Školski uzrast kao prediktor kvaliteta grupnog donošenja odluka učenika - perspektiva nastavnika
Апстракт
U pedagoškim i didaktičkim modelima rada obrazovnih ustanova progresivne orijentacije kao značajne oblike organizacije nastave afirmisani su oni koji podržavaju socijalne interakcije. Interakcija između učenika tokom rada u malim grupama vidi se kao značajan činilac na polju njihovog osposobljavanja za kvalitetno odlučivanje u procesu interaktivnog rada. U radu se istražuje da li je, prema percepciji nastavnika, uzrast učenika značajan prediktor kvaliteta donošenja odluka tokom rada u malim grupama. Uverenja 162 nastavnika o kvalitetu odluka koje učenici donose tokom rada u malim grupama ispitano je KDO-MG skalom. Pretpostavka o postojanju tendencije da sa rastom uzrasta učenika dolazi do porasta kvaliteta donošenja odluka proverena je jednostrukom linearnom regresionom analizom. Rezultati su potvrdili da se, prema proceni nastavnika, uzrast učenika može smatrati prediktorom kvaliteta donošenja odluka tokom rada u malim grupama. Reč je o relativno slaboj, ali stabilnoj predikciji. Nast...avnici ne dovode u pitanje pozitivan efekat rada učenika u malim grupama, ali smatraju da je on blago determinisan uzrastom, tako da, što su učenici stariji, kod njih raste i kvalitet donošenja odluka tokom rada u malim grupama.
The forms of organization supporting social interaction are favored in the pedagogical and didactical models of work of educational institutions of progressive orientation. Interaction between students during work in small groups is viewed as a significant factor in enabling them for a quality decision-making in the process of interactive work. The paper investigates whether, from teachers' perspective, the age of students is a significant predictor of the quality of decision-making during work in small groups. The attitudes of 162 teachers towards the quality of decisions that students make while working in small groups were examined by using the KDO-MG scale. The assumption that there is a tendency for the quality of decision-making to increase with the progression of students' age was verified by using a single linear regression analysis. The results confirmed that, according to teachers, the age of students can be considered a predictor of the quality of decision-making during work... in small groups. It is a relatively weak, but stable prediction. Teachers do not question the positive effect of students' work in small groups, but they believe that it is slightly determined by their age, so that the older the students are, the higher the quality of decision-making during work in small groups.
Кључне речи:
socijalna interakcija / školski uzrast učenika / mala grupa / kvalitet donošenja odluka / social interaction / small groups / school age of students / quality of decision makingИзвор:
Inovacije u nastavi, 2021, 34, 2, 1-11Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - JOUR AU - Pljakić, Goran D. AU - Tadić, Aleksandar PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3224 AB - U pedagoškim i didaktičkim modelima rada obrazovnih ustanova progresivne orijentacije kao značajne oblike organizacije nastave afirmisani su oni koji podržavaju socijalne interakcije. Interakcija između učenika tokom rada u malim grupama vidi se kao značajan činilac na polju njihovog osposobljavanja za kvalitetno odlučivanje u procesu interaktivnog rada. U radu se istražuje da li je, prema percepciji nastavnika, uzrast učenika značajan prediktor kvaliteta donošenja odluka tokom rada u malim grupama. Uverenja 162 nastavnika o kvalitetu odluka koje učenici donose tokom rada u malim grupama ispitano je KDO-MG skalom. Pretpostavka o postojanju tendencije da sa rastom uzrasta učenika dolazi do porasta kvaliteta donošenja odluka proverena je jednostrukom linearnom regresionom analizom. Rezultati su potvrdili da se, prema proceni nastavnika, uzrast učenika može smatrati prediktorom kvaliteta donošenja odluka tokom rada u malim grupama. Reč je o relativno slaboj, ali stabilnoj predikciji. Nastavnici ne dovode u pitanje pozitivan efekat rada učenika u malim grupama, ali smatraju da je on blago determinisan uzrastom, tako da, što su učenici stariji, kod njih raste i kvalitet donošenja odluka tokom rada u malim grupama. AB - The forms of organization supporting social interaction are favored in the pedagogical and didactical models of work of educational institutions of progressive orientation. Interaction between students during work in small groups is viewed as a significant factor in enabling them for a quality decision-making in the process of interactive work. The paper investigates whether, from teachers' perspective, the age of students is a significant predictor of the quality of decision-making during work in small groups. The attitudes of 162 teachers towards the quality of decisions that students make while working in small groups were examined by using the KDO-MG scale. The assumption that there is a tendency for the quality of decision-making to increase with the progression of students' age was verified by using a single linear regression analysis. The results confirmed that, according to teachers, the age of students can be considered a predictor of the quality of decision-making during work in small groups. It is a relatively weak, but stable prediction. Teachers do not question the positive effect of students' work in small groups, but they believe that it is slightly determined by their age, so that the older the students are, the higher the quality of decision-making during work in small groups. PB - Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd T2 - Inovacije u nastavi T1 - Školski uzrast kao prediktor kvaliteta grupnog donošenja odluka učenika - perspektiva nastavnika EP - 11 IS - 2 SP - 1 VL - 34 DO - 10.5937/inovacije2102001P ER -
@article{ author = "Pljakić, Goran D. and Tadić, Aleksandar", year = "2021", abstract = "U pedagoškim i didaktičkim modelima rada obrazovnih ustanova progresivne orijentacije kao značajne oblike organizacije nastave afirmisani su oni koji podržavaju socijalne interakcije. Interakcija između učenika tokom rada u malim grupama vidi se kao značajan činilac na polju njihovog osposobljavanja za kvalitetno odlučivanje u procesu interaktivnog rada. U radu se istražuje da li je, prema percepciji nastavnika, uzrast učenika značajan prediktor kvaliteta donošenja odluka tokom rada u malim grupama. Uverenja 162 nastavnika o kvalitetu odluka koje učenici donose tokom rada u malim grupama ispitano je KDO-MG skalom. Pretpostavka o postojanju tendencije da sa rastom uzrasta učenika dolazi do porasta kvaliteta donošenja odluka proverena je jednostrukom linearnom regresionom analizom. Rezultati su potvrdili da se, prema proceni nastavnika, uzrast učenika može smatrati prediktorom kvaliteta donošenja odluka tokom rada u malim grupama. Reč je o relativno slaboj, ali stabilnoj predikciji. Nastavnici ne dovode u pitanje pozitivan efekat rada učenika u malim grupama, ali smatraju da je on blago determinisan uzrastom, tako da, što su učenici stariji, kod njih raste i kvalitet donošenja odluka tokom rada u malim grupama., The forms of organization supporting social interaction are favored in the pedagogical and didactical models of work of educational institutions of progressive orientation. Interaction between students during work in small groups is viewed as a significant factor in enabling them for a quality decision-making in the process of interactive work. The paper investigates whether, from teachers' perspective, the age of students is a significant predictor of the quality of decision-making during work in small groups. The attitudes of 162 teachers towards the quality of decisions that students make while working in small groups were examined by using the KDO-MG scale. The assumption that there is a tendency for the quality of decision-making to increase with the progression of students' age was verified by using a single linear regression analysis. The results confirmed that, according to teachers, the age of students can be considered a predictor of the quality of decision-making during work in small groups. It is a relatively weak, but stable prediction. Teachers do not question the positive effect of students' work in small groups, but they believe that it is slightly determined by their age, so that the older the students are, the higher the quality of decision-making during work in small groups.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd", journal = "Inovacije u nastavi", title = "Školski uzrast kao prediktor kvaliteta grupnog donošenja odluka učenika - perspektiva nastavnika", pages = "11-1", number = "2", volume = "34", doi = "10.5937/inovacije2102001P" }
Pljakić, G. D.,& Tadić, A.. (2021). Školski uzrast kao prediktor kvaliteta grupnog donošenja odluka učenika - perspektiva nastavnika. in Inovacije u nastavi Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd., 34(2), 1-11. https://doi.org/10.5937/inovacije2102001P
Pljakić GD, Tadić A. Školski uzrast kao prediktor kvaliteta grupnog donošenja odluka učenika - perspektiva nastavnika. in Inovacije u nastavi. 2021;34(2):1-11. doi:10.5937/inovacije2102001P .
Pljakić, Goran D., Tadić, Aleksandar, "Školski uzrast kao prediktor kvaliteta grupnog donošenja odluka učenika - perspektiva nastavnika" in Inovacije u nastavi, 34, no. 2 (2021):1-11, https://doi.org/10.5937/inovacije2102001P . .