Ocenjivanje učenika tokom prve godine pandemije: od menjanja paradigme do tehničkih rešenja
Apstrakt
Školsko obrazovanje u doba pandemije pratili su brojni izazovi, pri čemu se oblast ocenjivanja učenika često ističe kao naročito problematična. Cilj rada je da se sagleda kako su prosvetne vlasti u Srbiji rešavale pitanja ocenjivanja u prvoj godini pandemije i sa kakvim problemima su se u ovom domenu suočavali nastavnici. Kao izvori podataka korišćeni su dopisi nadležnog Ministarstva i objave i komentari nastavnika na Fejsbuku na temu ocenjivanja. Metodom
analize sadržaja obrađeno je 2 673 komentara. Rezultati pokazuju da prvu godinu rada u uslovima pandemije možemo podeliti u tri perioda: 1) promena paradigme; 2) regresija; 3) „normalizacija“. Sva tri perioda pratili su različiti problemi u domenu ocenjivanja, pri čemu je period regresije pratilo najviše diskusije među nastavnicima na pitanja relevantna za ocenjivanje. Iako je kontekst pandemije bio povod za različita preispitivanja prakse, do stvarne promene paradigme nije došlo, već su stare prakse ocenjivanja, manje-više tehnički,... prilagođavane novim uslovima rada.
Ključne reči:
ocenjivanje / nastava u doba pandemije / perspektiva nastavnika / društvene mrežeIzvor:
Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga, 2022, 231-238Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju
Finansiranje / projekti:
- Projekat „Čovek i društvo u vreme krize“, finansiran od strane Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Institucija/grupa
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Stančić, Milan PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3800 AB - Školsko obrazovanje u doba pandemije pratili su brojni izazovi, pri čemu se oblast ocenjivanja učenika često ističe kao naročito problematična. Cilj rada je da se sagleda kako su prosvetne vlasti u Srbiji rešavale pitanja ocenjivanja u prvoj godini pandemije i sa kakvim problemima su se u ovom domenu suočavali nastavnici. Kao izvori podataka korišćeni su dopisi nadležnog Ministarstva i objave i komentari nastavnika na Fejsbuku na temu ocenjivanja. Metodom analize sadržaja obrađeno je 2 673 komentara. Rezultati pokazuju da prvu godinu rada u uslovima pandemije možemo podeliti u tri perioda: 1) promena paradigme; 2) regresija; 3) „normalizacija“. Sva tri perioda pratili su različiti problemi u domenu ocenjivanja, pri čemu je period regresije pratilo najviše diskusije među nastavnicima na pitanja relevantna za ocenjivanje. Iako je kontekst pandemije bio povod za različita preispitivanja prakse, do stvarne promene paradigme nije došlo, već su stare prakse ocenjivanja, manje-više tehnički, prilagođavane novim uslovima rada. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju C3 - Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga T1 - Ocenjivanje učenika tokom prve godine pandemije: od menjanja paradigme do tehničkih rešenja EP - 238 SP - 231 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3800 ER -
@conference{ author = "Stančić, Milan", year = "2022", abstract = "Školsko obrazovanje u doba pandemije pratili su brojni izazovi, pri čemu se oblast ocenjivanja učenika često ističe kao naročito problematična. Cilj rada je da se sagleda kako su prosvetne vlasti u Srbiji rešavale pitanja ocenjivanja u prvoj godini pandemije i sa kakvim problemima su se u ovom domenu suočavali nastavnici. Kao izvori podataka korišćeni su dopisi nadležnog Ministarstva i objave i komentari nastavnika na Fejsbuku na temu ocenjivanja. Metodom analize sadržaja obrađeno je 2 673 komentara. Rezultati pokazuju da prvu godinu rada u uslovima pandemije možemo podeliti u tri perioda: 1) promena paradigme; 2) regresija; 3) „normalizacija“. Sva tri perioda pratili su različiti problemi u domenu ocenjivanja, pri čemu je period regresije pratilo najviše diskusije među nastavnicima na pitanja relevantna za ocenjivanje. Iako je kontekst pandemije bio povod za različita preispitivanja prakse, do stvarne promene paradigme nije došlo, već su stare prakse ocenjivanja, manje-više tehnički, prilagođavane novim uslovima rada.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju", journal = "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga", title = "Ocenjivanje učenika tokom prve godine pandemije: od menjanja paradigme do tehničkih rešenja", pages = "238-231", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3800" }
Stančić, M.. (2022). Ocenjivanje učenika tokom prve godine pandemije: od menjanja paradigme do tehničkih rešenja. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju., 231-238. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3800
Stančić M. Ocenjivanje učenika tokom prve godine pandemije: od menjanja paradigme do tehničkih rešenja. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga. 2022;:231-238. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3800 .
Stančić, Milan, "Ocenjivanje učenika tokom prve godine pandemije: od menjanja paradigme do tehničkih rešenja" in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga (2022):231-238, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3800 .