Kompetentnost pedagoga u doba krize
2021
Аутори
Mitranić, NevenaPurešević, Dragana
Остала ауторства
Jeremić, IvanaNikolić, Nataša
Koruga, Nikola
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Doba neizvesnosti sa kojim se suočavamo i promene koje ono donosi u realizaciji vaspitno-obrazovnog rada
iziskuju da preispitamo ulogu pedagoga i mogućnosti njegovog delovanja. U ovom radu se bavimo pitanjem
kompetentnosti pedagoga u doba krize – nužnim osloncima profesionalnog delovanja i mogućnostima jačanja
kompetentnosti pedagoga u kriznim situacijama. Na osnovu pregleda literature, izdvojena su četiri „stuba“
kompetentnosti u doba krize, a potom je kao primer jačanja kompetentnosti pedagoga na datim „stubovima“
predstavljeno kreiranje „Riznice igara za decu i odrasle“, koja je nastala zajedničkim radom nastavnika Katedre
za predškolsku pedagogiju i studenata završne godine studija pedagogije. U istraživanju je korišćen polustrukturirani
intervju realizovan sa 10 studenata koji su učestvovali u izradi „Riznice“ u svrhu razumevanja relevantnosti
tog zadatka za profesionalno osnaživanje pedagoga. U radu se ističe važnost razumevanja kompetentnosti kao
sistemskog, kontekstual...nog i relacionog pitanja i utemeljuju zajedništvo, etičnost, konstruktivnost i proaktivnost
kao stubovi kompetentnosti pedagoga u doba krize.
Кључне речи:
kompetentnost pedagoga, uloga pedagoga, kompetentnost u uslovima krizeИзвор:
Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju, 2021, 239-245Издавач:
- Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Финансирање / пројекти:
- Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Mitranić, Nevena AU - Purešević, Dragana PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3439 AB - Doba neizvesnosti sa kojim se suočavamo i promene koje ono donosi u realizaciji vaspitno-obrazovnog rada iziskuju da preispitamo ulogu pedagoga i mogućnosti njegovog delovanja. U ovom radu se bavimo pitanjem kompetentnosti pedagoga u doba krize – nužnim osloncima profesionalnog delovanja i mogućnostima jačanja kompetentnosti pedagoga u kriznim situacijama. Na osnovu pregleda literature, izdvojena su četiri „stuba“ kompetentnosti u doba krize, a potom je kao primer jačanja kompetentnosti pedagoga na datim „stubovima“ predstavljeno kreiranje „Riznice igara za decu i odrasle“, koja je nastala zajedničkim radom nastavnika Katedre za predškolsku pedagogiju i studenata završne godine studija pedagogije. U istraživanju je korišćen polustrukturirani intervju realizovan sa 10 studenata koji su učestvovali u izradi „Riznice“ u svrhu razumevanja relevantnosti tog zadatka za profesionalno osnaživanje pedagoga. U radu se ističe važnost razumevanja kompetentnosti kao sistemskog, kontekstualnog i relacionog pitanja i utemeljuju zajedništvo, etičnost, konstruktivnost i proaktivnost kao stubovi kompetentnosti pedagoga u doba krize. PB - Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju T1 - Kompetentnost pedagoga u doba krize EP - 245 SP - 239 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3439 ER -
@conference{ author = "Mitranić, Nevena and Purešević, Dragana", year = "2021", abstract = "Doba neizvesnosti sa kojim se suočavamo i promene koje ono donosi u realizaciji vaspitno-obrazovnog rada iziskuju da preispitamo ulogu pedagoga i mogućnosti njegovog delovanja. U ovom radu se bavimo pitanjem kompetentnosti pedagoga u doba krize – nužnim osloncima profesionalnog delovanja i mogućnostima jačanja kompetentnosti pedagoga u kriznim situacijama. Na osnovu pregleda literature, izdvojena su četiri „stuba“ kompetentnosti u doba krize, a potom je kao primer jačanja kompetentnosti pedagoga na datim „stubovima“ predstavljeno kreiranje „Riznice igara za decu i odrasle“, koja je nastala zajedničkim radom nastavnika Katedre za predškolsku pedagogiju i studenata završne godine studija pedagogije. U istraživanju je korišćen polustrukturirani intervju realizovan sa 10 studenata koji su učestvovali u izradi „Riznice“ u svrhu razumevanja relevantnosti tog zadatka za profesionalno osnaživanje pedagoga. U radu se ističe važnost razumevanja kompetentnosti kao sistemskog, kontekstualnog i relacionog pitanja i utemeljuju zajedništvo, etičnost, konstruktivnost i proaktivnost kao stubovi kompetentnosti pedagoga u doba krize.", publisher = "Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju", title = "Kompetentnost pedagoga u doba krize", pages = "245-239", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3439" }
Mitranić, N.,& Purešević, D.. (2021). Kompetentnost pedagoga u doba krize. in Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju Institut za pedagogiju i andragogiju., 239-245. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3439
Mitranić N, Purešević D. Kompetentnost pedagoga u doba krize. in Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju. 2021;:239-245. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3439 .
Mitranić, Nevena, Purešević, Dragana, "Kompetentnost pedagoga u doba krize" in Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju (2021):239-245, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3439 .