Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 216
The Tales of Death and Kindergarten: Becoming in Dark Encounters [COVID-19 Edition]
(Univerzitet Singidunum - Fakultet za medije i komunikacije, Beograd i Orion Art, Beograd, 2021)
For speculative pragmatism, aesthetics is an ethical practice of becoming with the world. Considering educational practice, we might say just the same. But an educational practice is not ethico-aesthetical by its nature - ...
Konceptualizacija i istraživanje profesionalnog razvoja nastavnika / Conceptualisation and research of teachers' professional development
(Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd, 2019)
Profesionalni razvoj nastavnika predstavlja sve zastupljeniju temu u savremenoj literaturi o obrazovanju. U ovom radu predstavili smo moguću teorijsku konceptualizaciju profesionalnog razvoja nastavnika, njegove karakteristike ...
Kontinuirani profesionalni razvoj nastavnika - međusobna igra školskog menadžmenta, školske klime, motivacije i insentiva / Непрерывное профессиональное развитие преподавателей: совместная игра школьного менеджмента, школьного климата, мотивации и побуждения
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2019)
Cilj ovog istraživanja bio je ispitivanje uzajamnih veza insentiva i motivacije koji podstiču nastavnike i utiču na njihovo učešće u programima za kontinuirano profesionalno usavršavanje (KPUN) sa karakteristikama organizacije ...
Komparativni prikaz sekvencijalne analize i drugih modela za evaluaciju školskog časa / Comparative review of the sequential analysis and other models for evaluating school classes
(Univerzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac, 2020)
U ovom radu imamo za cilj da uporedimo i prikažemo prednosti postupka sekvencijalne analize (Ivić, Pešikan, Antić 2001) u odnosu na druge iz literature poznate instrumente za psihološko-didaktičku analizu časa. U instrumente ...
Uloga školskog pedagoga u primeni inkluzivnog obrazovanja - pogled studenata pedagogije / The role of school pedagogue in inclusive education: How students of education see it
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
Poslednjih godina u našoj zemlji se sve intenzivnije poklanja pažnja potrebi i mogućnostima ostvarivanja inkluzivnog modela obrazovanja, koji podrazumeva obezbeđivanje jednakih prava i mogućnosti obrazovanja za sve učenike ...
Istraživački rad školskog pedagoga / School pedagogues and research
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2012)
U radu se razmatra problem funkcije i karakteristika istraživanja koja pokreću i realizuju pedagozi u školi. Polazi se od stava da je proučavanje školske prakse jedna od ključnih pretpostavki za realizaciju osnovnog cilja ...
Nivo i kvalitet aktivnosti u procesu intelektualnog vaspitanja / Uroven' i kačestvo aktivnosti v processe intellektual'nogo vospitanija
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
Pojedina kognitivna svojstva učenika razvijaju se u procesu intelektualnog vaspitanja u nastavi upražnjavanjem različitih organizovanih aktivnosti nastavnika i učenika, koje imaju ulogu da omoguće razvoj tih istih svojstava. ...
To be connected: Supporting self-regulated learning in higher music education before and during the pandemic / Biti povezan - podržavanje samoregulisanog učenja u višem muzičkom obrazovanju pre i nakon pandemije
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2021)
In online learning, students are expected to take on more responsibility for their education, while teachers are expected to support students’ self-regulated learning (SRL) skills. In this research, we explore ...
Pripremljenost nastavnika razredne i predmetne nastave za rad s decom sa smetnjama u razvoju / Preparedness of class and subject teachers for work with children with developmental difficulties
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Za uspešno ostvarivanje inkluzivne politike i prakse važnu ulogu ima adekvatna pripremljenost nastavnika za rad u inkluzivnim uslovima. U radu se ukazuje na iskustva drugih zemalja u obrazovanju nastavnika i njihovoj ...
Autonomija učenika u razrednom kontekstu – kritička perspektiva teorije samoodređenјa
(Nastava i vaspitanje, 2015)
U radu je istaknuto da je u oblasti pedagoške teorije potrebno razvijati interpretativni okvir za razmatranje osnovnih pedagoških procesa, zasnovan na pretpostavkama kritičke pedagogije i teorije samoodređenja. Razmatra ...