Pandemija COVID-19 – kriza i(li) prilika za preispitivanje prakse podučavanja univerzitetskih nastavnika
Аутори
Orlović Lovren, VioletaČairović, Neda
Остала ауторства
Krnjaja, ŽivkaSenić Ružić, Mirjana
Milošević, Zorica
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Nakon dvogodišnjeg iskustva u podučavanju u pandemijskim uslovima, nastavnici se i dalje
suočavaju sa neizvesnošću u pogledu budućnosti pandemije, ali i modaliteta nastave u svim,
pa i oblasti visokog obrazovanja. Posmatrajući i ovu krizu kao priliku za refleksiju, preduzeto
je istraživanje na uzorku od 36 univerzitetskih nastavnika Filozofskog fakulteta, kojim su
ispitivane njihove perspektive o podučavanju u digitalnom okruženju u odnosu na direktnu
nastavu. Nalazi istraživanja pokazuju da promene u odnosu na okruženje nisu značajne i da je
u dobroj meri zadržana tradicionalna praksa podučavanja. Kao i u srodnim istraživanjima,
rezultati govore da u digitalnom okruženju trpi neposredna komunikacija i socijalna
interakcija, mogućnost praktičnog vežbanja i sagledavanja reakcija i raspoloženja studenata.
Imajući u vidu produženo trajanje ove i mogućnosti novih kriza, kao i potencijalni hibridni
modalitet nastave u budućnosti, neophodna je podrška daljem razvoju kompetencija za...
podučavanje u digitalnom okruženju, ali i opštem blagostanju nastavnika, kao i dalja
istraživanja njihovih uverenja, perspektiva i prakse.
Кључне речи:
pandemija / preispitivanje / podučavanje / univerzitetski nastavniciИзвор:
Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova, 2022, 246-253Издавач:
- Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju
Финансирање / пројекти:
- Rad je nastao u okviru naučnoistraživačkog projekta Čovek i društvo u vreme krize, koji finansira Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - CHAP AU - Orlović Lovren, Violeta AU - Čairović, Neda PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3612 AB - Nakon dvogodišnjeg iskustva u podučavanju u pandemijskim uslovima, nastavnici se i dalje suočavaju sa neizvesnošću u pogledu budućnosti pandemije, ali i modaliteta nastave u svim, pa i oblasti visokog obrazovanja. Posmatrajući i ovu krizu kao priliku za refleksiju, preduzeto je istraživanje na uzorku od 36 univerzitetskih nastavnika Filozofskog fakulteta, kojim su ispitivane njihove perspektive o podučavanju u digitalnom okruženju u odnosu na direktnu nastavu. Nalazi istraživanja pokazuju da promene u odnosu na okruženje nisu značajne i da je u dobroj meri zadržana tradicionalna praksa podučavanja. Kao i u srodnim istraživanjima, rezultati govore da u digitalnom okruženju trpi neposredna komunikacija i socijalna interakcija, mogućnost praktičnog vežbanja i sagledavanja reakcija i raspoloženja studenata. Imajući u vidu produženo trajanje ove i mogućnosti novih kriza, kao i potencijalni hibridni modalitet nastave u budućnosti, neophodna je podrška daljem razvoju kompetencija za podučavanje u digitalnom okruženju, ali i opštem blagostanju nastavnika, kao i dalja istraživanja njihovih uverenja, perspektiva i prakse. PB - Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju T2 - Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova T1 - Pandemija COVID-19 – kriza i(li) prilika za preispitivanje prakse podučavanja univerzitetskih nastavnika EP - 253 SP - 246 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3612 ER -
@inbook{ author = "Orlović Lovren, Violeta and Čairović, Neda", year = "2022", abstract = "Nakon dvogodišnjeg iskustva u podučavanju u pandemijskim uslovima, nastavnici se i dalje suočavaju sa neizvesnošću u pogledu budućnosti pandemije, ali i modaliteta nastave u svim, pa i oblasti visokog obrazovanja. Posmatrajući i ovu krizu kao priliku za refleksiju, preduzeto je istraživanje na uzorku od 36 univerzitetskih nastavnika Filozofskog fakulteta, kojim su ispitivane njihove perspektive o podučavanju u digitalnom okruženju u odnosu na direktnu nastavu. Nalazi istraživanja pokazuju da promene u odnosu na okruženje nisu značajne i da je u dobroj meri zadržana tradicionalna praksa podučavanja. Kao i u srodnim istraživanjima, rezultati govore da u digitalnom okruženju trpi neposredna komunikacija i socijalna interakcija, mogućnost praktičnog vežbanja i sagledavanja reakcija i raspoloženja studenata. Imajući u vidu produženo trajanje ove i mogućnosti novih kriza, kao i potencijalni hibridni modalitet nastave u budućnosti, neophodna je podrška daljem razvoju kompetencija za podučavanje u digitalnom okruženju, ali i opštem blagostanju nastavnika, kao i dalja istraživanja njihovih uverenja, perspektiva i prakse.", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju", journal = "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova", booktitle = "Pandemija COVID-19 – kriza i(li) prilika za preispitivanje prakse podučavanja univerzitetskih nastavnika", pages = "253-246", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3612" }
Orlović Lovren, V.,& Čairović, N.. (2022). Pandemija COVID-19 – kriza i(li) prilika za preispitivanje prakse podučavanja univerzitetskih nastavnika. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju., 246-253. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3612
Orlović Lovren V, Čairović N. Pandemija COVID-19 – kriza i(li) prilika za preispitivanje prakse podučavanja univerzitetskih nastavnika. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova. 2022;:246-253. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3612 .
Orlović Lovren, Violeta, Čairović, Neda, "Pandemija COVID-19 – kriza i(li) prilika za preispitivanje prakse podučavanja univerzitetskih nastavnika" in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova (2022):246-253, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3612 .