„Modernizam i obrazovanje: usvajanje savremenih principa projektovanja škola u Beogradu (1930−1943)”
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Rapidni razvoj Beograda u međuratnom periodu doveo je do niza problema na polju inftastrukture, a sa rastom broja dece i hroničnim nedostatkom obrazovnih institucija. Kako bi se ovaj akutni problem sanirao, Opština je krajem treće decenije dvadesetog veka započela kampanju izgradnje osnovnih škola na periferiji grada. Istovremeno, pojava moderne arhitekture na beogradskoj projektantskoj sceni uticala je na uvođenje novih standarda u sistemu obrazovanja. To se naročito odrazilo na grupaciju osnovnih škola i gimnazija koje su nastale tokom četvrte decenije i koje su načinom na koji su projektovane postavile nove standarde u gradnji školskih objekata. U ovom radu razmatraće se tri osnovne škole i tri gimnazije koje su predstavljale pionirske primere obrazovnih institucija projektovanih u duhu modernizma, uz brojne novine koje su njihovi autori uneli u sistem obrazovanja.
Кључне речи:
modernizam, obrazovanje, škola, Beograd, arhitekturaИзвор:
Zbornik seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 2021, 17Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet
Институција/група
Istorija umetnosti / History of ArtTY - JOUR AU - Putnik Prica, Vladana PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3930 AB - Rapidni razvoj Beograda u međuratnom periodu doveo je do niza problema na polju inftastrukture, a sa rastom broja dece i hroničnim nedostatkom obrazovnih institucija. Kako bi se ovaj akutni problem sanirao, Opština je krajem treće decenije dvadesetog veka započela kampanju izgradnje osnovnih škola na periferiji grada. Istovremeno, pojava moderne arhitekture na beogradskoj projektantskoj sceni uticala je na uvođenje novih standarda u sistemu obrazovanja. To se naročito odrazilo na grupaciju osnovnih škola i gimnazija koje su nastale tokom četvrte decenije i koje su načinom na koji su projektovane postavile nove standarde u gradnji školskih objekata. U ovom radu razmatraće se tri osnovne škole i tri gimnazije koje su predstavljale pionirske primere obrazovnih institucija projektovanih u duhu modernizma, uz brojne novine koje su njihovi autori uneli u sistem obrazovanja. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet T2 - Zbornik seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu T1 - „Modernizam i obrazovanje: usvajanje savremenih principa projektovanja škola u Beogradu (1930−1943)” IS - 17 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3930 ER -
@article{ author = "Putnik Prica, Vladana", year = "2021", abstract = "Rapidni razvoj Beograda u međuratnom periodu doveo je do niza problema na polju inftastrukture, a sa rastom broja dece i hroničnim nedostatkom obrazovnih institucija. Kako bi se ovaj akutni problem sanirao, Opština je krajem treće decenije dvadesetog veka započela kampanju izgradnje osnovnih škola na periferiji grada. Istovremeno, pojava moderne arhitekture na beogradskoj projektantskoj sceni uticala je na uvođenje novih standarda u sistemu obrazovanja. To se naročito odrazilo na grupaciju osnovnih škola i gimnazija koje su nastale tokom četvrte decenije i koje su načinom na koji su projektovane postavile nove standarde u gradnji školskih objekata. U ovom radu razmatraće se tri osnovne škole i tri gimnazije koje su predstavljale pionirske primere obrazovnih institucija projektovanih u duhu modernizma, uz brojne novine koje su njihovi autori uneli u sistem obrazovanja.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet", journal = "Zbornik seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu", title = "„Modernizam i obrazovanje: usvajanje savremenih principa projektovanja škola u Beogradu (1930−1943)”", number = "17", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3930" }
Putnik Prica, V.. (2021). „Modernizam i obrazovanje: usvajanje savremenih principa projektovanja škola u Beogradu (1930−1943)”. in Zbornik seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet.(17). https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3930
Putnik Prica V. „Modernizam i obrazovanje: usvajanje savremenih principa projektovanja škola u Beogradu (1930−1943)”. in Zbornik seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. 2021;(17). https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3930 .
Putnik Prica, Vladana, "„Modernizam i obrazovanje: usvajanje savremenih principa projektovanja škola u Beogradu (1930−1943)”" in Zbornik seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, no. 17 (2021), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3930 .