Search
Now showing items 1-10 of 55
Darovitost - izazovi pri definisanju, identifikaciji i obrazovanju darovitih osoba / Giftedness: Challenges when defining, identification and education of the gifted persons
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2012)
Iako se 2010. godine otpočelo sa inkluzivnom praksom u školama u Srbiji, često se u javnim raspravama, naučnim radovima, a posebno u interventnim programima zapostavljaju darovita deca jer se veruje da 'nemaju potrebu za ...
Kriterijumski testovi znanja u funkciji spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada škole / Criterion referenced knowledge tests in the function of external evaluation and self-evaluation of the school performance
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2012)
U radu se analizira i obrazlaže uloga kriterijumskih testova znanja, odnosno standardizovanih procena učeničkih postignuća, u ostvarivanju konstruktivne interakcije između spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada ...
Nastavničke percepcije učenika iz društveno isključenih grupa i sopstvene uloge u radu sa njima / Teachers' perception of students from socially excepted gropes and own role in working with them
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2012)
Cilj istraživanja bio je da se utvrdi kako nastavnici opažaju učenike romske nacionalnosti, učenike iz porodica niskog socio-ekonomskog statusa i učenike sa smetnjama u razvoju, kako opažaju njihovu interakciju sa vršnjacima ...
Stereotypes of Age Differences in Personality Traits: Universal and Accurate?
(Amer Psychological Assoc, Washington, 2012)
Age trajectories for personality traits are known to be similar across cultures. To address whether stereotypes of age groups reflect these age-related changes in personality, we asked participants in 26 countries (N = ...
The role of cognitive-developmental tests in differential diagnosis of borderline and schizophrenic patients
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2012)
The aim of our research was to find out whether cognitive-developmental tests such as Nominal Realism Test and Vygotsky Concept Formation Test could contribute to the process of diagnosing borderline and schizophrenic ...
Jovan iz Apameje - o mistici reči i izraza
(Univerzitet u Beogradu - Pravoslavni bogoslovski fakultet, Beograd, 2012)
Jovan iz Apameje je jedan od najvećih i najuticajnijih autora tradicije ranog sirijskog hrišćanstva. Ovaj tekst je posvećen njegovim idejama o jeziku, uobrazilji, telesnosti čovekove ličnosti, te o njoj imanentnom dinamizmu ...
Uloga vršnjačke interakcije u donošenju odluka desetogodišnjaka / Peer interaction influence on decision-making in ten-year-old children
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2012)
Ovo istraživanje bilo je usmereno na ispitivanje promena u procesu donošenja odluka koje pod uticajem vršnjačke interakcije donose desetogodišnjaci. Pokušali smo da utvrdimo da li deca u grupi donose odluke drugačije nego ...
Razlike u stepenu vezanosti za kuću, susedstvo i grad između mladih u Beogradu i Helsinkiju / Difference in place attachment between students in Helsinki and in Belgrade
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2012)
Vezanost za mesto je u poslednje dve decenije predmet mnogih studija. Međutim, nema mnogo kroskulturalnih studija o toj temi. Cilj ovog istraživanja jeste utvrđivanje razlike u stepenu opšte vezanosti za kuću, susedstvo i ...
Vrsta konflikta, tip odnosa i preferirane strategije rešavanja sukoba - implikacije za programe konstruktivnog rešavanja sukoba / Types of conflict, types of relationships and preferred conflict resolution strategies: Implications for constructive conflict resolution programmes
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2012)
Programi za konstruktivno rešavanje sukoba zasnovani su na ideji da deca i mladi nedovoljno poznaju procedure i veštine rešavanja sukoba i da zbog toga konflikti u kojima oni učestvuju brzo krenu destruktivnim tokom. I ...
Creating organizational innovations in countries in transition using Finnish change laboratory: A case study from Serbia
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2012)
The Finnish Change Laboratory intervention method has been used in several Western countries to support innovation and learning within organizations. This study explored the applicability of the Change Laboratory method ...