Sociodemografski portret studenta - budućeg vaspitača u Srbiji
Sociodemographic portrait of a student - a future preschool teacher in Serbia
Apstrakt
U radu je predstavljeno empirijsko istraživanje s ciljem da se ispitaju sociodemografske karakteristike studenata strukovnih I akademskih studija koji se obrazuju za poziv vaspitača. Zadatkom istraživanja bilo je predviđeno da se utvrde sociodemografske karakteristike studenata budućih vaspitača-pol, mesto porekla, stručna sprema roditelja, zanimanje roditelja, naslednost zanimanja u porodici, način izdržavanja tokom studija, vrsta srednje škole I prosečan uspeh u prethodnom školovanju. Rezultati istraživanja sociodemografskih karakteristi-ka pokazuju da su studenati budući vaspitači skoro isključivo ženskog pola, da najčešće potiču iz manjih I srednje velikih gradova, kao I da, kada je reč o nivou obrazovanja, Mali procenat roditelja ima završen fakultet. Takođe, analiza zanimanja roditelja pokazala je da se za poziv vaspitača najčešće opredeljuju studenti koji dolaze iz porodica nižeg socioekonomskog statusa u kojima su primanja niža od prosečnih I da petina studenata potiče iz porod...ica u kojima je neko od članova prosvetni radnik. Nalazi istraživanja pokazali su da najviše studenata dolazi sa završenom srednjom medicinskom školom ili gimnazijom I prosečnim uspehom preko 4,0.
This paper presents an empirical study with the objective to examine the sociodemographic characteristics of the students of applied and academic studies that educate future preschool teachers. The aim of the study was to determine the sociodemographic characteristics of students, future teachers: sex, place of origin, education of parents, parental occupation, hereditary occupational tendencies interest in the family, source of funding your studies, the type of secondary school and the average mark in previous education. The results of the research of sociodemographic
Ključne reči:
studenti nastavničkih fakulteta / studenti budući vaspitači / sociodemografske karakteristike / students future teachers / students future preschool teachers / socio-demographic characteristics of students as teachersIzvor:
Teme, 2018, 42, 2, 359-376Izdavač:
- Univerzitet u Nišu, Niš
Institucija/grupa
Pedagogija / PedagogyTY - JOUR AU - Dubljanin, Saša AU - Maksimović, Aleksandra PY - 2018 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2493 AB - U radu je predstavljeno empirijsko istraživanje s ciljem da se ispitaju sociodemografske karakteristike studenata strukovnih I akademskih studija koji se obrazuju za poziv vaspitača. Zadatkom istraživanja bilo je predviđeno da se utvrde sociodemografske karakteristike studenata budućih vaspitača-pol, mesto porekla, stručna sprema roditelja, zanimanje roditelja, naslednost zanimanja u porodici, način izdržavanja tokom studija, vrsta srednje škole I prosečan uspeh u prethodnom školovanju. Rezultati istraživanja sociodemografskih karakteristi-ka pokazuju da su studenati budući vaspitači skoro isključivo ženskog pola, da najčešće potiču iz manjih I srednje velikih gradova, kao I da, kada je reč o nivou obrazovanja, Mali procenat roditelja ima završen fakultet. Takođe, analiza zanimanja roditelja pokazala je da se za poziv vaspitača najčešće opredeljuju studenti koji dolaze iz porodica nižeg socioekonomskog statusa u kojima su primanja niža od prosečnih I da petina studenata potiče iz porodica u kojima je neko od članova prosvetni radnik. Nalazi istraživanja pokazali su da najviše studenata dolazi sa završenom srednjom medicinskom školom ili gimnazijom I prosečnim uspehom preko 4,0. AB - This paper presents an empirical study with the objective to examine the sociodemographic characteristics of the students of applied and academic studies that educate future preschool teachers. The aim of the study was to determine the sociodemographic characteristics of students, future teachers: sex, place of origin, education of parents, parental occupation, hereditary occupational tendencies interest in the family, source of funding your studies, the type of secondary school and the average mark in previous education. The results of the research of sociodemographic PB - Univerzitet u Nišu, Niš T2 - Teme T1 - Sociodemografski portret studenta - budućeg vaspitača u Srbiji T1 - Sociodemographic portrait of a student - a future preschool teacher in Serbia EP - 376 IS - 2 SP - 359 VL - 42 DO - 10.22190/TEME1802359D ER -
@article{ author = "Dubljanin, Saša and Maksimović, Aleksandra", year = "2018", abstract = "U radu je predstavljeno empirijsko istraživanje s ciljem da se ispitaju sociodemografske karakteristike studenata strukovnih I akademskih studija koji se obrazuju za poziv vaspitača. Zadatkom istraživanja bilo je predviđeno da se utvrde sociodemografske karakteristike studenata budućih vaspitača-pol, mesto porekla, stručna sprema roditelja, zanimanje roditelja, naslednost zanimanja u porodici, način izdržavanja tokom studija, vrsta srednje škole I prosečan uspeh u prethodnom školovanju. Rezultati istraživanja sociodemografskih karakteristi-ka pokazuju da su studenati budući vaspitači skoro isključivo ženskog pola, da najčešće potiču iz manjih I srednje velikih gradova, kao I da, kada je reč o nivou obrazovanja, Mali procenat roditelja ima završen fakultet. Takođe, analiza zanimanja roditelja pokazala je da se za poziv vaspitača najčešće opredeljuju studenti koji dolaze iz porodica nižeg socioekonomskog statusa u kojima su primanja niža od prosečnih I da petina studenata potiče iz porodica u kojima je neko od članova prosvetni radnik. Nalazi istraživanja pokazali su da najviše studenata dolazi sa završenom srednjom medicinskom školom ili gimnazijom I prosečnim uspehom preko 4,0., This paper presents an empirical study with the objective to examine the sociodemographic characteristics of the students of applied and academic studies that educate future preschool teachers. The aim of the study was to determine the sociodemographic characteristics of students, future teachers: sex, place of origin, education of parents, parental occupation, hereditary occupational tendencies interest in the family, source of funding your studies, the type of secondary school and the average mark in previous education. The results of the research of sociodemographic", publisher = "Univerzitet u Nišu, Niš", journal = "Teme", title = "Sociodemografski portret studenta - budućeg vaspitača u Srbiji, Sociodemographic portrait of a student - a future preschool teacher in Serbia", pages = "376-359", number = "2", volume = "42", doi = "10.22190/TEME1802359D" }
Dubljanin, S.,& Maksimović, A.. (2018). Sociodemografski portret studenta - budućeg vaspitača u Srbiji. in Teme Univerzitet u Nišu, Niš., 42(2), 359-376. https://doi.org/10.22190/TEME1802359D
Dubljanin S, Maksimović A. Sociodemografski portret studenta - budućeg vaspitača u Srbiji. in Teme. 2018;42(2):359-376. doi:10.22190/TEME1802359D .
Dubljanin, Saša, Maksimović, Aleksandra, "Sociodemografski portret studenta - budućeg vaspitača u Srbiji" in Teme, 42, no. 2 (2018):359-376, https://doi.org/10.22190/TEME1802359D . .