Pristupi u istraživanju politika obrazovanja odraslih
Апстракт
Rad je usmeren na kritičku analizu metodoloških i problemskih pristupa u
istraživanjima aktuelne politike obrazovanja odraslih, nastalih kao rezultat poslednjeg i još
uvek aktuelnog projektnog ciklusa Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja
Republike Srbije. Najave resornog ministarstva o izmenama Zakona o naučno-istraživačkoj
delatnosti, kao i formiranju nacionalnog Fonda za nauku, posebno aktuelizuju pitanja
zaklјučaka i dostignuća naučnih projekata, kao i njihovog uticaja na praksu i teoriju. U radu se
analiziraju radovi posvećeni istraživanju obrazovne politike odraslih, kroz metaanalizu
primenjenih metoda, odabira tema i izvora u razvoju politike. Rezultati analize pokazuju da u
istraživanjima dominira kvalitativni pristup, a metodološki dizajn se uglavnom oslanja na
komparativnu i deskriptivnu metodu, analizu konteksta, sadržaja i kritičku analizu diskursa.
Što se tiče tematskog odabira, većina autora se bavila aspektima međunarodne politike
obrazovanja odra...slih, sa akcentom na relevantnim organizacijama, njihovim koncepcijama i
odnosima.
Кључне речи:
istraživanja politike obrazovanja / naučni projekti / politika obrazovanja odraslih / pristupi istraživanju politikaИзвор:
Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku?, 2019, 96-102Издавач:
- Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu - Institut za pedagogiju i andragogiju i Pedagoško društvo Srbije.
URI
file:///C:/Users/korisnik/AppData/Local/Temp/Zbornik_Obrazovna_politika_i_praksa_u_skladu_ili_raskoraku_2019-1(1).pdfhttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3549
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - CONF AU - Miljković, Jovan AU - Grozdić, Vukašin B. PY - 2019 UR - file:///C:/Users/korisnik/AppData/Local/Temp/Zbornik_Obrazovna_politika_i_praksa_u_skladu_ili_raskoraku_2019-1(1).pdf UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3549 AB - Rad je usmeren na kritičku analizu metodoloških i problemskih pristupa u istraživanjima aktuelne politike obrazovanja odraslih, nastalih kao rezultat poslednjeg i još uvek aktuelnog projektnog ciklusa Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije. Najave resornog ministarstva o izmenama Zakona o naučno-istraživačkoj delatnosti, kao i formiranju nacionalnog Fonda za nauku, posebno aktuelizuju pitanja zaklјučaka i dostignuća naučnih projekata, kao i njihovog uticaja na praksu i teoriju. U radu se analiziraju radovi posvećeni istraživanju obrazovne politike odraslih, kroz metaanalizu primenjenih metoda, odabira tema i izvora u razvoju politike. Rezultati analize pokazuju da u istraživanjima dominira kvalitativni pristup, a metodološki dizajn se uglavnom oslanja na komparativnu i deskriptivnu metodu, analizu konteksta, sadržaja i kritičku analizu diskursa. Što se tiče tematskog odabira, većina autora se bavila aspektima međunarodne politike obrazovanja odraslih, sa akcentom na relevantnim organizacijama, njihovim koncepcijama i odnosima. PB - Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu - Institut za pedagogiju i andragogiju i Pedagoško društvo Srbije. C3 - Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku? T1 - Pristupi u istraživanju politika obrazovanja odraslih EP - 102 SP - 96 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3549 ER -
@conference{ author = "Miljković, Jovan and Grozdić, Vukašin B.", year = "2019", abstract = "Rad je usmeren na kritičku analizu metodoloških i problemskih pristupa u istraživanjima aktuelne politike obrazovanja odraslih, nastalih kao rezultat poslednjeg i još uvek aktuelnog projektnog ciklusa Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije. Najave resornog ministarstva o izmenama Zakona o naučno-istraživačkoj delatnosti, kao i formiranju nacionalnog Fonda za nauku, posebno aktuelizuju pitanja zaklјučaka i dostignuća naučnih projekata, kao i njihovog uticaja na praksu i teoriju. U radu se analiziraju radovi posvećeni istraživanju obrazovne politike odraslih, kroz metaanalizu primenjenih metoda, odabira tema i izvora u razvoju politike. Rezultati analize pokazuju da u istraživanjima dominira kvalitativni pristup, a metodološki dizajn se uglavnom oslanja na komparativnu i deskriptivnu metodu, analizu konteksta, sadržaja i kritičku analizu diskursa. Što se tiče tematskog odabira, većina autora se bavila aspektima međunarodne politike obrazovanja odraslih, sa akcentom na relevantnim organizacijama, njihovim koncepcijama i odnosima.", publisher = "Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu - Institut za pedagogiju i andragogiju i Pedagoško društvo Srbije.", journal = "Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku?", title = "Pristupi u istraživanju politika obrazovanja odraslih", pages = "102-96", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3549" }
Miljković, J.,& Grozdić, V. B.. (2019). Pristupi u istraživanju politika obrazovanja odraslih. in Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku? Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu - Institut za pedagogiju i andragogiju i Pedagoško društvo Srbije.., 96-102. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3549
Miljković J, Grozdić VB. Pristupi u istraživanju politika obrazovanja odraslih. in Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku?. 2019;:96-102. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3549 .
Miljković, Jovan, Grozdić, Vukašin B., "Pristupi u istraživanju politika obrazovanja odraslih" in Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku? (2019):96-102, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3549 .