Kvalitet dokoličarskog i komunikaciono-medijskog obrazovanja odraslih
Аутори
Kačavenda-Radić, NadaNikolić Maksić, Tamara
Ljujić, Bojan
Остала ауторства
Kačavenda-Radić, NadaPavlović Breneselović, Dragana
Antonijević, Radovan
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Rad predstavlja opšti teorijski pristup istraživačkom projektu Kvalitet i modeli obrazovanja kao činilac (kvaliteta) življenja u slobodnom vremenu i komunikacijama odraslih. Osnovna svrha ovog članka je u pokušaju razumevanja sadržaja pojmova i njihovih odnosa kao osnova za dalja teorijska i empirijska ispitivanja. Kvalitetu dokoličarskog i komunikaciono-medijskog obrazovanja pristupa se u kontekstu složene paradigme kvaliteta življenja savremenog čoveka. Najpre se analizira kvalitet obrazovanja kroz prizmu kvaliteta življenja odraslih u slobodnom vremenu. Ustanovljen je kompleksan interakcijski, interferirajući i uzročno-poslednični odnos. Potom se promišlja samoostvarivanje ličnosti kao jedne od dominantnih odlika kvaliteta dokoličarskog obrazovanja. Pokazalo se da se samoostvarenost javlja kao spona između kvalitetnog obrazovanja i kvaliteta življenja u slobodnom vremenu. Treći deo rada posvećen je jednoj od zajedničkih komponenti kvaliteta dokoličarskog i komunikaciono-medijskog ob...razovanja – označenost stvarnim i virtuelnim svetom. Posebno se insistira na informaciono-komunikaciono-tehnološkoj i medijskoj pismenosti. One su danas preduslov i neophodan element kvaliteta življenja u svim segmentima, pa i u onom koji nazivamo slobodno vreme. Kao najrelevantnije, najopštije i zajedničke karakteristike kvaliteta dokoličarskog i komunikaciono-medijskog obrazovanja, prepoznate su sledeće: vrednosna obojenost – poželjna preferencija sa kognitivnim, motivacionim i emocionalnim aspektom; razvoj potencijala i samoostvarivanje ličnosti; okvir mogućnog (društveno-kulturna uslovljenost, istoričnost, klasnost i slično, naučnotehnološka, obrazovno-tehnološka, te komunikaciono-tehnološka i medijska uslovljenost, strategijska usmerenost); relativnost i promenljivost; kontinuiranost i trajnost; razvojnost u kvantitativnom i kvalitativnom smislu; različitost po opštosti i uporedivost stepena; označenost stvarnim i virtuelnim svetom. Izdvojene karakteristike međusobno su povezane i kroz svaku se prelamaju ostale.
The paper presents a general theoretical approach of the research project Quality and models of
education as a factor (of quality) of life in leisure and communications of adults. The main purpose
of this paper is an attempt to understand the content of concepts and their relationships as a basis for further theoretical and empirical examination. We approach to the quality of leisure and communication-media education in the context of a complex quality of life paradigm of a modern man. First, we analyze the quality of education through the prism of the quality of life of adults in their leisure. There is to be found complex interactive, interfering and mutual causal relationship. Then, we consider the self-realization of personality as one of the dominant characteristics of the leisure education quality. It is shown how self-realization appears as a link between quality of education and quality of life in leisure. The third part of the paper is devoted to one of the common components... of leisure education quality and communications-media education – being labeled by real and virtual world. Special emphasis is put on information-communication-technology and media literacy. They are nowadays a prerequisite and a necessary element of quality of life in all segments, even in the one that we call leisure. As the most relevant, most general and common features of the adult education quality in context of leisure, communications and media, are identified as follows: marked by value – it is desirable preference with cognitive, motivational and emotional aspects; potentials development and self-realization of personality; a possibility framework (social and cultural dependence, historicity, class dependence, etc., scientific and technological, educational, technological and communication technology and media dependence, strategic orientation); relativity and variability; continuity and permanence; developmental aspect in quantitative and qualitative terms; the diversity of the generality and comparability of degrees; marked by real and virtual world. All these general characteristics are interconnected and through each characteristic the others are reflected.
Кључне речи:
kvalitet obrazovanja / kvalitet življenja / dokoličarsko obrazovanje / ICT i medijska pismenost / slobodno vreme / quality of education / quality of life / leisure education / ICT and media literacy / leisureИзвор:
Kvalitet u obrazovanju, 2011, 73-98Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju
Финансирање / пројекти:
- Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji (broj: 179060)
Напомена:
- UDK 005.6:37(497.11)(082) 371.3(497.11)(082) 371.26/.27(497.11)(082) 371.136(497.11)(082)
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - CHAP AU - Kačavenda-Radić, Nada AU - Nikolić Maksić, Tamara AU - Ljujić, Bojan PY - 2011 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3702 AB - Rad predstavlja opšti teorijski pristup istraživačkom projektu Kvalitet i modeli obrazovanja kao činilac (kvaliteta) življenja u slobodnom vremenu i komunikacijama odraslih. Osnovna svrha ovog članka je u pokušaju razumevanja sadržaja pojmova i njihovih odnosa kao osnova za dalja teorijska i empirijska ispitivanja. Kvalitetu dokoličarskog i komunikaciono-medijskog obrazovanja pristupa se u kontekstu složene paradigme kvaliteta življenja savremenog čoveka. Najpre se analizira kvalitet obrazovanja kroz prizmu kvaliteta življenja odraslih u slobodnom vremenu. Ustanovljen je kompleksan interakcijski, interferirajući i uzročno-poslednični odnos. Potom se promišlja samoostvarivanje ličnosti kao jedne od dominantnih odlika kvaliteta dokoličarskog obrazovanja. Pokazalo se da se samoostvarenost javlja kao spona između kvalitetnog obrazovanja i kvaliteta življenja u slobodnom vremenu. Treći deo rada posvećen je jednoj od zajedničkih komponenti kvaliteta dokoličarskog i komunikaciono-medijskog obrazovanja – označenost stvarnim i virtuelnim svetom. Posebno se insistira na informaciono-komunikaciono-tehnološkoj i medijskoj pismenosti. One su danas preduslov i neophodan element kvaliteta življenja u svim segmentima, pa i u onom koji nazivamo slobodno vreme. Kao najrelevantnije, najopštije i zajedničke karakteristike kvaliteta dokoličarskog i komunikaciono-medijskog obrazovanja, prepoznate su sledeće: vrednosna obojenost – poželjna preferencija sa kognitivnim, motivacionim i emocionalnim aspektom; razvoj potencijala i samoostvarivanje ličnosti; okvir mogućnog (društveno-kulturna uslovljenost, istoričnost, klasnost i slično, naučnotehnološka, obrazovno-tehnološka, te komunikaciono-tehnološka i medijska uslovljenost, strategijska usmerenost); relativnost i promenljivost; kontinuiranost i trajnost; razvojnost u kvantitativnom i kvalitativnom smislu; različitost po opštosti i uporedivost stepena; označenost stvarnim i virtuelnim svetom. Izdvojene karakteristike međusobno su povezane i kroz svaku se prelamaju ostale. AB - The paper presents a general theoretical approach of the research project Quality and models of education as a factor (of quality) of life in leisure and communications of adults. The main purpose of this paper is an attempt to understand the content of concepts and their relationships as a basis for further theoretical and empirical examination. We approach to the quality of leisure and communication-media education in the context of a complex quality of life paradigm of a modern man. First, we analyze the quality of education through the prism of the quality of life of adults in their leisure. There is to be found complex interactive, interfering and mutual causal relationship. Then, we consider the self-realization of personality as one of the dominant characteristics of the leisure education quality. It is shown how self-realization appears as a link between quality of education and quality of life in leisure. The third part of the paper is devoted to one of the common components of leisure education quality and communications-media education – being labeled by real and virtual world. Special emphasis is put on information-communication-technology and media literacy. They are nowadays a prerequisite and a necessary element of quality of life in all segments, even in the one that we call leisure. As the most relevant, most general and common features of the adult education quality in context of leisure, communications and media, are identified as follows: marked by value – it is desirable preference with cognitive, motivational and emotional aspects; potentials development and self-realization of personality; a possibility framework (social and cultural dependence, historicity, class dependence, etc., scientific and technological, educational, technological and communication technology and media dependence, strategic orientation); relativity and variability; continuity and permanence; developmental aspect in quantitative and qualitative terms; the diversity of the generality and comparability of degrees; marked by real and virtual world. All these general characteristics are interconnected and through each characteristic the others are reflected. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju T2 - Kvalitet u obrazovanju T1 - Kvalitet dokoličarskog i komunikaciono-medijskog obrazovanja odraslih EP - 98 SP - 73 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3702 ER -
@inbook{ author = "Kačavenda-Radić, Nada and Nikolić Maksić, Tamara and Ljujić, Bojan", year = "2011", abstract = "Rad predstavlja opšti teorijski pristup istraživačkom projektu Kvalitet i modeli obrazovanja kao činilac (kvaliteta) življenja u slobodnom vremenu i komunikacijama odraslih. Osnovna svrha ovog članka je u pokušaju razumevanja sadržaja pojmova i njihovih odnosa kao osnova za dalja teorijska i empirijska ispitivanja. Kvalitetu dokoličarskog i komunikaciono-medijskog obrazovanja pristupa se u kontekstu složene paradigme kvaliteta življenja savremenog čoveka. Najpre se analizira kvalitet obrazovanja kroz prizmu kvaliteta življenja odraslih u slobodnom vremenu. Ustanovljen je kompleksan interakcijski, interferirajući i uzročno-poslednični odnos. Potom se promišlja samoostvarivanje ličnosti kao jedne od dominantnih odlika kvaliteta dokoličarskog obrazovanja. Pokazalo se da se samoostvarenost javlja kao spona između kvalitetnog obrazovanja i kvaliteta življenja u slobodnom vremenu. Treći deo rada posvećen je jednoj od zajedničkih komponenti kvaliteta dokoličarskog i komunikaciono-medijskog obrazovanja – označenost stvarnim i virtuelnim svetom. Posebno se insistira na informaciono-komunikaciono-tehnološkoj i medijskoj pismenosti. One su danas preduslov i neophodan element kvaliteta življenja u svim segmentima, pa i u onom koji nazivamo slobodno vreme. Kao najrelevantnije, najopštije i zajedničke karakteristike kvaliteta dokoličarskog i komunikaciono-medijskog obrazovanja, prepoznate su sledeće: vrednosna obojenost – poželjna preferencija sa kognitivnim, motivacionim i emocionalnim aspektom; razvoj potencijala i samoostvarivanje ličnosti; okvir mogućnog (društveno-kulturna uslovljenost, istoričnost, klasnost i slično, naučnotehnološka, obrazovno-tehnološka, te komunikaciono-tehnološka i medijska uslovljenost, strategijska usmerenost); relativnost i promenljivost; kontinuiranost i trajnost; razvojnost u kvantitativnom i kvalitativnom smislu; različitost po opštosti i uporedivost stepena; označenost stvarnim i virtuelnim svetom. Izdvojene karakteristike međusobno su povezane i kroz svaku se prelamaju ostale., The paper presents a general theoretical approach of the research project Quality and models of education as a factor (of quality) of life in leisure and communications of adults. The main purpose of this paper is an attempt to understand the content of concepts and their relationships as a basis for further theoretical and empirical examination. We approach to the quality of leisure and communication-media education in the context of a complex quality of life paradigm of a modern man. First, we analyze the quality of education through the prism of the quality of life of adults in their leisure. There is to be found complex interactive, interfering and mutual causal relationship. Then, we consider the self-realization of personality as one of the dominant characteristics of the leisure education quality. It is shown how self-realization appears as a link between quality of education and quality of life in leisure. The third part of the paper is devoted to one of the common components of leisure education quality and communications-media education – being labeled by real and virtual world. Special emphasis is put on information-communication-technology and media literacy. They are nowadays a prerequisite and a necessary element of quality of life in all segments, even in the one that we call leisure. As the most relevant, most general and common features of the adult education quality in context of leisure, communications and media, are identified as follows: marked by value – it is desirable preference with cognitive, motivational and emotional aspects; potentials development and self-realization of personality; a possibility framework (social and cultural dependence, historicity, class dependence, etc., scientific and technological, educational, technological and communication technology and media dependence, strategic orientation); relativity and variability; continuity and permanence; developmental aspect in quantitative and qualitative terms; the diversity of the generality and comparability of degrees; marked by real and virtual world. All these general characteristics are interconnected and through each characteristic the others are reflected.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju", journal = "Kvalitet u obrazovanju", booktitle = "Kvalitet dokoličarskog i komunikaciono-medijskog obrazovanja odraslih", pages = "98-73", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3702" }
Kačavenda-Radić, N., Nikolić Maksić, T.,& Ljujić, B.. (2011). Kvalitet dokoličarskog i komunikaciono-medijskog obrazovanja odraslih. in Kvalitet u obrazovanju Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju., 73-98. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3702
Kačavenda-Radić N, Nikolić Maksić T, Ljujić B. Kvalitet dokoličarskog i komunikaciono-medijskog obrazovanja odraslih. in Kvalitet u obrazovanju. 2011;:73-98. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3702 .
Kačavenda-Radić, Nada, Nikolić Maksić, Tamara, Ljujić, Bojan, "Kvalitet dokoličarskog i komunikaciono-medijskog obrazovanja odraslih" in Kvalitet u obrazovanju (2011):73-98, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3702 .