Participacija dece predškolskog uzrasta u prostoru digitalnih tehnologija kroz četiri diskursa
2020
Преузимање 🢃
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Digitalni kontekst odrastanja dece otvara važno pitanje participacije u predškolskom vaspitanju i obrazovanju. Osnovna pretpostavka od koje polazimo u ovom radu jeste da se prostor digitalnih tehnologija hipotetički gradi kroz ukrštanje dveju ključnih dimenzija (dimenzije učešća iskazane kroz značenje digitalne kompetentnosti i dimenzije odnosa prema potencijalu digitalnih tehnologija). Kroz ukrštanje ovih dveju dimenzija identifikovana su četiri diskursa deteta (diskurs instrumentalizovanog deteta, diskurs kontrolisanog deteta, diskurs podržanog deteta, diskurs avatar deteta). Pitanjem participacije bavimo se kroz sagledavanje načina na koji se, u okviru diskursa, shvataju dete, digitalne tehnologije i njihova funkcija u vaspitanju i obrazovanju. Takav način sagledavanja participacije u prostoru digitalnih tehnologija nas upućuje na sistemski pristup razmatranju različitih prostora koji s...e mogu identifikovati na različitim planovima bavljenja digitalnim tehnologijama i na potrebu da se projektuje mogući prostor koji bi podržavao transformativnu kulturu upotrebe digitalnih tehnologija.
Кључне речи:
participacija / prostor digitalnih tehnologija / četiri diskursa deteta / predškolsko vaspitanje i obrazovanjeИзвор:
Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi, 2020, 266-275Издавач:
- Institut za pedagogiju i andragogiju Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet
- Pedagoško društvo Srbije
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200163 (Универзитет у Београду, Филозофски факултет) (RS-MESTD-inst-2020-200163)
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Stojković, Jelena N. PY - 2020 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3511 AB - Digitalni kontekst odrastanja dece otvara važno pitanje participacije u predškolskom vaspitanju i obrazovanju. Osnovna pretpostavka od koje polazimo u ovom radu jeste da se prostor digitalnih tehnologija hipotetički gradi kroz ukrštanje dveju ključnih dimenzija (dimenzije učešća iskazane kroz značenje digitalne kompetentnosti i dimenzije odnosa prema potencijalu digitalnih tehnologija). Kroz ukrštanje ovih dveju dimenzija identifikovana su četiri diskursa deteta (diskurs instrumentalizovanog deteta, diskurs kontrolisanog deteta, diskurs podržanog deteta, diskurs avatar deteta). Pitanjem participacije bavimo se kroz sagledavanje načina na koji se, u okviru diskursa, shvataju dete, digitalne tehnologije i njihova funkcija u vaspitanju i obrazovanju. Takav način sagledavanja participacije u prostoru digitalnih tehnologija nas upućuje na sistemski pristup razmatranju različitih prostora koji se mogu identifikovati na različitim planovima bavljenja digitalnim tehnologijama i na potrebu da se projektuje mogući prostor koji bi podržavao transformativnu kulturu upotrebe digitalnih tehnologija. PB - Institut za pedagogiju i andragogiju Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi T1 - Participacija dece predškolskog uzrasta u prostoru digitalnih tehnologija kroz četiri diskursa EP - 275 SP - 266 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3511 ER -
@conference{ author = "Stojković, Jelena N.", year = "2020", abstract = "Digitalni kontekst odrastanja dece otvara važno pitanje participacije u predškolskom vaspitanju i obrazovanju. Osnovna pretpostavka od koje polazimo u ovom radu jeste da se prostor digitalnih tehnologija hipotetički gradi kroz ukrštanje dveju ključnih dimenzija (dimenzije učešća iskazane kroz značenje digitalne kompetentnosti i dimenzije odnosa prema potencijalu digitalnih tehnologija). Kroz ukrštanje ovih dveju dimenzija identifikovana su četiri diskursa deteta (diskurs instrumentalizovanog deteta, diskurs kontrolisanog deteta, diskurs podržanog deteta, diskurs avatar deteta). Pitanjem participacije bavimo se kroz sagledavanje načina na koji se, u okviru diskursa, shvataju dete, digitalne tehnologije i njihova funkcija u vaspitanju i obrazovanju. Takav način sagledavanja participacije u prostoru digitalnih tehnologija nas upućuje na sistemski pristup razmatranju različitih prostora koji se mogu identifikovati na različitim planovima bavljenja digitalnim tehnologijama i na potrebu da se projektuje mogući prostor koji bi podržavao transformativnu kulturu upotrebe digitalnih tehnologija.", publisher = "Institut za pedagogiju i andragogiju Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi", title = "Participacija dece predškolskog uzrasta u prostoru digitalnih tehnologija kroz četiri diskursa", pages = "275-266", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3511" }
Stojković, J. N.. (2020). Participacija dece predškolskog uzrasta u prostoru digitalnih tehnologija kroz četiri diskursa. in Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi Institut za pedagogiju i andragogiju Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet., 266-275. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3511
Stojković JN. Participacija dece predškolskog uzrasta u prostoru digitalnih tehnologija kroz četiri diskursa. in Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi. 2020;:266-275. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3511 .
Stojković, Jelena N., "Participacija dece predškolskog uzrasta u prostoru digitalnih tehnologija kroz četiri diskursa" in Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi (2020):266-275, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3511 .