Festivali učenja odraslih - Slavljenje učenja - mnogo razloga i još više načina
Adult learning festivals: Celebration of learning: Many reasons and even more ways
Apstrakt
Festivali i Nedelje učenja odraslih (Learning Festivals, Adult Learners' Weeks) su manifestacije koje se danas održavaju u više od pedeset zemalja sveta. Njihovo organizovanje počelo je krajem osamdesetih godina u SAD. Iza dominantno svečarskog karaktera, niza proslava i zabavnih aktivnosti koje na različite načine govore o učenju u odraslom dobu, nalaze se 'ozbiljni' ciljevi i zadaci koji se, na ovaj način, žele postići, kao i razvijene konceptualne osnove. Najsažetije rečeno, osnovna misija ovih festivala i nedelja je propagiranje učenja u odraslom dobu, doprinos formiranju ambijenta koji to učenje podstiče, i na taj način, pokušaj smanjivanja jaza između onih koji koriste obrazovne prilike u odraslom dobu i onih kojima su one dostupne u manjoj meri ili potpuno nedostupne. U ostvarivanju ovih zahtevnih uloga prepoznatljive su dve strategije. Prva podrazumeva isticanje u prvi plan, tokom festivala ličnih iskustava polaznika koji su zahvaljujući obrazovanju ostvarili neke bitne pomake ...u svom životu. Druga zagovara najšire učešće institucija i organizacija, najrazličitijeg tipa, koje se bave obrazovanjem odraslih u festivalskim dešavanjima. Godine 2000. pokrenuta je Međunarodna nedelja odraslih učenika (International Adult Learner's Week), koju su prihvatile sve države članice Ujedinjenih nacija. Ova Međunarodna nedelja ima za cilj da poveže aktivnosti i iskustva vezane za organizovanje festivala u različitim zemljama. O bogatstvu načina na koje se učenje može propagirati svedoče nam primeri festivalskih dešavanja iz različitih zemalja. Prvi Festival obrazovanja odraslih u Jugoslaviji održan je od 11. do 13. oktobra 2001. godine.
Learning Festivals and Adult Learners' Weeks are manifestations which are organized today in more than fifty countries worldwide. These events started at the end of the eighties in the USA. Behind dominantly festive character, series of celebrations and fun activities, which show different ways of learning of adults, are 'serious' goals and tasks that one wants to achieve in such a way, as well as developed conceptual basis. Briefly put, the basic mission of these festivals and weeks are spreading of adult learning, contribution to forming learning stimulative environment, and therefore, attempt of reducing a gap between adult education opportunities consumers and those for whom these opportunities are not available, or available to a lesser degree. In realizing these demanding roles, two strategies are recognizable. The first strategy assumes emphasizing of personal experience of participants who achieved some relevant movements in their lives during festivals. The second one pleads f...or comprehensive participation of the most different kind of institutions and organizations for adult education in festival activities. In year 2000 International Adult Learner's Week has begun, and it was accepted by all United Nations member states. The aim of this international week is connecting activities and experiences in organizing festivals in different countries. Examples of festival happenings in different countries testify about richness of ways for spreading of learning. First Yugoslav Adult education festival was organized from 11-13 October, 2001.
Ključne reči:
nedelje odraslih učenika (Adult Learner's Weeks) / Međunarodna nedelja odraslih učenika (International Adult Learner's Week) / festivali učenja (learning festivals) / festivali obrazovanja odraslih / learning festivals / International Adult Learner's Week / Adult Learner's Weeks / Adult education festivalsIzvor:
Andragoške studije, 2001, 8, 1-2, 15-26Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Institucija/grupa
Andragogija / AndragogyTY - JOUR AU - Pejatović, Aleksandra PY - 2001 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/345 AB - Festivali i Nedelje učenja odraslih (Learning Festivals, Adult Learners' Weeks) su manifestacije koje se danas održavaju u više od pedeset zemalja sveta. Njihovo organizovanje počelo je krajem osamdesetih godina u SAD. Iza dominantno svečarskog karaktera, niza proslava i zabavnih aktivnosti koje na različite načine govore o učenju u odraslom dobu, nalaze se 'ozbiljni' ciljevi i zadaci koji se, na ovaj način, žele postići, kao i razvijene konceptualne osnove. Najsažetije rečeno, osnovna misija ovih festivala i nedelja je propagiranje učenja u odraslom dobu, doprinos formiranju ambijenta koji to učenje podstiče, i na taj način, pokušaj smanjivanja jaza između onih koji koriste obrazovne prilike u odraslom dobu i onih kojima su one dostupne u manjoj meri ili potpuno nedostupne. U ostvarivanju ovih zahtevnih uloga prepoznatljive su dve strategije. Prva podrazumeva isticanje u prvi plan, tokom festivala ličnih iskustava polaznika koji su zahvaljujući obrazovanju ostvarili neke bitne pomake u svom životu. Druga zagovara najšire učešće institucija i organizacija, najrazličitijeg tipa, koje se bave obrazovanjem odraslih u festivalskim dešavanjima. Godine 2000. pokrenuta je Međunarodna nedelja odraslih učenika (International Adult Learner's Week), koju su prihvatile sve države članice Ujedinjenih nacija. Ova Međunarodna nedelja ima za cilj da poveže aktivnosti i iskustva vezane za organizovanje festivala u različitim zemljama. O bogatstvu načina na koje se učenje može propagirati svedoče nam primeri festivalskih dešavanja iz različitih zemalja. Prvi Festival obrazovanja odraslih u Jugoslaviji održan je od 11. do 13. oktobra 2001. godine. AB - Learning Festivals and Adult Learners' Weeks are manifestations which are organized today in more than fifty countries worldwide. These events started at the end of the eighties in the USA. Behind dominantly festive character, series of celebrations and fun activities, which show different ways of learning of adults, are 'serious' goals and tasks that one wants to achieve in such a way, as well as developed conceptual basis. Briefly put, the basic mission of these festivals and weeks are spreading of adult learning, contribution to forming learning stimulative environment, and therefore, attempt of reducing a gap between adult education opportunities consumers and those for whom these opportunities are not available, or available to a lesser degree. In realizing these demanding roles, two strategies are recognizable. The first strategy assumes emphasizing of personal experience of participants who achieved some relevant movements in their lives during festivals. The second one pleads for comprehensive participation of the most different kind of institutions and organizations for adult education in festival activities. In year 2000 International Adult Learner's Week has begun, and it was accepted by all United Nations member states. The aim of this international week is connecting activities and experiences in organizing festivals in different countries. Examples of festival happenings in different countries testify about richness of ways for spreading of learning. First Yugoslav Adult education festival was organized from 11-13 October, 2001. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Andragoške studije T1 - Festivali učenja odraslih - Slavljenje učenja - mnogo razloga i još više načina T1 - Adult learning festivals: Celebration of learning: Many reasons and even more ways EP - 26 IS - 1-2 SP - 15 VL - 8 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_345 ER -
@article{ author = "Pejatović, Aleksandra", year = "2001", abstract = "Festivali i Nedelje učenja odraslih (Learning Festivals, Adult Learners' Weeks) su manifestacije koje se danas održavaju u više od pedeset zemalja sveta. Njihovo organizovanje počelo je krajem osamdesetih godina u SAD. Iza dominantno svečarskog karaktera, niza proslava i zabavnih aktivnosti koje na različite načine govore o učenju u odraslom dobu, nalaze se 'ozbiljni' ciljevi i zadaci koji se, na ovaj način, žele postići, kao i razvijene konceptualne osnove. Najsažetije rečeno, osnovna misija ovih festivala i nedelja je propagiranje učenja u odraslom dobu, doprinos formiranju ambijenta koji to učenje podstiče, i na taj način, pokušaj smanjivanja jaza između onih koji koriste obrazovne prilike u odraslom dobu i onih kojima su one dostupne u manjoj meri ili potpuno nedostupne. U ostvarivanju ovih zahtevnih uloga prepoznatljive su dve strategije. Prva podrazumeva isticanje u prvi plan, tokom festivala ličnih iskustava polaznika koji su zahvaljujući obrazovanju ostvarili neke bitne pomake u svom životu. Druga zagovara najšire učešće institucija i organizacija, najrazličitijeg tipa, koje se bave obrazovanjem odraslih u festivalskim dešavanjima. Godine 2000. pokrenuta je Međunarodna nedelja odraslih učenika (International Adult Learner's Week), koju su prihvatile sve države članice Ujedinjenih nacija. Ova Međunarodna nedelja ima za cilj da poveže aktivnosti i iskustva vezane za organizovanje festivala u različitim zemljama. O bogatstvu načina na koje se učenje može propagirati svedoče nam primeri festivalskih dešavanja iz različitih zemalja. Prvi Festival obrazovanja odraslih u Jugoslaviji održan je od 11. do 13. oktobra 2001. godine., Learning Festivals and Adult Learners' Weeks are manifestations which are organized today in more than fifty countries worldwide. These events started at the end of the eighties in the USA. Behind dominantly festive character, series of celebrations and fun activities, which show different ways of learning of adults, are 'serious' goals and tasks that one wants to achieve in such a way, as well as developed conceptual basis. Briefly put, the basic mission of these festivals and weeks are spreading of adult learning, contribution to forming learning stimulative environment, and therefore, attempt of reducing a gap between adult education opportunities consumers and those for whom these opportunities are not available, or available to a lesser degree. In realizing these demanding roles, two strategies are recognizable. The first strategy assumes emphasizing of personal experience of participants who achieved some relevant movements in their lives during festivals. The second one pleads for comprehensive participation of the most different kind of institutions and organizations for adult education in festival activities. In year 2000 International Adult Learner's Week has begun, and it was accepted by all United Nations member states. The aim of this international week is connecting activities and experiences in organizing festivals in different countries. Examples of festival happenings in different countries testify about richness of ways for spreading of learning. First Yugoslav Adult education festival was organized from 11-13 October, 2001.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Andragoške studije", title = "Festivali učenja odraslih - Slavljenje učenja - mnogo razloga i još više načina, Adult learning festivals: Celebration of learning: Many reasons and even more ways", pages = "26-15", number = "1-2", volume = "8", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_345" }
Pejatović, A.. (2001). Festivali učenja odraslih - Slavljenje učenja - mnogo razloga i još više načina. in Andragoške studije Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 8(1-2), 15-26. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_345
Pejatović A. Festivali učenja odraslih - Slavljenje učenja - mnogo razloga i još više načina. in Andragoške studije. 2001;8(1-2):15-26. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_345 .
Pejatović, Aleksandra, "Festivali učenja odraslih - Slavljenje učenja - mnogo razloga i još više načina" in Andragoške studije, 8, no. 1-2 (2001):15-26, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_345 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Socijalno-ekonomski razvojni potencijal obrazovanja odraslih / Adult Education - An Instrument Of Socio-Economic Development
Despotović, Miomir (DVV Bosnia and Herzegovina, 2009) -
Andragoško znanje - stožer profesionalizacije područja obrazovanja odraslih / Andragogical knowledge: A key to professionalization of the field of adult education
Ovesni, Kristinka (Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2007) -
Obrazovanje kao činilac upotrebe interneta u slobodnom vremenu odraslih / Education as a factor of the Internet use in leisure time of adults
Ljujić, Bojan G. (Универзитет у Београду, Филозофски факултет, 2017)