Strategije profesionalnog usavršavanja nastavnika u periodu nesigurnosti i krize
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U radu se raspravlja o primenjenosti strategija profesionalnog usavršavanja nastavnika osnovnih škola za suočavanje sa promenama nastalim u periodu nesigurnosti i krize izazvanih pandemijom COVID-19. Sprovedeno je kvalitativno istraživanje u kome je učestvovalo 36 nastavnika osnovnih škola sa teritorije Republike Srbije, čiji su narativi prikupljeni strukturisanim intervjuom fokusiranim na strategije profesionalnog usavršavanja nastavnika za suočavanje sa promenama nastalim u periodu pandemije COVID-19. Prikupljeni podaci posmatrani su kroz prizmu devet prethodno identifikovanih strategija usavršavanja zaposlenih za suočavanje sa promenama nastalim u periodu nesigurnosti i krize. Nalazi reflektuju zastupljenost četiri strategije: strategije umrežavanja znanja, strategije kojom se redukuje razvoj zaposlenih, strategije modularizacije i virtualizacije rada i strategije postizanja digitalne kompetencije, što ukazuje na neophodnost pravovremenog, brižljivijeg osmišljavanja i realizacije pr...ograma profesionalnog usavršavanja nastavnika za suočavanje sa promenama, kao i na potrebu kompleksnijeg izučavanja strategija profesionalnog usavršavanja nastavnika za suočavanje sa promenama.
Кључне речи:
profesionalno usavršavanje nastavnika / strategije profesionalnog usavršavanja nastavnika / period nesigurnosti i krize / pandemija COVID-19Извор:
Obrazovanje u vreme krize i kako dalje,, 2022, 218-223Издавач:
- Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu
- Pedagoško društvo Srbije
Финансирање / пројекти:
- "Čovek i društvo u vreme krize" finansiran od strane Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - CONF AU - Ovesni, Kristinka PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3824 AB - U radu se raspravlja o primenjenosti strategija profesionalnog usavršavanja nastavnika osnovnih škola za suočavanje sa promenama nastalim u periodu nesigurnosti i krize izazvanih pandemijom COVID-19. Sprovedeno je kvalitativno istraživanje u kome je učestvovalo 36 nastavnika osnovnih škola sa teritorije Republike Srbije, čiji su narativi prikupljeni strukturisanim intervjuom fokusiranim na strategije profesionalnog usavršavanja nastavnika za suočavanje sa promenama nastalim u periodu pandemije COVID-19. Prikupljeni podaci posmatrani su kroz prizmu devet prethodno identifikovanih strategija usavršavanja zaposlenih za suočavanje sa promenama nastalim u periodu nesigurnosti i krize. Nalazi reflektuju zastupljenost četiri strategije: strategije umrežavanja znanja, strategije kojom se redukuje razvoj zaposlenih, strategije modularizacije i virtualizacije rada i strategije postizanja digitalne kompetencije, što ukazuje na neophodnost pravovremenog, brižljivijeg osmišljavanja i realizacije programa profesionalnog usavršavanja nastavnika za suočavanje sa promenama, kao i na potrebu kompleksnijeg izučavanja strategija profesionalnog usavršavanja nastavnika za suočavanje sa promenama. PB - Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Obrazovanje u vreme krize i kako dalje, T1 - Strategije profesionalnog usavršavanja nastavnika u periodu nesigurnosti i krize EP - 223 SP - 218 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3824 ER -
@conference{ author = "Ovesni, Kristinka", year = "2022", abstract = "U radu se raspravlja o primenjenosti strategija profesionalnog usavršavanja nastavnika osnovnih škola za suočavanje sa promenama nastalim u periodu nesigurnosti i krize izazvanih pandemijom COVID-19. Sprovedeno je kvalitativno istraživanje u kome je učestvovalo 36 nastavnika osnovnih škola sa teritorije Republike Srbije, čiji su narativi prikupljeni strukturisanim intervjuom fokusiranim na strategije profesionalnog usavršavanja nastavnika za suočavanje sa promenama nastalim u periodu pandemije COVID-19. Prikupljeni podaci posmatrani su kroz prizmu devet prethodno identifikovanih strategija usavršavanja zaposlenih za suočavanje sa promenama nastalim u periodu nesigurnosti i krize. Nalazi reflektuju zastupljenost četiri strategije: strategije umrežavanja znanja, strategije kojom se redukuje razvoj zaposlenih, strategije modularizacije i virtualizacije rada i strategije postizanja digitalne kompetencije, što ukazuje na neophodnost pravovremenog, brižljivijeg osmišljavanja i realizacije programa profesionalnog usavršavanja nastavnika za suočavanje sa promenama, kao i na potrebu kompleksnijeg izučavanja strategija profesionalnog usavršavanja nastavnika za suočavanje sa promenama.", publisher = "Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje,", title = "Strategije profesionalnog usavršavanja nastavnika u periodu nesigurnosti i krize", pages = "223-218", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3824" }
Ovesni, K.. (2022). Strategije profesionalnog usavršavanja nastavnika u periodu nesigurnosti i krize. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje, Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu., 218-223. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3824
Ovesni K. Strategije profesionalnog usavršavanja nastavnika u periodu nesigurnosti i krize. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje,. 2022;:218-223. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3824 .
Ovesni, Kristinka, "Strategije profesionalnog usavršavanja nastavnika u periodu nesigurnosti i krize" in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje, (2022):218-223, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3824 .