Приказ основних података о документу
Контекстуалност образовних стандарда : димензија без које се (не)може
dc.contributor | Ђерић, Ивана | |
dc.contributor | Гутвајн, Николета | |
dc.contributor | Јошић, Смиљана | |
dc.contributor | Шева, Нада | |
dc.creator | Павловић-Бабић, Драгица | |
dc.date.accessioned | 2021-07-05T09:15:29Z | |
dc.date.accessioned | 2023-01-13T12:12:42Z | |
dc.date.available | 2021-07-05T09:15:29Z | |
dc.date.available | 2023-01-13T12:12:42Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-155-5 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/527 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4158 | |
dc.description.abstract | Образовни стандарди, као један од инструмената осигурања квалитетаобразовања, најављивани су у склопу реформских процеса започетих 2001.године (Kovač Cerović & Levkov, 2002; Pavlović Babić, 2020; Havelka i sar., 2002).Процес развоја стандарда од концепта до усвајања може да се опише као спори пун осцилација, али је најзад резултирао усвајањем Образовних стандардаза крај општег образовања (2009), а онда и Општих стандарда постигнућа закрај првог циклуса обавезног образовања (2011), Стандарда за опште предмете(српски језик и књижевност, математика, историја, географија, биологија,физика и хемија) у средњем образовању (2013. године), па за стране језике2015. годинe. После више година имплементације неопходно је да се концептревидира због прилагођавања међународним, државним и локалнимтрендовима. Постојећим стандардима није тешко наћи замерку. Као иостали аспекти образовног процеса и стандарди су ограничени предметнимприступом и много више оријентисани на знање него на развој компетенција(Dimou, 2009; Mincu, 2009). То сигурно није једина замерка. На пример, већиз датума усвајања стандарда за поједине циклусе, односно предмете јасноје да није реч о интегрисаном и јединственом процесу, а његов резултат сумеђусобно лабаво увезани или потпуно независни стандарди за појединеобразовне циклусе и предмете. И, најзад, замерка која је у фокусу овограда односи се на деконтекстуализовану природу постојећих образовнихстандарда. Лако је сложити се да се релевантност сваког знања процењује уодносу на одређени контекст: за шта и за кога је битно неко знање, под којим условима, у којим временским оквирима, у односу на које друге конкурентнеформе и садржаје знања. Наше знање осмишљено је контекстом у којем сеформира и може да буде функционално само уколико је контекстуализовано.Ипак, постојећи образовни стандарди се не обазиру нити на један од многихврста контекста у којем се знања испољавају. Стога, пре ревизије, имасмисла поставити следећа питања: Са каквим смо успехом до сада користилиобразовне стандарде и, још базичније, коју би функцију стандарди требалода испуне да бисмо знали како да успоставимо критеријуме за њиховуформулацију, односно ревизију? У фокусу овог рада је питање да ли би и у којојмери требало да се у образовне стандарде уграде карактеристике контекстау којима се знања испољавају, као њихов интегрални и неодвојив део. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS// | sr |
dc.relation | 404-02-42/2018-17 | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179018/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | TIMSS2019 : резултати и импликације | sr |
dc.subject | образовни стандарди | sr |
dc.subject | настава | sr |
dc.subject | квалитет постигнућа ученика | sr |
dc.subject | TIMSS 2019 | sr |
dc.title | Контекстуалност образовних стандарда : димензија без које се (не)може | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 23 | |
dc.citation.spage | 14 | |
dc.description.other | Зборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa” | sr |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/10054/Kontekstualnost_2021.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4158 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |