(Re)kategorizacija institucije muzeja umetnosti: umetnik za ili protiv muzeja?
Само за регистроване кориснике
2021
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Stvaralaštvo predsavremene akcije i postmoderne reakcije ne može se razdvojiti od same institucije muzeja moderne odnosno savremene umetnosti. Naime, od nastanka ovog jasno određenog tipa muzeja, te tokom različitih preispitivanja i pozivanja na transformaciju istog, umetnost i muzej su od početka 20. veka do danas u konstantnom dijalogu, dok se njihove istorije paralelno ispisuju. Unutar tog razgovora, umetnik otvoreno stvara dela za muzej ili protiv istog, prihvatajući, odnosno odbacujući zadate modele postavke i predstavljanja znanja kroz jasno definisane kategorije. Polazeći od muzeološke teorije zasnovane na epistemološkim premisama s jedne, te od institucionalne i interpretativne teorije umetnosti s druge strane, preispitivaćemo nastanak i razvoj muzeja namenjenog izlaganju moderne i savremene umetnosti, ograničenja koje isti nosi, te odgovore umetnika na ovu instituciju. Kroz postavljene teorijske okvire biće analizani nastanak Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, te primeri k...reiranja ličnih muzeja umetnika – kolekcionara na ovim prostorima, odnosno stvaranje Mauzoleja istorije umetnosti (Gorana ĐDjorđdjevicća).
Кључне речи:
institucija muzeja / savremena umetnost / kolekcioniranje / muzej umetnikaИзвор:
Fantom slobode / Simpozij Dosezi modernosti povodom izložbe Predsuvremena akcija — postmoderna reakcija, 2021, 3/2021, 97-107Издавач:
- Durieux, Hrvatska
Институција/група
Istorija umetnosti / History of ArtTY - CONF AU - Jokanović, Milena B. PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4012 AB - Stvaralaštvo predsavremene akcije i postmoderne reakcije ne može se razdvojiti od same institucije muzeja moderne odnosno savremene umetnosti. Naime, od nastanka ovog jasno određenog tipa muzeja, te tokom različitih preispitivanja i pozivanja na transformaciju istog, umetnost i muzej su od početka 20. veka do danas u konstantnom dijalogu, dok se njihove istorije paralelno ispisuju. Unutar tog razgovora, umetnik otvoreno stvara dela za muzej ili protiv istog, prihvatajući, odnosno odbacujući zadate modele postavke i predstavljanja znanja kroz jasno definisane kategorije. Polazeći od muzeološke teorije zasnovane na epistemološkim premisama s jedne, te od institucionalne i interpretativne teorije umetnosti s druge strane, preispitivaćemo nastanak i razvoj muzeja namenjenog izlaganju moderne i savremene umetnosti, ograničenja koje isti nosi, te odgovore umetnika na ovu instituciju. Kroz postavljene teorijske okvire biće analizani nastanak Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, te primeri kreiranja ličnih muzeja umetnika – kolekcionara na ovim prostorima, odnosno stvaranje Mauzoleja istorije umetnosti (Gorana ĐDjorđdjevicća). PB - Durieux, Hrvatska C3 - Fantom slobode / Simpozij Dosezi modernosti povodom izložbe Predsuvremena akcija — postmoderna reakcija T1 - (Re)kategorizacija institucije muzeja umetnosti: umetnik za ili protiv muzeja? EP - 107 SP - 97 VL - 3/2021 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4012 ER -
@conference{ author = "Jokanović, Milena B.", year = "2021", abstract = "Stvaralaštvo predsavremene akcije i postmoderne reakcije ne može se razdvojiti od same institucije muzeja moderne odnosno savremene umetnosti. Naime, od nastanka ovog jasno određenog tipa muzeja, te tokom različitih preispitivanja i pozivanja na transformaciju istog, umetnost i muzej su od početka 20. veka do danas u konstantnom dijalogu, dok se njihove istorije paralelno ispisuju. Unutar tog razgovora, umetnik otvoreno stvara dela za muzej ili protiv istog, prihvatajući, odnosno odbacujući zadate modele postavke i predstavljanja znanja kroz jasno definisane kategorije. Polazeći od muzeološke teorije zasnovane na epistemološkim premisama s jedne, te od institucionalne i interpretativne teorije umetnosti s druge strane, preispitivaćemo nastanak i razvoj muzeja namenjenog izlaganju moderne i savremene umetnosti, ograničenja koje isti nosi, te odgovore umetnika na ovu instituciju. Kroz postavljene teorijske okvire biće analizani nastanak Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, te primeri kreiranja ličnih muzeja umetnika – kolekcionara na ovim prostorima, odnosno stvaranje Mauzoleja istorije umetnosti (Gorana ĐDjorđdjevicća).", publisher = "Durieux, Hrvatska", journal = "Fantom slobode / Simpozij Dosezi modernosti povodom izložbe Predsuvremena akcija — postmoderna reakcija", title = "(Re)kategorizacija institucije muzeja umetnosti: umetnik za ili protiv muzeja?", pages = "107-97", volume = "3/2021", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4012" }
Jokanović, M. B.. (2021). (Re)kategorizacija institucije muzeja umetnosti: umetnik za ili protiv muzeja?. in Fantom slobode / Simpozij Dosezi modernosti povodom izložbe Predsuvremena akcija — postmoderna reakcija Durieux, Hrvatska., 3/2021, 97-107. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4012
Jokanović MB. (Re)kategorizacija institucije muzeja umetnosti: umetnik za ili protiv muzeja?. in Fantom slobode / Simpozij Dosezi modernosti povodom izložbe Predsuvremena akcija — postmoderna reakcija. 2021;3/2021:97-107. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4012 .
Jokanović, Milena B., "(Re)kategorizacija institucije muzeja umetnosti: umetnik za ili protiv muzeja?" in Fantom slobode / Simpozij Dosezi modernosti povodom izložbe Predsuvremena akcija — postmoderna reakcija, 3/2021 (2021):97-107, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4012 .