Gde stanuje kvalitet, Knjiga 3, Razvijanje prakse dečjeg vrtića
Апстракт
Knjiga „Gde stanuje kvalitet – Razvijanje prakse dečjeg vrtića“, treća je
knjiga kao rezultat našeg istraživanja kvaliteta predškolskog vaspitanja
na projektu „Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta
obrazovanja u Srbiji“, broj 179060 (2011–2016), koji realizuje Institut za
pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu,
a fi nansira Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike
Srbije. Istraživanje kvaliteta prakse dečjeg vrtića je nastavak istraživanja
kvaliteta predškolskog vaspitanja vezanih za istraživanje politike građenja
kvaliteta predškolskog vaspitanja i istraživanje sa decom kvaliteta prakse
dečjeg vrtića.
Ova knjiga predstavlja nastojanje da se čuje glas praktičara o kvalitetu
predškolskog vaspitanja u Srbiji. U čestim razgovorima sa njima otkrivamo njihova neslaganja sa određenim merama u predškolskom vaspitanju
i stalna pitanja vezana za svrhu tih mera. Praktičari se pitaju zašto su stalno
pod stresom o...d kontrole ako ta kontrola ne menja značajno njihov način
rada. Poruke praktičara, kako ih mi tumačimo, vezuju se za njihovo uverenje da ih malo poštujemo, odnosno da ne cenimo njihov „glas“ i njihovo
poznavanje vaspitno-obrazovne prakse. Jedna vaspitačica je na nedavnom
okupljanju praktičara izjavila: „Praktičari su prvi na lestvici odgovornosti,
a poslednji kada se odlučuje o predškolskom vaspitanju“.
Sagledavajući kvalitet iz i na osnovu perspektive praktičara i bez romantizacije njihove uloge, pokušavamo da damo predloge za promenu prakse
dečjeg vrtića, koji bi mogli ohrabriti praktičare i pomoći im da njihove
inicijative za promenu dobiju dodatnu argumentaciju i jasnije zahteve.
Кључне речи:
praktičari / kvalitet predškolskog vaspitanja u Srbiji / kvalitet prakse dečjeg vrtića / Dimenzije kvaliteta prakse u dečjem vrtiću / Roditelji u kvalitetnom dečjem vrtiću / Profesionalci u kvalitetnom dečjem vrtiću / Prostor u kvalitetnom dečjem vrtiću / idealni i realni dečji vrtić / moć (ne)preispitanih uverenjaИзвор:
2016Издавач:
- Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu
Финансирање / пројекти:
- Модели процењивања и стратегије унапређивања квалитета образовања у Србији (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179060)
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - BOOK AU - Krnjaja, Živka PY - 2016 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4119 AB - Knjiga „Gde stanuje kvalitet – Razvijanje prakse dečjeg vrtića“, treća je knjiga kao rezultat našeg istraživanja kvaliteta predškolskog vaspitanja na projektu „Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji“, broj 179060 (2011–2016), koji realizuje Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, a fi nansira Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije. Istraživanje kvaliteta prakse dečjeg vrtića je nastavak istraživanja kvaliteta predškolskog vaspitanja vezanih za istraživanje politike građenja kvaliteta predškolskog vaspitanja i istraživanje sa decom kvaliteta prakse dečjeg vrtića. Ova knjiga predstavlja nastojanje da se čuje glas praktičara o kvalitetu predškolskog vaspitanja u Srbiji. U čestim razgovorima sa njima otkrivamo njihova neslaganja sa određenim merama u predškolskom vaspitanju i stalna pitanja vezana za svrhu tih mera. Praktičari se pitaju zašto su stalno pod stresom od kontrole ako ta kontrola ne menja značajno njihov način rada. Poruke praktičara, kako ih mi tumačimo, vezuju se za njihovo uverenje da ih malo poštujemo, odnosno da ne cenimo njihov „glas“ i njihovo poznavanje vaspitno-obrazovne prakse. Jedna vaspitačica je na nedavnom okupljanju praktičara izjavila: „Praktičari su prvi na lestvici odgovornosti, a poslednji kada se odlučuje o predškolskom vaspitanju“. Sagledavajući kvalitet iz i na osnovu perspektive praktičara i bez romantizacije njihove uloge, pokušavamo da damo predloge za promenu prakse dečjeg vrtića, koji bi mogli ohrabriti praktičare i pomoći im da njihove inicijative za promenu dobiju dodatnu argumentaciju i jasnije zahteve. PB - Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu T1 - Gde stanuje kvalitet, Knjiga 3, Razvijanje prakse dečjeg vrtića UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4119 ER -
@book{ author = "Krnjaja, Živka", year = "2016", abstract = "Knjiga „Gde stanuje kvalitet – Razvijanje prakse dečjeg vrtića“, treća je knjiga kao rezultat našeg istraživanja kvaliteta predškolskog vaspitanja na projektu „Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji“, broj 179060 (2011–2016), koji realizuje Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, a fi nansira Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije. Istraživanje kvaliteta prakse dečjeg vrtića je nastavak istraživanja kvaliteta predškolskog vaspitanja vezanih za istraživanje politike građenja kvaliteta predškolskog vaspitanja i istraživanje sa decom kvaliteta prakse dečjeg vrtića. Ova knjiga predstavlja nastojanje da se čuje glas praktičara o kvalitetu predškolskog vaspitanja u Srbiji. U čestim razgovorima sa njima otkrivamo njihova neslaganja sa određenim merama u predškolskom vaspitanju i stalna pitanja vezana za svrhu tih mera. Praktičari se pitaju zašto su stalno pod stresom od kontrole ako ta kontrola ne menja značajno njihov način rada. Poruke praktičara, kako ih mi tumačimo, vezuju se za njihovo uverenje da ih malo poštujemo, odnosno da ne cenimo njihov „glas“ i njihovo poznavanje vaspitno-obrazovne prakse. Jedna vaspitačica je na nedavnom okupljanju praktičara izjavila: „Praktičari su prvi na lestvici odgovornosti, a poslednji kada se odlučuje o predškolskom vaspitanju“. Sagledavajući kvalitet iz i na osnovu perspektive praktičara i bez romantizacije njihove uloge, pokušavamo da damo predloge za promenu prakse dečjeg vrtića, koji bi mogli ohrabriti praktičare i pomoći im da njihove inicijative za promenu dobiju dodatnu argumentaciju i jasnije zahteve.", publisher = "Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu", title = "Gde stanuje kvalitet, Knjiga 3, Razvijanje prakse dečjeg vrtića", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4119" }
Krnjaja, Ž.. (2016). Gde stanuje kvalitet, Knjiga 3, Razvijanje prakse dečjeg vrtića. Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4119
Krnjaja Ž. Gde stanuje kvalitet, Knjiga 3, Razvijanje prakse dečjeg vrtića. 2016;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4119 .
Krnjaja, Živka, "Gde stanuje kvalitet, Knjiga 3, Razvijanje prakse dečjeg vrtića" (2016), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4119 .