Arnold Bocklin and the Reception of his Art in the Nova iskra Journal in the Late 19th and Early 20th Centuries
Арнолд Беклин и његова рецепција у листу Нова искра крајем XIX и почетком XX века
Само за регистроване кориснике
2019
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
It wasn't until the end of the 19th century that the work of Arnold Bocklin was recognized in the Serbian social milieu. The contact between Serbian and South Slavic painters established during the last decades of the 19th century in Munich wasn't enough to make the local artistic and cultural public fully acquainted with Bocklin's opus. The initial steps in acknowledging Bocklin's artistic opus are to be recognized in the sporadic critical reviews of Bozidar Nikolajevic, Vladimir Petkovic and Nadezda Petrovic from the early 20th century. Yet, the first comprehensive review was published in the Nova iskra journal in 1901 immediately after the painter's death when Jova Adamovic made a biographical necrologue, introducing the Serbian social environment with basics from the painter's life and with his chosen paintings. At the core of this narrative was the thesis about the genius artist and his unjustified marginalization in the public sphere. The artist's specialty was finally recognized..., and his concepts of emotional landscape and pseudo-mythological genre were confirmed as a universal value. Having introduced Bocklin into the Serbian environment, Nova iskra journal, accordingly, had published six of his paintings in the period from 1899 to 1906. Finally, the artist was renowned as a leader of modern tendencies, and his paintings were to reflect the mental and emotional moods of the composite man of the last decades of the 19th century. The actuality of the contemporary critical reviews of the opus of Arnold Bocklin was confirmed by a comparative analysis with contemporary interpretations of the artist's opus that had further proved responsiveness of the critical thinking circles in Serbia at the break of the 19th and 20th centuries.
Дело Арнолда Беклина до пред крај XIX века није било довољно познато у српској средини.
Контакт српских и јужнословенских сликара са делом знаменитог сликара током последњих деценија XIX века у Минхену нису били довољни да би се домаћа уметничка и културна јавност у целости
упознала са Беклиновим опусом. Први кораци у препознавању Беклиновог ликовног опуса виде се
у сегментарним критичким освртима Божидара Николајевића, Владимира Петковића и Надежде
Петровић с почетка XX века. Но, први свеобухватни осврт дат је у листу Нова искра 1901. године.
Јован Адамовић је непосредно након сликареве смрти у форми биографског некролога упознао српску
средину са основним цртама из сликаревог живота и његовим одабраним сликама. У сржи наратива нашла се теза о генијалном уметнику и његовој неоправданој скрајнутости у јавном простору.
Уметникова посебност је на крају препозната, и његови концепти емоционалног пејзажа и псеудомитолошког жанра су верификовани као универзална вредност. У складу са ...увођењем Беклина у
српску средину, у Новој искри је у периоду од 1899. до 1906. године приказано шест уметникових
слика. Коначно, уметник је препознат као носилац модерних струјања, а његове слике су постале
носиоци душевних и емоционалних расположења композитног човека последњих деценија XIX века.
Актуелност оновремених критичких осврта на дело Арнолда Беклина потврђена је компаративном
провером са данашњим тумачењем сликаревог опуса.
Кључне речи:
Symbolism / Nova iskra Journal / Jova Adamovic / emotional landscape / Arnold Bocklin / Antiquity / Арнолд Беклин / симболизам / часопис Нова искра / Јова Адамовић / емоционални пејзаж / антикаИзвор:
Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti, 2019, 47, 171-183Издавач:
- Matica srpska, Novi Sad
Финансирање / пројекти:
- Представе идентитета у уметности и вербално-визуелној култури новог доба (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177001)
Институција/група
Istorija umetnosti / History of ArtTY - JOUR AU - Borozan, Igor PY - 2019 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2990 AB - It wasn't until the end of the 19th century that the work of Arnold Bocklin was recognized in the Serbian social milieu. The contact between Serbian and South Slavic painters established during the last decades of the 19th century in Munich wasn't enough to make the local artistic and cultural public fully acquainted with Bocklin's opus. The initial steps in acknowledging Bocklin's artistic opus are to be recognized in the sporadic critical reviews of Bozidar Nikolajevic, Vladimir Petkovic and Nadezda Petrovic from the early 20th century. Yet, the first comprehensive review was published in the Nova iskra journal in 1901 immediately after the painter's death when Jova Adamovic made a biographical necrologue, introducing the Serbian social environment with basics from the painter's life and with his chosen paintings. At the core of this narrative was the thesis about the genius artist and his unjustified marginalization in the public sphere. The artist's specialty was finally recognized, and his concepts of emotional landscape and pseudo-mythological genre were confirmed as a universal value. Having introduced Bocklin into the Serbian environment, Nova iskra journal, accordingly, had published six of his paintings in the period from 1899 to 1906. Finally, the artist was renowned as a leader of modern tendencies, and his paintings were to reflect the mental and emotional moods of the composite man of the last decades of the 19th century. The actuality of the contemporary critical reviews of the opus of Arnold Bocklin was confirmed by a comparative analysis with contemporary interpretations of the artist's opus that had further proved responsiveness of the critical thinking circles in Serbia at the break of the 19th and 20th centuries. AB - Дело Арнолда Беклина до пред крај XIX века није било довољно познато у српској средини. Контакт српских и јужнословенских сликара са делом знаменитог сликара током последњих деценија XIX века у Минхену нису били довољни да би се домаћа уметничка и културна јавност у целости упознала са Беклиновим опусом. Први кораци у препознавању Беклиновог ликовног опуса виде се у сегментарним критичким освртима Божидара Николајевића, Владимира Петковића и Надежде Петровић с почетка XX века. Но, први свеобухватни осврт дат је у листу Нова искра 1901. године. Јован Адамовић је непосредно након сликареве смрти у форми биографског некролога упознао српску средину са основним цртама из сликаревог живота и његовим одабраним сликама. У сржи наратива нашла се теза о генијалном уметнику и његовој неоправданој скрајнутости у јавном простору. Уметникова посебност је на крају препозната, и његови концепти емоционалног пејзажа и псеудомитолошког жанра су верификовани као универзална вредност. У складу са увођењем Беклина у српску средину, у Новој искри је у периоду од 1899. до 1906. године приказано шест уметникових слика. Коначно, уметник је препознат као носилац модерних струјања, а његове слике су постале носиоци душевних и емоционалних расположења композитног човека последњих деценија XIX века. Актуелност оновремених критичких осврта на дело Арнолда Беклина потврђена је компаративном провером са данашњим тумачењем сликаревог опуса. PB - Matica srpska, Novi Sad T2 - Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti T1 - Arnold Bocklin and the Reception of his Art in the Nova iskra Journal in the Late 19th and Early 20th Centuries T1 - Арнолд Беклин и његова рецепција у листу Нова искра крајем XIX и почетком XX века EP - 183 IS - 47 SP - 171 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_2990 ER -
@article{ author = "Borozan, Igor", year = "2019", abstract = "It wasn't until the end of the 19th century that the work of Arnold Bocklin was recognized in the Serbian social milieu. The contact between Serbian and South Slavic painters established during the last decades of the 19th century in Munich wasn't enough to make the local artistic and cultural public fully acquainted with Bocklin's opus. The initial steps in acknowledging Bocklin's artistic opus are to be recognized in the sporadic critical reviews of Bozidar Nikolajevic, Vladimir Petkovic and Nadezda Petrovic from the early 20th century. Yet, the first comprehensive review was published in the Nova iskra journal in 1901 immediately after the painter's death when Jova Adamovic made a biographical necrologue, introducing the Serbian social environment with basics from the painter's life and with his chosen paintings. At the core of this narrative was the thesis about the genius artist and his unjustified marginalization in the public sphere. The artist's specialty was finally recognized, and his concepts of emotional landscape and pseudo-mythological genre were confirmed as a universal value. Having introduced Bocklin into the Serbian environment, Nova iskra journal, accordingly, had published six of his paintings in the period from 1899 to 1906. Finally, the artist was renowned as a leader of modern tendencies, and his paintings were to reflect the mental and emotional moods of the composite man of the last decades of the 19th century. The actuality of the contemporary critical reviews of the opus of Arnold Bocklin was confirmed by a comparative analysis with contemporary interpretations of the artist's opus that had further proved responsiveness of the critical thinking circles in Serbia at the break of the 19th and 20th centuries., Дело Арнолда Беклина до пред крај XIX века није било довољно познато у српској средини. Контакт српских и јужнословенских сликара са делом знаменитог сликара током последњих деценија XIX века у Минхену нису били довољни да би се домаћа уметничка и културна јавност у целости упознала са Беклиновим опусом. Први кораци у препознавању Беклиновог ликовног опуса виде се у сегментарним критичким освртима Божидара Николајевића, Владимира Петковића и Надежде Петровић с почетка XX века. Но, први свеобухватни осврт дат је у листу Нова искра 1901. године. Јован Адамовић је непосредно након сликареве смрти у форми биографског некролога упознао српску средину са основним цртама из сликаревог живота и његовим одабраним сликама. У сржи наратива нашла се теза о генијалном уметнику и његовој неоправданој скрајнутости у јавном простору. Уметникова посебност је на крају препозната, и његови концепти емоционалног пејзажа и псеудомитолошког жанра су верификовани као универзална вредност. У складу са увођењем Беклина у српску средину, у Новој искри је у периоду од 1899. до 1906. године приказано шест уметникових слика. Коначно, уметник је препознат као носилац модерних струјања, а његове слике су постале носиоци душевних и емоционалних расположења композитног човека последњих деценија XIX века. Актуелност оновремених критичких осврта на дело Арнолда Беклина потврђена је компаративном провером са данашњим тумачењем сликаревог опуса.", publisher = "Matica srpska, Novi Sad", journal = "Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti", title = "Arnold Bocklin and the Reception of his Art in the Nova iskra Journal in the Late 19th and Early 20th Centuries, Арнолд Беклин и његова рецепција у листу Нова искра крајем XIX и почетком XX века", pages = "183-171", number = "47", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_2990" }
Borozan, I.. (2019). Arnold Bocklin and the Reception of his Art in the Nova iskra Journal in the Late 19th and Early 20th Centuries. in Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti Matica srpska, Novi Sad.(47), 171-183. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_2990
Borozan I. Arnold Bocklin and the Reception of his Art in the Nova iskra Journal in the Late 19th and Early 20th Centuries. in Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti. 2019;(47):171-183. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_2990 .
Borozan, Igor, "Arnold Bocklin and the Reception of his Art in the Nova iskra Journal in the Late 19th and Early 20th Centuries" in Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti, no. 47 (2019):171-183, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_2990 .