Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 42
Prognostička valjanost kriterijuma za upis na studije pedagogije i vrsta prethodno završene srednje škole / Prognostičeskaja nadežnost' kriteriev dlja postuplenija na pedagogičeskij fakul'tet i vid predvaritel'no okončennoj srednej školy
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2012)
U radu se proverava prognostička valjanost kriterijuma koji se koriste za selekciju kandidata prilikom upisa na studije pedagogije. Polazi se od analize shvatanja prognostičke valjanosti kao specifične vrste valjanosti. ...
Obrazovanje pedagoga u svetlu reforme univerziteta - I deo - od Berna do Luvena / Podgotovka pedagogov v sfere reformy Universiteta
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
U okviru reforme univerziteta mnogo radova napisano je o obrazovanju osnovnih pedagoških profila (nastavnika, vaspitača) ali vrlo malo o obrazovanju naučnoistraživačkih pedagoških profila. Predmet našeg članka jeste reforma ...
Proces i efekti problemski orijentisanog intelektualnog vaspitanja / Processy i rezul'taty problemno orientirovannogo umstvennogo vospitanija
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2011)
Istraživanja procesa rešavanja problema, teorijsko zasnivanje i iskustva realizacije problemske nastave ukazuju na velike mogućnosti koje pruža problemski orijentisano obrazovanje, u okviru celine procesa intelektualnog ...
Rizična ponašanja kojima su mladi izloženi na internetu: polne razlike / Risky behaviour young people are faced with on the internet: gender differences
(Savez pedagoških društava Jugoslavije, Beograd, 2018)
Iako je ovladavanje dece i mladih tehnologijama i internetom brže i
efekti njihovog delovanja snažniji, briga za njihovu sigurnost sve je izraženija. Na to
je, verovatno, uticao brz i nepredvidiv razvoj tehnologija i ...
Različita određenja pojma evaluacija kao rezultat razlika u shvatanjima cilja, funkcije, sadržaja i metodološke osnove evaluacije / Different defining of the concept of evaluations as a result of differences in conceiving the aim, function, content and methodological basis of evaluation
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 1992)
Authors dealing with the problem of evaluation in the field of education and teaching do not agree about terminology for this complex process; the same problem comes when they speak about the concepts. So, the terms such ...
Uloga i značaj razvoja pojmova u procesu intelektualnog vaspitanja / Role and importance of development of terms in the process of intellectual pedagogical work in teaching
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2008)
U radu se razmatra odnos između usvajanja znanja i pojmova i intelektualnog vaspitanja u nastavi. Jedan od ključnih zadataka nastave odnosi se na sticanje i razvoj pojmova koji treba da čine deo celovitog sistema znanja ...
Koncepcije vaspitanja Džona Djuija i Adolfa Ferijera
(Forum Pedagoga, 2021)
Krajem XIX i početkom XX veka u različitim delovima Evrope i sveta možemo uočiti pokrete koji se zalažu za novo vaspitanje i novu školu. Ti pokreti razvijaju se na području SAD-a ali i na evropskom kontinentu i predstavljaju ...
Наративи студената као основ за разумевање концепата учења и подучавања / Narratives of students as a basis for understanding concepts of learning and studiying
(Форум педагога Србије, 2010)
Najizazovniji aspekt narativnog istraživanja je da pronađete i izaberete priče
koje idu dalje od »dobre priče«, kao i da vodite proces tumačenja nepoznatog ili manje poznatog poznatim. Narativ poziva istraživača da prihvati ...
Proces disciplinarizacije u polju pedagoškog istraživanja i obrazovanja, prvi deo - istorijsko-komparativni kontekst razvoja pedagogije kao univerzitetske discipline / Disciplinary process in the field of pedagogical research and education
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2008)
Reforma univerzitetskog obrazovanja i integracija evropskog prostora naučnih istraživanja snažno je uticala na ranije započeto preispitivanje tradicionalnih akademskih modela pedagoškog obrazovanja (nemačkog, francuskog i ...
Stavovi i iskustva vaspitača o radu sa decom sa posebnim potrebama / Attitudes and experience of pre-school teachers about work with children with special needs
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2010)
U okviru teorijskog dela rada dat je prikaz različitih shvatanja šta su deca sa posebnim potrebama i njihovo vaspitanje i obrazovanje. Brojni autori navode da savremena pedagoška teorija insistira na obuhvatnijem i ...