Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 13
Репрезентација моћи у малом формату : коњаничка скулптура Луја XIV из Државне уметничке колекције дворског комплекса у Београду / Representation of power in a small format: the equestrain sculpture of King Louis XIV from the State art collection of the royal compound in Belgrade
(Нови Сад : Матица српска, Одељење за ликовне уметности, 2016)
Коњаничка скулптура Луја XIV из Државне уметничке колекције
дворског комплекса у Београду1
сублимира представљање моћи у малом формату.
Овај минуциозно обрађени артефакт од слоноваче и алабастера је визуелизовао ...
Његош и слике из венецијанских збирки / Njegoš and the paintungs from Venetian collections
(Нови Сад : Матица српска, Одељење за ликовне уметности, 2015)
У тексту се разматра Његошев однос према сликама које је у марту
1844. године видео у венецијанским уметничким збиркама. То су дела из галерије сликара Скјавонија у Палати Ђустинијани (Palazzo Giustiniani) и угледне збирке ...
Навуходоносоров сан у источнохришћанским илустрованим псалтирима као амблем Божијег пребивалишта на Сиону / Nebuchadnezzar’s dream in Eastern Christian illustrated psalters as an emblem of God’s abode in Zion
(Матица српска, Одељење за ликовне уметности, Нови Сад, 2022)
Ликовна интерпретаци ја стихова Пс 67 (68): 15–16 у свим сачуваним источнохришћанским илустрованим псалтирима обухвата различите иконографске варијанте Навуходоносоровог сна, догађ ја описаног у старозаветној Књизи пророка ...
Сакрално градитељство и градитељи цркава у Кнежевини Србији у време прве владавинe кнеза Милоша Обреновића (1815–1839) / Sacral architecture and church builders in the Principality of Serbia during the first rule of prince Miloš Obrenović (1815–1839)
(Novi Sad : Matica srpska, 2021)
У време прве владавине кнеза Милоша Обреновића (1815–1839), у Кнежевини Србији je подигнут и обновљен велики број цркава. Активности везане за подизање и обнављање храмова биле су део кнежеве државотворне и личне политике, ...
Евергетизам у касноантичком сакралном градитељству централног Балкана
(Матица српска, 2023)
У раду се пажња посвећује материјалним потврдама ктиторске или приложничке делатности у касноантичком градитељству централног Балкана. Иако невелики по броју, њихова анализа омогућава да се приближимо разумевању друштвеног ...
Портрети из заоставштине породице Радимир из Доброте
(Матица српска, Нови Сад, 2020)
У раду су представљени портрети чланова капетанског братства Радимир, из Доброте, настали током XIX и XX вијека a који су, захваљујући породичном легату и копијама оригинала, сачувани од заборава. Тежи се указивању на ...
Изложба Колекција као огледало. Модернизам у делима из Галерије Матице српске у Галерији САНУ (23. децембар 2021. – 20. март 2022)
(Матица српска, Нови Сад, 2022)
У историји уметности добро позната идеја о међусобној синергији различитих друштвених, културних и индивидуално-уметничких појава и феномена који доводе до уметничке
продукције, овде се потврђује изложеним делима високе ...
Зграда музеја као музејски предмет: биографија Музеја 25. мај у Београду / Museum building as a museum object − biography of the 25th May Museum in Belgrade
(Matica srpska, 2021)
Зграда Музеја 25. мај кoја се дaнас налази у оквиру комплекса Музеја Југославије у Београду, изграђена је као тотално уметничко дело, поклон за 70-и рођендан председнику Федеративне Народне Републике Југославије Јосипу ...
Сакрално градитељство и градитељи цркава у Кнежевини Србији у време прве владe кнеза Милоша Обреновића: (1815-1839) / Sacral architecture and church builders in the Principality of Serbia during the first rule of prince Miloš Obrenović (1815–1839)
(Матица српска, Нови Сад, 2021)
У периоду прве владе кнеза Милоша Обреновића (1815-1839), у Кнежевини Србији je подигнут и обновљен велики број цркава. Активности везане за подизање и обнављање храмова биле су део државотворне и личне политике кнеза, те ...
Циклус патрона у цркви Светог Ђорђа у Ајдановцу / The cycle of patron saint in the church of Saint George in Ajdanovac
(Матица српска - Одељење за ликовне уметности, Нови Сад, 2023)
Циклус Светог Ђорђа насликан је у припрати ајдановачког храма и састоји се од петнаест сцена, од којих су поједине ретко сликане и у српској и у византијској уметности. Избор сцена које су укључене у циклус указује на то ...