Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 102
Is there a sociodemographic model of acceptance of postmaterialist values? The case of Serbia
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2009)
The paper offers an analysis of the factors of acceptance of postmaterialist values in Serbia. In accordance with the assumptions of Ingleharťs postmaterialist value theory, but also on the basis of empirical works of his ...
Uloga pozitivnih uverenja o ruminiranju u depresivnim i ruminativnim reakcijama / The role of positive beliefs about rumination in depressive and ruminative reactions
(Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd, 2010)
Uvod: Ruminiranje, kao repetitivno negativno razmišljanje, privuklo je veliku teorijsku i empirijsku zainteresovanost i uključeno je u nekoliko teorijskih objašnjenja depresije u kognitivno-bihejvioralnom pristupu. Prethodna ...
Ispitivanje uzora i idola srednjoškolaca u Srbiji / The analysis of actual and symbolic models of secondary school students in Serbia
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2009)
U radu je ispitivano na koga se ugledaju srednjoškolci u Srbiji. U adolescenciji dolazi do postepenog odvajanja od roditeljskih figura i modeli ponašanja postaju druge osobe. Zato je srednjoškolska populacija zanimljiva ...
Kako srednjoškolci doživljavaju obrazovne aktivnosti - kvalitativna analiza vremenskog dnevnika / Kak sredneškol'niki vosprinimajut obrazovatel'nye aktivnosti - kačestvennyj analiz dnevnika vremeni
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
Način na koji mladi doživljavaju obrazovne aktivnosti važan je ne samo za razumevanje razvojnih procesa koji se dešavaju u kontekstu tih aktivnosti, već i njihovih razvojnih efekata. Zato smo želeli da nalaze o količini ...
Kriterijumski testovi znanja u funkciji spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada škole / Criterion referenced knowledge tests in the function of external evaluation and self-evaluation of the school performance
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2012)
U radu se analizira i obrazlaže uloga kriterijumskih testova znanja, odnosno standardizovanih procena učeničkih postignuća, u ostvarivanju konstruktivne interakcije između spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada ...
Iracionalne evaluacije i antisocijalno ponašanje adolescenata / Irrational evaluations and antisocial behavior of adolescents
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2010)
Postavke racionalno-emotivne bihejvioralne terapije ukazuju na ulogu iracionalnih uverenja u pojavi agresivnog i antisocijalnog ponašanja. Ciljevi ovog istraživanja su utvrđivanje da li postoje veze između iracionalnih ...
Odustajanje od školovanja - analiza studija slučaja iz ugla ekološkog pristupa / Leaving school: Analysis of a case study from the angle of the ecological approach
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Osipanje učenika ima dalekosežne posledice za pojedinca i društvo. Ovim problemom bavimo se kroz analizu studija slučaja 12 dece (osnovna i srednja škola) koja su napustila školu ili su pod rizikom da to učine, iz ugla ...
Čitalačke navike srednjoškolaca u Srbiji / Reading habits of secondary school students in Serbia
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2011)
U okviru istraživačke studije o slobodnom vremenu, interesovanjima, kulturnim potrebama i navikama srednjoškolaca posebno su ispitivane njihove čitalačke navike. Cilj rada je da sagledamo čitalačke navike srednjoškolaca ...
Pristupi procenjivanju obrazovnih postignuća učenika - kritički osvrt / Approaches to assessment of student academic achievements: A critical review
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2011)
Cilj ovog rada je uporedni prikaz i kritička analiza najvažnijih pristupa procenjivanju obrazovnih postignuća učenika, pre svega, klasičnog psihometrijskog i autentičnog procenjivanja. Razmatrani su: filozofsko-epistemološko ...
Lični i društveni ciljevi studenata u kontekstu njihovog profesionalnog usmerenja / Personal and social goals of students in the context of their professional orientation
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
Osnovni cilj ovog istraživanja bio je da se utvrdi koliko su studenti različitih fakulteta slični, odnosno koliko se razlikuju u stepenu prihvatanja različitih ličnih i društvenih ciljeva. Pošlo se od pretpostavke da se ...