Maska kao slika sveta - anticipacija sajber kulture u istoriji umetnosti Ota Bihalji Merina (1904-1993)
Mask as an image of the world: Anticipation of cyber culture in art history by Oto Bihalji Merin (1904-1993)
Апстракт
U radu se analiziraju osnove opšteg pregleda istorije umetnosti Ota Bihalji Merina (1904-1993) i u njegovim tekstovima se prepoznaje koncept maske kao ključni. Razmatra se kako koncept maske utiče na njegovu definiciju umetnosti, određuje (multidisciplinarni) pristup njenom proučavanju, proširuje oblast interesovanja na sve što se može shvatiti kao maska i utvrđuje antropološki smisao istraživanja vizuelne kulture. Sagledava se i kako koncept maske pomaže u redefinisanju umetnosti i strukturiranju novog opšteg pregleda istorije umetnosti, zasnovanog na prikazu vizuelne strane ključnih ljudskih aktivnosti.
The study analyses the grounds for the general art history overview by Oto Bihalji Merin (19041993). His texts recognize the concept of the mask as a key one. The paper analyses how the concept of the mask influences his definition of art, determines (in a multidisciplinary manner) his approach to art studying, expends the scope of interest to anything that can be taken for a mask and defines the anthropological meaning of visual culture research. The concept of a mask is studied as an aid in redefining art and structuring a new general overview of art history, based on a display of the visual side of key human activities.
Кључне речи:
teorija / pisanje o umetnosti / opšti pregled / maska / Bihalji Merin (1904-1993) / theory / mask / general overview / Bihalji Merin (1904-1993) / art writingsИзвор:
Kultura, 2017, 155, 89-100Издавач:
- Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd
Институција/група
Istorija umetnosti / History of ArtTY - JOUR AU - Dragojević, Predrag PY - 2017 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2294 AB - U radu se analiziraju osnove opšteg pregleda istorije umetnosti Ota Bihalji Merina (1904-1993) i u njegovim tekstovima se prepoznaje koncept maske kao ključni. Razmatra se kako koncept maske utiče na njegovu definiciju umetnosti, određuje (multidisciplinarni) pristup njenom proučavanju, proširuje oblast interesovanja na sve što se može shvatiti kao maska i utvrđuje antropološki smisao istraživanja vizuelne kulture. Sagledava se i kako koncept maske pomaže u redefinisanju umetnosti i strukturiranju novog opšteg pregleda istorije umetnosti, zasnovanog na prikazu vizuelne strane ključnih ljudskih aktivnosti. AB - The study analyses the grounds for the general art history overview by Oto Bihalji Merin (19041993). His texts recognize the concept of the mask as a key one. The paper analyses how the concept of the mask influences his definition of art, determines (in a multidisciplinary manner) his approach to art studying, expends the scope of interest to anything that can be taken for a mask and defines the anthropological meaning of visual culture research. The concept of a mask is studied as an aid in redefining art and structuring a new general overview of art history, based on a display of the visual side of key human activities. PB - Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd T2 - Kultura T1 - Maska kao slika sveta - anticipacija sajber kulture u istoriji umetnosti Ota Bihalji Merina (1904-1993) T1 - Mask as an image of the world: Anticipation of cyber culture in art history by Oto Bihalji Merin (1904-1993) EP - 100 IS - 155 SP - 89 DO - 10.5937/kultura1755089D ER -
@article{ author = "Dragojević, Predrag", year = "2017", abstract = "U radu se analiziraju osnove opšteg pregleda istorije umetnosti Ota Bihalji Merina (1904-1993) i u njegovim tekstovima se prepoznaje koncept maske kao ključni. Razmatra se kako koncept maske utiče na njegovu definiciju umetnosti, određuje (multidisciplinarni) pristup njenom proučavanju, proširuje oblast interesovanja na sve što se može shvatiti kao maska i utvrđuje antropološki smisao istraživanja vizuelne kulture. Sagledava se i kako koncept maske pomaže u redefinisanju umetnosti i strukturiranju novog opšteg pregleda istorije umetnosti, zasnovanog na prikazu vizuelne strane ključnih ljudskih aktivnosti., The study analyses the grounds for the general art history overview by Oto Bihalji Merin (19041993). His texts recognize the concept of the mask as a key one. The paper analyses how the concept of the mask influences his definition of art, determines (in a multidisciplinary manner) his approach to art studying, expends the scope of interest to anything that can be taken for a mask and defines the anthropological meaning of visual culture research. The concept of a mask is studied as an aid in redefining art and structuring a new general overview of art history, based on a display of the visual side of key human activities.", publisher = "Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd", journal = "Kultura", title = "Maska kao slika sveta - anticipacija sajber kulture u istoriji umetnosti Ota Bihalji Merina (1904-1993), Mask as an image of the world: Anticipation of cyber culture in art history by Oto Bihalji Merin (1904-1993)", pages = "100-89", number = "155", doi = "10.5937/kultura1755089D" }
Dragojević, P.. (2017). Maska kao slika sveta - anticipacija sajber kulture u istoriji umetnosti Ota Bihalji Merina (1904-1993). in Kultura Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd.(155), 89-100. https://doi.org/10.5937/kultura1755089D
Dragojević P. Maska kao slika sveta - anticipacija sajber kulture u istoriji umetnosti Ota Bihalji Merina (1904-1993). in Kultura. 2017;(155):89-100. doi:10.5937/kultura1755089D .
Dragojević, Predrag, "Maska kao slika sveta - anticipacija sajber kulture u istoriji umetnosti Ota Bihalji Merina (1904-1993)" in Kultura, no. 155 (2017):89-100, https://doi.org/10.5937/kultura1755089D . .