosti bivaju korišćeni u kreiranju domaćih televizijskih reklama, kao delu popularne kulture kojem pripada svet oglašavanja. Ovom zadatku pristupilo se kroz analizu stereotipa na kojima su građene poruke šest analiziranih reklama, bilo da su oni negativni ili pozitivni, kao i kroz analizu zastupljenosti starih likova u reklamnom prostoru. Rad obrađuje dva principa uz pomoć kojih su građene reklamne poruke. Prvi princip nazvan je 'principom životnosti' koji podrazumeva prevođenje dominantnih stavova društva u reklamnu poruku, dok je drugi princip nazvan 'reklamnom stvarnošću', u kojem starost, prevashodno kroz samo određenje, ali i kroz negiranje njenog postojanja, biva ozbiljno distancirana od onoga što beleži demografska stvarnost danas i ovde.
Кључне речи:
stereotip / starost / reklama / popularna kultura / dominantni stavovi Društva / stereotype / pop culture / old age / dominant attitudes in society / commercialsИзвор:
Etnoantropološki problemi, 2010, 5, 3, 75-97Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd
Институција/група
Etnologija i antropologija / Ethnology and AnthropologyTY - JOUR AU - Milosavljević, Ljubica PY - 2010 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1009 AB - Rad predstavlja pokušaj da se odgovori na pitanje koji dominantni stavovi društva o starima i starosti bivaju korišćeni u kreiranju domaćih televizijskih reklama, kao delu popularne kulture kojem pripada svet oglašavanja. Ovom zadatku pristupilo se kroz analizu stereotipa na kojima su građene poruke šest analiziranih reklama, bilo da su oni negativni ili pozitivni, kao i kroz analizu zastupljenosti starih likova u reklamnom prostoru. Rad obrađuje dva principa uz pomoć kojih su građene reklamne poruke. Prvi princip nazvan je 'principom životnosti' koji podrazumeva prevođenje dominantnih stavova društva u reklamnu poruku, dok je drugi princip nazvan 'reklamnom stvarnošću', u kojem starost, prevashodno kroz samo određenje, ali i kroz negiranje njenog postojanja, biva ozbiljno distancirana od onoga što beleži demografska stvarnost danas i ovde. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd T2 - Etnoantropološki problemi T1 - 'Namćori' iz komšiluka - predstavljanje starosti u domaćoj televizijskoj reklami T1 - The 'cantankerous old people' next door: How old age is represented in Serbian television commercials EP - 97 IS - 3 SP - 75 VL - 5 DO - 10.21301/eap.v5i3.4 ER -
@article{ author = "Milosavljević, Ljubica", year = "2010", abstract = "Rad predstavlja pokušaj da se odgovori na pitanje koji dominantni stavovi društva o starima i starosti bivaju korišćeni u kreiranju domaćih televizijskih reklama, kao delu popularne kulture kojem pripada svet oglašavanja. Ovom zadatku pristupilo se kroz analizu stereotipa na kojima su građene poruke šest analiziranih reklama, bilo da su oni negativni ili pozitivni, kao i kroz analizu zastupljenosti starih likova u reklamnom prostoru. Rad obrađuje dva principa uz pomoć kojih su građene reklamne poruke. Prvi princip nazvan je 'principom životnosti' koji podrazumeva prevođenje dominantnih stavova društva u reklamnu poruku, dok je drugi princip nazvan 'reklamnom stvarnošću', u kojem starost, prevashodno kroz samo određenje, ali i kroz negiranje njenog postojanja, biva ozbiljno distancirana od onoga što beleži demografska stvarnost danas i ovde.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd", journal = "Etnoantropološki problemi", title = "'Namćori' iz komšiluka - predstavljanje starosti u domaćoj televizijskoj reklami, The 'cantankerous old people' next door: How old age is represented in Serbian television commercials", pages = "97-75", number = "3", volume = "5", doi = "10.21301/eap.v5i3.4" }
Milosavljević, L.. (2010). 'Namćori' iz komšiluka - predstavljanje starosti u domaćoj televizijskoj reklami. in Etnoantropološki problemi Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd., 5(3), 75-97. https://doi.org/10.21301/eap.v5i3.4
Milosavljević L. 'Namćori' iz komšiluka - predstavljanje starosti u domaćoj televizijskoj reklami. in Etnoantropološki problemi. 2010;5(3):75-97. doi:10.21301/eap.v5i3.4 .
Milosavljević, Ljubica, "'Namćori' iz komšiluka - predstavljanje starosti u domaćoj televizijskoj reklami" in Etnoantropološki problemi, 5, no. 3 (2010):75-97, https://doi.org/10.21301/eap.v5i3.4 . .