dc.contributor | Radulović, Lidija R. | |
dc.contributor | Milin, Vladeta | |
dc.contributor | Ljujić, Bojan | |
dc.creator | Stančić, Milan | |
dc.date.accessioned | 2022-09-19T13:52:50Z | |
dc.date.available | 2022-09-19T13:52:50Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-80712-34-5 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3801 | |
dc.description.abstract | U tekstu se razmatra kako se vidi participacija učenika u odlučivanju o ocenjivanju u različitim paradigmama, odnosno tipičnim praksama ocenjivanja, da bi se potom odredili i opisali različiti nivoi participacije učenika u ovom domenu, uz oslanjanje na Hartovu lestvicu participacije. Pored neparticipativnih oblika učešća učenika, koji podrazumevaju različite oblike manipulacije ili prividnog učešća, formulisano je nekoliko oblika/nivoa participacije učenika u odlučivanju u ocenjivanju: od informisanja učenika o ocenjivanju, preko konsultovanja učenika u procesu planiranja ocenjivanja, do zajedničkog odlučivanja o ocenjivanju koje je inicirano od strane odraslog ili pak od strane samih učenika. Pregled zakonskih dokumenata kojima se reguliše ocenjivanje u školama otkriva nam da se, pored informisanja učenika, eksplicitno ne ohrabruje niti zabranjuje učešće učenika u odlučivanju o ocenjivanju, što se može posmatrati i kao konstruktivan prostor. Ipak, da bi participacija u odlučivanju o ocenjivanju zaista ostvarila svoje pune formativne i emancipatorske potencijale neophodna je sistematska podrška učenicima. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga – Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi | sr |
dc.subject | odlučivanje o ocenjivanju | sr |
dc.subject | participacija učenika u odlučivanju | sr |
dc.subject | nastava | sr |
dc.subject | ocenjivanje | sr |
dc.title | Participacija učenika u odlučivanju o ocenjivanju: zašto i kako | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 63 | |
dc.citation.epage | M63 | |
dc.citation.spage | 55 | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/8909/bitstream_8909.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3801 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |