Uvođenje nastavnika–pripravnika u rad škole
Аутори
Ovesni, KristinkaRadović, Vera
Остала ауторства
Dubljаnin, SašaMitrović, Milica
Orlović, Violeta
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U radu se razmatra uvođenje nastavnika–pripravnika u rad škole. Istraživanje je sprovedeno primenom kompleksne baterije instrumenata na prigodnom uzorku od 275 nastavnika–pripravnika iz 92 osnovne škole u Srbiji. Nalazi istraživanja dobijeni primenom kanoničke diskriminacione analize pružaju uvid u razumevanje: (a) mentorskog odnosa nastavnika–pripravnika i iskusnih nastavnika (mentora), (b) odnosa nastavnika–pripravnika prema kontinuiranom profesionalnom usavršavanju, kao bazičnih aktivnosti razvoja ljudskih resursa namenjenih toj kategoriji zaposlenih, te (c) podrške uprave škole za autonomiju u radu nastavnika–pripravnika, (d) značaja povratnih informacija o kvalitetu obavljanja posla za nastavnike pripravnike, (e) zadovoljstvu nastavnika–pripravnika programima za kontinuirano profesionalno usavršavanje, (f) obrazovnim potrebama nastavnika–pripravnika i (g) potrebama nastavnika–pripravnika za uključivanje u planiranje i organizaciju programa za kontinuirano profesionalno usavršavanj...e.
Кључне речи:
nastavnici–pripravnici / uvođenje pripravnika u rad / razvoj ljudskih resursa / kontinuirano profesionalno usavršavanje / obrazovne potrebeИзвор:
Pedagoški doprinos unapređivanju podučavanja i učenja, Zbornik radova, 2015, 23-29Издавач:
- Beogrаd: Filozofski fаkultet Univerzitetа u Beogrаdu, Institut zа pedаgogiju i аndrаgogiju, Filozofski fаkultet Univerzitetа u Beogrаdu, Pedаgoško društvo Srbije
Финансирање / пројекти:
- „Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji” (br. 179060) MPNTR RS
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - CONF AU - Ovesni, Kristinka AU - Radović, Vera PY - 2015 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3605 AB - U radu se razmatra uvođenje nastavnika–pripravnika u rad škole. Istraživanje je sprovedeno primenom kompleksne baterije instrumenata na prigodnom uzorku od 275 nastavnika–pripravnika iz 92 osnovne škole u Srbiji. Nalazi istraživanja dobijeni primenom kanoničke diskriminacione analize pružaju uvid u razumevanje: (a) mentorskog odnosa nastavnika–pripravnika i iskusnih nastavnika (mentora), (b) odnosa nastavnika–pripravnika prema kontinuiranom profesionalnom usavršavanju, kao bazičnih aktivnosti razvoja ljudskih resursa namenjenih toj kategoriji zaposlenih, te (c) podrške uprave škole za autonomiju u radu nastavnika–pripravnika, (d) značaja povratnih informacija o kvalitetu obavljanja posla za nastavnike pripravnike, (e) zadovoljstvu nastavnika–pripravnika programima za kontinuirano profesionalno usavršavanje, (f) obrazovnim potrebama nastavnika–pripravnika i (g) potrebama nastavnika–pripravnika za uključivanje u planiranje i organizaciju programa za kontinuirano profesionalno usavršavanje. PB - Beogrаd: Filozofski fаkultet Univerzitetа u Beogrаdu, Institut zа pedаgogiju i аndrаgogiju, Filozofski fаkultet Univerzitetа u Beogrаdu, Pedаgoško društvo Srbije C3 - Pedagoški doprinos unapređivanju podučavanja i učenja, Zbornik radova T1 - Uvođenje nastavnika–pripravnika u rad škole EP - 29 SP - 23 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3605 ER -
@conference{ author = "Ovesni, Kristinka and Radović, Vera", year = "2015", abstract = "U radu se razmatra uvođenje nastavnika–pripravnika u rad škole. Istraživanje je sprovedeno primenom kompleksne baterije instrumenata na prigodnom uzorku od 275 nastavnika–pripravnika iz 92 osnovne škole u Srbiji. Nalazi istraživanja dobijeni primenom kanoničke diskriminacione analize pružaju uvid u razumevanje: (a) mentorskog odnosa nastavnika–pripravnika i iskusnih nastavnika (mentora), (b) odnosa nastavnika–pripravnika prema kontinuiranom profesionalnom usavršavanju, kao bazičnih aktivnosti razvoja ljudskih resursa namenjenih toj kategoriji zaposlenih, te (c) podrške uprave škole za autonomiju u radu nastavnika–pripravnika, (d) značaja povratnih informacija o kvalitetu obavljanja posla za nastavnike pripravnike, (e) zadovoljstvu nastavnika–pripravnika programima za kontinuirano profesionalno usavršavanje, (f) obrazovnim potrebama nastavnika–pripravnika i (g) potrebama nastavnika–pripravnika za uključivanje u planiranje i organizaciju programa za kontinuirano profesionalno usavršavanje.", publisher = "Beogrаd: Filozofski fаkultet Univerzitetа u Beogrаdu, Institut zа pedаgogiju i аndrаgogiju, Filozofski fаkultet Univerzitetа u Beogrаdu, Pedаgoško društvo Srbije", journal = "Pedagoški doprinos unapređivanju podučavanja i učenja, Zbornik radova", title = "Uvođenje nastavnika–pripravnika u rad škole", pages = "29-23", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3605" }
Ovesni, K.,& Radović, V.. (2015). Uvođenje nastavnika–pripravnika u rad škole. in Pedagoški doprinos unapređivanju podučavanja i učenja, Zbornik radova Beogrаd: Filozofski fаkultet Univerzitetа u Beogrаdu, Institut zа pedаgogiju i аndrаgogiju, Filozofski fаkultet Univerzitetа u Beogrаdu, Pedаgoško društvo Srbije., 23-29. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3605
Ovesni K, Radović V. Uvođenje nastavnika–pripravnika u rad škole. in Pedagoški doprinos unapređivanju podučavanja i učenja, Zbornik radova. 2015;:23-29. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3605 .
Ovesni, Kristinka, Radović, Vera, "Uvođenje nastavnika–pripravnika u rad škole" in Pedagoški doprinos unapređivanju podučavanja i učenja, Zbornik radova (2015):23-29, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3605 .