Model intelektualne avanture: ka razumevanju Djuijevog progresivizma iz perspektive kritičkih koncepcija vaspitanja
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Neposredan povod za izbor teme rada je stogodišnjica objavljivanja Djuijevog (John Dewey) dela „Vaspitanje i demokratija”, u kome su postavljeni temelji savremene teorije liberalnog obrazovanja. U radu se razmatra argumentacija savremenih teoretičara kritičke orijentacije na tragu Djuijeve vizije vaspitanja i demokratije, kao uporište zahteva za transformacijom obrazovnog sistema i njegovog usmeravanja ka ljudskoj dimenziji, ka podršci pojedincima da ispolje i realizuju svoje potencijale. Način na koji se ideje, koncepti i preporuke autora kritičkih koncepcija vaspitanja ukrštaju, svojevrsna je intelektualna avantura, kako je o tome pisao Žak Ransijer (Jacques Rancière).
Polazna osnova je afirmacija emancipatorskog karaktera vaspitanja i obrazovanja, kao faktora očovečenja pojedinaca i društvenog progresa. Autonomna ličnost se ističe kao nosilac pedagoških vrednosti. Kritički se analizira favorizacija tehnokratskih zahteva u obrazovnom sistemu kojom se ljudska komponenta potiskuje n...a marginu pedagoškog rada. Zaključuje se da su zahtevi društva vezani za sticanje kompetencija za društvenu reprodukciju legitimni samo ako takav proces istovremeno podržava i emancipaciju pojedinca.
Ključne reči:
Džon Djui / progresivizam / kritička pedagogija / emancipacijaIzvor:
Pedagogija, 2016, 71, 3, 255-268Finansiranje / projekti:
- Koncepcije i strategije obezbeđivanja kvaliteta bazičnog obrazovanja i vaspitanja (179020) Učiteljskog fakulteta u Beogradu, koji finansira Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije.
Institucija/grupa
Pedagogija / PedagogyTY - JOUR AU - Tadić, Aleksandar S. PY - 2016 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3522 AB - Neposredan povod za izbor teme rada je stogodišnjica objavljivanja Djuijevog (John Dewey) dela „Vaspitanje i demokratija”, u kome su postavljeni temelji savremene teorije liberalnog obrazovanja. U radu se razmatra argumentacija savremenih teoretičara kritičke orijentacije na tragu Djuijeve vizije vaspitanja i demokratije, kao uporište zahteva za transformacijom obrazovnog sistema i njegovog usmeravanja ka ljudskoj dimenziji, ka podršci pojedincima da ispolje i realizuju svoje potencijale. Način na koji se ideje, koncepti i preporuke autora kritičkih koncepcija vaspitanja ukrštaju, svojevrsna je intelektualna avantura, kako je o tome pisao Žak Ransijer (Jacques Rancière). Polazna osnova je afirmacija emancipatorskog karaktera vaspitanja i obrazovanja, kao faktora očovečenja pojedinaca i društvenog progresa. Autonomna ličnost se ističe kao nosilac pedagoških vrednosti. Kritički se analizira favorizacija tehnokratskih zahteva u obrazovnom sistemu kojom se ljudska komponenta potiskuje na marginu pedagoškog rada. Zaključuje se da su zahtevi društva vezani za sticanje kompetencija za društvenu reprodukciju legitimni samo ako takav proces istovremeno podržava i emancipaciju pojedinca. T2 - Pedagogija T1 - Model intelektualne avanture: ka razumevanju Djuijevog progresivizma iz perspektive kritičkih koncepcija vaspitanja EP - 268 IS - 3 SP - 255 VL - 71 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3522 ER -
@article{ author = "Tadić, Aleksandar S.", year = "2016", abstract = "Neposredan povod za izbor teme rada je stogodišnjica objavljivanja Djuijevog (John Dewey) dela „Vaspitanje i demokratija”, u kome su postavljeni temelji savremene teorije liberalnog obrazovanja. U radu se razmatra argumentacija savremenih teoretičara kritičke orijentacije na tragu Djuijeve vizije vaspitanja i demokratije, kao uporište zahteva za transformacijom obrazovnog sistema i njegovog usmeravanja ka ljudskoj dimenziji, ka podršci pojedincima da ispolje i realizuju svoje potencijale. Način na koji se ideje, koncepti i preporuke autora kritičkih koncepcija vaspitanja ukrštaju, svojevrsna je intelektualna avantura, kako je o tome pisao Žak Ransijer (Jacques Rancière). Polazna osnova je afirmacija emancipatorskog karaktera vaspitanja i obrazovanja, kao faktora očovečenja pojedinaca i društvenog progresa. Autonomna ličnost se ističe kao nosilac pedagoških vrednosti. Kritički se analizira favorizacija tehnokratskih zahteva u obrazovnom sistemu kojom se ljudska komponenta potiskuje na marginu pedagoškog rada. Zaključuje se da su zahtevi društva vezani za sticanje kompetencija za društvenu reprodukciju legitimni samo ako takav proces istovremeno podržava i emancipaciju pojedinca.", journal = "Pedagogija", title = "Model intelektualne avanture: ka razumevanju Djuijevog progresivizma iz perspektive kritičkih koncepcija vaspitanja", pages = "268-255", number = "3", volume = "71", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3522" }
Tadić, A. S.. (2016). Model intelektualne avanture: ka razumevanju Djuijevog progresivizma iz perspektive kritičkih koncepcija vaspitanja. in Pedagogija, 71(3), 255-268. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3522
Tadić AS. Model intelektualne avanture: ka razumevanju Djuijevog progresivizma iz perspektive kritičkih koncepcija vaspitanja. in Pedagogija. 2016;71(3):255-268. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3522 .
Tadić, Aleksandar S., "Model intelektualne avanture: ka razumevanju Djuijevog progresivizma iz perspektive kritičkih koncepcija vaspitanja" in Pedagogija, 71, no. 3 (2016):255-268, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3522 .