Search
Now showing items 1-10 of 410
Work Engagement in Serbia: Psychometric Properties of the Serbian Version of the Utrecht Work Engagement Scale (UWES)
(Frontiers Media Sa, Lausanne, 2017)
Work engagement is defined as a positive, affective-motivational state of workrelated well-being characterized by vigor, dedication and absorption. The Utrecht Work Engagement Scale (UWES) is the most frequently used measure ...
Young people's leisure time: Gender differences
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2010)
Over the last three decades, topics relating to young peoples leisure time have become increasingly more present in academic literature. Among the numerous studies that delve into this subject, results point towards a ...
It was great, they were all young! Is there ageism in students' reflections on professional internship?
(Slovak Acad Sciences, Inst Ethnology, Bratislava 1, 2018)
Noting the tendency of students of work and organizational psychology to choose internships among a smaller number of hosting organizations paired with satisfaction with completed internship expressed by the sentence 'It ...
Uloga pozitivnih uverenja o ruminiranju u depresivnim i ruminativnim reakcijama / The role of positive beliefs about rumination in depressive and ruminative reactions
(Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd, 2010)
Uvod: Ruminiranje, kao repetitivno negativno razmišljanje, privuklo je veliku teorijsku i empirijsku zainteresovanost i uključeno je u nekoliko teorijskih objašnjenja depresije u kognitivno-bihejvioralnom pristupu. Prethodna ...
Kako nastavnici u Hrvatskoj procenjuju sopstvenu praksu u poučavanju učenika sa teškoćama u ponašanju
(Beograd: Institut za pedagoška istraživanja, 2018)
Budući da se danas na međunarodnom planu ističe potreba da se smanji postojeća nejednakost u savremenim društvima, demokratske države razvijaju i zagovaraju mere koje će omogućiti ostvarivanje jednakosti građana u pravima ...
Career Ambition as a Way of Understanding the Relation Between Locus of Control and Self-Perceived Employability Among Psychology Students
(Frontiers Media Sa, Lausanne, 2018)
Employability is one of the core concepts for the future career. Students' self-perceived employability is the concept that connects students' present context of education with their future professional engagement. Students' ...
Kako srednjoškolci doživljavaju obrazovne aktivnosti - kvalitativna analiza vremenskog dnevnika / Kak sredneškol'niki vosprinimajut obrazovatel'nye aktivnosti - kačestvennyj analiz dnevnika vremeni
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
Način na koji mladi doživljavaju obrazovne aktivnosti važan je ne samo za razumevanje razvojnih procesa koji se dešavaju u kontekstu tih aktivnosti, već i njihovih razvojnih efekata. Zato smo želeli da nalaze o količini ...
Kriterijumski testovi znanja u funkciji spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada škole / Criterion referenced knowledge tests in the function of external evaluation and self-evaluation of the school performance
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2012)
U radu se analizira i obrazlaže uloga kriterijumskih testova znanja, odnosno standardizovanih procena učeničkih postignuća, u ostvarivanju konstruktivne interakcije između spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada ...
Pogledi na religiju u teorijama psihologa prve polovine XX veka / Views on religion in theories of psychologists from the first half of XX century
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Centar za empirijska istraživanja religije, Novi Sad, 2010)
U radu se izlažu gledišta o religiji i religioznosti iz teorijskih sistema psihologa prve polovine XX veka: Viljema Džejmsa, Sigmunda Frojda, Alfreda Adlera, Karla Gustava Junga; Eriha Froma i Abrahama Maslova. .
Savremeni pogled na prirodu školskog učenja i nastave - socio-konstruktivističko gledište i njegove praktične implikacije / The contemporary view of the nature of school learning and teaching: The socio-constructivist perspective and its practical implications
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2010)
Cilj ovoga rada je da prikaže prirodu procesa učenja sa stanovišta socio-konstruktivističke teorije, jedne od dominantnih paradigmi u psihologiji danas. Pored karakteristika procesa učenja per se, u ovom radu dajemo i ...