Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 348
Први светски рат и уметност: меланхолија и деструкција у делима Уроша Предића, Стевана Алексића и Петра Добровића
(Филолошко-уметнички факултет, Крагујевац, 2015)
урош предић, Стеван Алексић и петар Добровић ликовним језиком су одговорили
на изазове великог рата. Слике уроша предића сликовно су сведочанство спајања уни-верзалног безнађа изазваног масовним разарањем и елегичне ...
Predstava Sveti Sava miri braću u srpskom crkvenom slikarstvu XIX veka / Depiction of St. Sava reconciles his brothers in the Serbian 19th century church painting
(Matica srpska, Novi Sad, 2013)
Tema studije je likovna predstava Sveti Sava miri braću koja se javlja u sakralnom slikarstvu XIX veka na teritoriji Kneževine/Kraljevine Srbije i Karlovačke mitropolije. Cilj studije je predočavanje mogućih razloga koji ...
Одабрана писма из заоставштине Љубомира Мицића. Петров, Клек и Кандински пишу Мицићу / Selected letters from the legacy of Ljubomir Micić. Petrov, Klek and Kandinsky write to Micić
(Univerzitet u Beogradu-Filozofski fakultet, 2019)
Заоставштина Љубомира Мицића која се налази у Одељењу архивске
и документарне грађе Народног музеја у Београду садржи изузетно значајну
епистоларну грађу. Ту се налазе писма која је Мицић добијао од најважнијих
и ...
Tri „Porodice” Marka Čelebonovića / Three Families of Marko Čelebonović
(Galerija Rima, Kragujevac, 2017)
Rad analizira sliku Marka Čelebonovića „Porodica” (1931, Narodni muzej u Beogradu), kao i dve reinterpretacije ovog dela koje se smeštaju u prvu polovinu šezdesetih godina i period 1982–1984. godine. Analizom i upoređivanjem ...
Nasleđe rata kao baština u miru / Legacy of war as heritage in peace
(Факултет уметности Универзитета у Приштини, Косовска Митровица, 2018)
Tokom ratnih razaranja, veliki broj spomenika strada, što iz nehata što namemo. lako različite konvencłje i zakonske regulative predviđaju brigu o baštini porobljenih, okupiranih, rečju „drugih' svedoci smo njihovih kršenja, ...
Između samoinscenacije i prezentacije - portret kraljice Natalije Obrenović / Between self-staging and presentation: Portrait of queen Natalija Obrenović
(Matica srpska, Novi Sad, 2011)
U tekstu se analizira portret kraljice Natalije. Portret je nastao 1890. i delo je slikara Uroša Predića. Slikana predstava se proučava sa više aspekata, što za posledicu ima definisanje portreta kao simbola koji prevashodno ...
Dobrovićevi nerealizovani projekti političko-sportskog stadiona i fiskulturnog pojasa / Unrealized designs by Dobrović of the political/sports stadium and a recreation belt
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2018)
Sport je i pre Drugog svetskog rata zauzimao značajnu ulogu u popularnoj kulturi Beograda. Četvrtu deceniju dvadesetog veka obeležile su i ambiciozne ideje povodom izgradnje trajnog stadiona. Međutim, društvene i političke ...
Second World War monuments in Yugoslavia as witnesses of the past and the future
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, Abingdon, 2016)
Memorializing the victims of the Second World War was an important part of the cultural and political propaganda in the socialist Yugoslavia. The heroes and the victims of war were remembered through numerous memorials, ...
Илустрација у служби обнове средњовековља : топографско-историјски прикази из Византијских споменика по Србији Феликса Каницa / The medieval revival and historical topographic representations in The Byzantine monuments of Serbia by Felix Kanitz
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za istoriju umetnosti, Beograd, 2019)
Дело Феликса Каница Serbiens byzantinische Mоnumente.
Gezeichnet und beschrieben von F. Kanitz [Византијски
споменици по Србији. Нацртао и описао Ф. Каниц] из
1862. године, обjaвљено на немачком и српском језику,
није ...
The lost traces of the frescoes on the western frontage of the ascension Church in Žiča
(Srpska akademija nauka i umetnosti SANU - Vizantološki institut, Beograd, 2013)
On the lower layer of the façade mortar that once covered the western
frontage of the Žiča katholikon, traces were registered of the figure of an
archangel (the western face of the tower) and parts of ornamental friezes
...