Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 603
Метод као предмет или предмет као метод : поучавање (о) уметности у осам корака
(Филозофски факултет у Београду, 2022)
Предаваче ликовне културе у основним школама махом описују као „пропале сликаре“ који киње мање талентовану децу, а постојање тог предмета као
„губљење времена“. Када је реч о вишим нивоима образовања, ни ту
ситуација ...
Утицај друштвених криза на развој архитектуре са освртом на стање у Србији од 1990. до 2021. године
(Универзитет у Београду Филозофски факултет, Београд, 2021)
У раду се преиспитује утицај друштвених криза на развој архитектуре, са нагласком на стање у Србији од 1990. до 2021. године. После
ратова деведесетих, праћених економском стагнацијом и девастацијом културног наслеђа, у ...
Na tragu izgubljenih fresaka Žiče (I) / On the trail of the lost frescoes of Žiča
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za istoriju umetnosti, Beograd, 2010)
Prvi u nizu radova s istim nazivom, ovaj tekst predstavlja pokušaj da se na osnovu stare naučne dokumentacije, pre svega crteža i fotografija, prouče uništeni delovi zidnog slikarstva Žiče, odnosno da se provere opisi i ...
Od terenske skice do skice celine - Mihailo Valtrović i srpska srednjovekovna arhitektura / From field sketches to a sketch of the whole: Mihailo Valtrović and Serbian Medieval architecture
(Beograd: Narodni muzej, 2016)
По први пут у домаћој историографији у раду се као целина анализирају два написа Михаила Валтровића, која су у интервалу од десет година
у другој половини 19. столећа објављена с намером да буду језгро текста замишљеног, ...
Early cyrillic printed books and the migration of decorative forms between the Adriatic and the Danube around 1500
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za istoriju umetnosti, Beograd, 2020)
The article focuses on the artistic transfer of the early printed books from the Cetinje printing shop, between the Mediterranean and the Danube region in the late medieval and early modern period. The master-printer ...
Rat sećanja - (zlo)upotrebe disonantnog nasleđa u političke svrhe / Memory wars: (Ab)uses of dissonant heritage for political purposes
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2016)
Tragajući za novim identitetima, države nastale na tlu nekadašnjih jugoslovenskih republika već godinama pokušavaju da ostvare i osiguraju sopstvenu interpretaciju prošlosti bogate disonantnim nasleđem. To ide veoma sporo, ...
Dobrovićevi nerealizovani projekti političko-sportskog stadiona i fiskulturnog pojasa / Unrealized designs by Dobrović of the political/sports stadium and a recreation belt
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2018)
Sport je i pre Drugog svetskog rata zauzimao značajnu ulogu u popularnoj kulturi Beograda. Četvrtu deceniju dvadesetog veka obeležile su i ambiciozne ideje povodom izgradnje trajnog stadiona. Međutim, društvene i političke ...
Илустрација у служби обнове средњовековља : топографско-историјски прикази из Византијских споменика по Србији Феликса Каницa / The medieval revival and historical topographic representations in The Byzantine monuments of Serbia by Felix Kanitz
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za istoriju umetnosti, Beograd, 2019)
Дело Феликса Каница Serbiens byzantinische Mоnumente.
Gezeichnet und beschrieben von F. Kanitz [Византијски
споменици по Србији. Нацртао и описао Ф. Каниц] из
1862. године, обjaвљено на немачком и српском језику,
није ...
Изложба Колекција као огледало. Модернизам у делима из Галерије Матице српске у Галерији САНУ (23. децембар 2021. – 20. март 2022)
(Матица српска, Нови Сад, 2022)
У историји уметности добро позната идеја о међусобној синергији различитих друштвених, културних и индивидуално-уметничких појава и феномена који доводе до уметничке
продукције, овде се потврђује изложеним делима високе ...
Никола Добровић и уметничке породице у Србији / Nikola Dobrović and the artistic families in Serbia
(Српска академија наука и уметности, 2023)
Уметничке породице су кроз историју представљале драгоцени расадник талената, утицаја и идеја, те је њихова позиција на целокупној уметничкој сцени често била од пресудног значаја за њен развој. То се нарочито може уочити ...