Vrednovanje dečje mašte u evropskom kulturno-istorijskom kontekstu
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Encouraging child imagination is a desirable for developing creativity in youth
and adulthood, and creativity is viewed as one of the solutions to the problems the
contemporary word is facing. The aim of this paper is to examine the linkage between
macro-social factors and evaluation of imagination as a characteristic that should be
encouraged in children. For analysis we used data on European countries encompassed by
the World Values Study (1999-2004). The results indicate that wealthier and more developed
countries and the citizens who are more postmaterialist oriented value imagination more.
However, once cultural-historical heritage of the country is included into the analysis,
evaluation of imagination changes, thus confirming the importance of living in the
communist regime and, on the other hand, the influence of socialization patterns defined by
the dominant religion (Orthodoxy, Catholicism, Protestantism or Islam). The concluding
part discusses the implications of t...hese results for supporting creativity in young people and
contributing to the development of contemporary society which requires reliance on
individual abilities and responsibilities in order to progress
Podsticanje dečje mašte je poželjan uslov za razvoj kreativnosti u
mladosti i odraslom dobu, a kreativnost se vidi kao jedno od rešenja problema sa
kojima je savremeni svet suočen. Cilj rada predstavlja ispitivanje povezanosti
makrodruštvenih faktora i vrednovanja maštovitosti kao osobine koju kod dece treba
razvijati. Za analizu su korišćeni podaci o stanju u evropskim zemljama koje su obuhvaćene Svetskom studijom vrednosti (1999-2004. godine). Rezultati ukazuju da
bogatije i razvijenije zemlje i građani koji su više postmaterijalistički orijentisani
više vrednuju maštovitost. Međutim, kada se u analizu uključi kulturno-istorijsko
nasleđe države, vrednovanje mašte se menja, potvrđujući značaj života u
komunističkom režimu, odnosno uticaj socijalizacijskih obrazaca koje definiše
dominantna religija (pravoslavno hrišćanstvo, rimokatoličko hrišćanstvo,
protestantizam i islam). U zaključnom delu razmatrane su implikacije rezultatata
ispitivanja za podršku kreativnosti mladih i ...razvoj savremenog društva koje traži
oslanjanje na individualne sposobnosti i odgovornosti kako bi napredovalo
Кључне речи:
child imagination / GDP per capita / postmaterialist values / communist regime / dominant religion / Europe / dečja mašta / postmaterijalističke vrednosti / komunistički režim / dominantna religija / EvropaИзвор:
Sociologija, 2009, 51, 3, 263-277Финансирање / пројекти:
- Демократски модели унапређивања друштвене кохезије, толеранције, људских права и привредног развитка у политичким и институционалним процесима европских интеграција Србије (RS-149017)
- Образовање за друштво знања (RS-149001)
Институција/група
Psihologija / PsychologyTY - JOUR AU - Maksić, Slavica AU - Pavlović, Zoran PY - 2009 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3481 AB - Encouraging child imagination is a desirable for developing creativity in youth and adulthood, and creativity is viewed as one of the solutions to the problems the contemporary word is facing. The aim of this paper is to examine the linkage between macro-social factors and evaluation of imagination as a characteristic that should be encouraged in children. For analysis we used data on European countries encompassed by the World Values Study (1999-2004). The results indicate that wealthier and more developed countries and the citizens who are more postmaterialist oriented value imagination more. However, once cultural-historical heritage of the country is included into the analysis, evaluation of imagination changes, thus confirming the importance of living in the communist regime and, on the other hand, the influence of socialization patterns defined by the dominant religion (Orthodoxy, Catholicism, Protestantism or Islam). The concluding part discusses the implications of these results for supporting creativity in young people and contributing to the development of contemporary society which requires reliance on individual abilities and responsibilities in order to progress AB - Podsticanje dečje mašte je poželjan uslov za razvoj kreativnosti u mladosti i odraslom dobu, a kreativnost se vidi kao jedno od rešenja problema sa kojima je savremeni svet suočen. Cilj rada predstavlja ispitivanje povezanosti makrodruštvenih faktora i vrednovanja maštovitosti kao osobine koju kod dece treba razvijati. Za analizu su korišćeni podaci o stanju u evropskim zemljama koje su obuhvaćene Svetskom studijom vrednosti (1999-2004. godine). Rezultati ukazuju da bogatije i razvijenije zemlje i građani koji su više postmaterijalistički orijentisani više vrednuju maštovitost. Međutim, kada se u analizu uključi kulturno-istorijsko nasleđe države, vrednovanje mašte se menja, potvrđujući značaj života u komunističkom režimu, odnosno uticaj socijalizacijskih obrazaca koje definiše dominantna religija (pravoslavno hrišćanstvo, rimokatoličko hrišćanstvo, protestantizam i islam). U zaključnom delu razmatrane su implikacije rezultatata ispitivanja za podršku kreativnosti mladih i razvoj savremenog društva koje traži oslanjanje na individualne sposobnosti i odgovornosti kako bi napredovalo T2 - Sociologija T1 - Vrednovanje dečje mašte u evropskom kulturno-istorijskom kontekstu EP - 277 IS - 3 SP - 263 VL - 51 DO - 10.2298/SOC0903263M ER -
@article{ author = "Maksić, Slavica and Pavlović, Zoran", year = "2009", abstract = "Encouraging child imagination is a desirable for developing creativity in youth and adulthood, and creativity is viewed as one of the solutions to the problems the contemporary word is facing. The aim of this paper is to examine the linkage between macro-social factors and evaluation of imagination as a characteristic that should be encouraged in children. For analysis we used data on European countries encompassed by the World Values Study (1999-2004). The results indicate that wealthier and more developed countries and the citizens who are more postmaterialist oriented value imagination more. However, once cultural-historical heritage of the country is included into the analysis, evaluation of imagination changes, thus confirming the importance of living in the communist regime and, on the other hand, the influence of socialization patterns defined by the dominant religion (Orthodoxy, Catholicism, Protestantism or Islam). The concluding part discusses the implications of these results for supporting creativity in young people and contributing to the development of contemporary society which requires reliance on individual abilities and responsibilities in order to progress, Podsticanje dečje mašte je poželjan uslov za razvoj kreativnosti u mladosti i odraslom dobu, a kreativnost se vidi kao jedno od rešenja problema sa kojima je savremeni svet suočen. Cilj rada predstavlja ispitivanje povezanosti makrodruštvenih faktora i vrednovanja maštovitosti kao osobine koju kod dece treba razvijati. Za analizu su korišćeni podaci o stanju u evropskim zemljama koje su obuhvaćene Svetskom studijom vrednosti (1999-2004. godine). Rezultati ukazuju da bogatije i razvijenije zemlje i građani koji su više postmaterijalistički orijentisani više vrednuju maštovitost. Međutim, kada se u analizu uključi kulturno-istorijsko nasleđe države, vrednovanje mašte se menja, potvrđujući značaj života u komunističkom režimu, odnosno uticaj socijalizacijskih obrazaca koje definiše dominantna religija (pravoslavno hrišćanstvo, rimokatoličko hrišćanstvo, protestantizam i islam). U zaključnom delu razmatrane su implikacije rezultatata ispitivanja za podršku kreativnosti mladih i razvoj savremenog društva koje traži oslanjanje na individualne sposobnosti i odgovornosti kako bi napredovalo", journal = "Sociologija", title = "Vrednovanje dečje mašte u evropskom kulturno-istorijskom kontekstu", pages = "277-263", number = "3", volume = "51", doi = "10.2298/SOC0903263M" }
Maksić, S.,& Pavlović, Z.. (2009). Vrednovanje dečje mašte u evropskom kulturno-istorijskom kontekstu. in Sociologija, 51(3), 263-277. https://doi.org/10.2298/SOC0903263M
Maksić S, Pavlović Z. Vrednovanje dečje mašte u evropskom kulturno-istorijskom kontekstu. in Sociologija. 2009;51(3):263-277. doi:10.2298/SOC0903263M .
Maksić, Slavica, Pavlović, Zoran, "Vrednovanje dečje mašte u evropskom kulturno-istorijskom kontekstu" in Sociologija, 51, no. 3 (2009):263-277, https://doi.org/10.2298/SOC0903263M . .