Radio(je)vizija, Zvučni zapis kao kulturno nasleđe i resurs
Radio(is)vision: sound recording as cultural heritage and resource
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Rad ispituje potencijale zvučnog zapisa kao kulturnog nasleđa, kao osnove za aktivnu savremenu upotrebu baštine u filmskoj i muzičkoj produkciji. Mogućnosti korišćenja ove specifične vrste kulturnog dobra biće tumačena kroz primer arhiva Radio Beograda, kao baštinskog fundusa, i to sa fokusom na dva projekta – produkcije nagrađivanog animiranog serijala Radiovizija i rezidencijalnog programa čiji je domaćin Radio Beograd. Na osnovu navedenih studija slučaja rad ispituje kako mogućnosti tako i etičke aspekte upotrebe kulturnih dobara u svrhe produkcije profitnih sadržaja, kao osnovne karakteristike kulturnih industrija.
This paper examines the potential of sound recordings as cultural
heritage and as a basis for the active contemporary use of heritage in film
and music production. The potential of this particular type of cultural
property will be interpreted through the case study of the Radio Belgrade
archive as a body of heritage, with specific focus on two projects – the
production of the award-winning animated series Radiovision and the
residential program hosted by the Electronic Studio of Radio Belgrade.
Based on these two examples, this paper examines both the possibilities
and ethical aspects of using cultural heritage for the purposes of producing
for-profit content, as the basic characteristic of cultural industries.
Кључне речи:
zvučni zapis / kulturna baština / arhiv / video i muzička produkcija / sound recording / cultural heritage / archive / video and music productionИзвор:
Limes plus : geopolitički časopis, 2022, 3, 79-96Издавач:
- HERAedu
Институција/група
Istorija umetnosti / History of ArtTY - JOUR AU - Đorđević, Marija PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4223 AB - Rad ispituje potencijale zvučnog zapisa kao kulturnog nasleđa, kao osnove za aktivnu savremenu upotrebu baštine u filmskoj i muzičkoj produkciji. Mogućnosti korišćenja ove specifične vrste kulturnog dobra biće tumačena kroz primer arhiva Radio Beograda, kao baštinskog fundusa, i to sa fokusom na dva projekta – produkcije nagrađivanog animiranog serijala Radiovizija i rezidencijalnog programa čiji je domaćin Radio Beograd. Na osnovu navedenih studija slučaja rad ispituje kako mogućnosti tako i etičke aspekte upotrebe kulturnih dobara u svrhe produkcije profitnih sadržaja, kao osnovne karakteristike kulturnih industrija. AB - This paper examines the potential of sound recordings as cultural heritage and as a basis for the active contemporary use of heritage in film and music production. The potential of this particular type of cultural property will be interpreted through the case study of the Radio Belgrade archive as a body of heritage, with specific focus on two projects – the production of the award-winning animated series Radiovision and the residential program hosted by the Electronic Studio of Radio Belgrade. Based on these two examples, this paper examines both the possibilities and ethical aspects of using cultural heritage for the purposes of producing for-profit content, as the basic characteristic of cultural industries. PB - HERAedu T2 - Limes plus : geopolitički časopis T1 - Radio(je)vizija, Zvučni zapis kao kulturno nasleđe i resurs T1 - Radio(is)vision: sound recording as cultural heritage and resource EP - 96 IS - 3 SP - 79 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4223 ER -
@article{ author = "Đorđević, Marija", year = "2022", abstract = "Rad ispituje potencijale zvučnog zapisa kao kulturnog nasleđa, kao osnove za aktivnu savremenu upotrebu baštine u filmskoj i muzičkoj produkciji. Mogućnosti korišćenja ove specifične vrste kulturnog dobra biće tumačena kroz primer arhiva Radio Beograda, kao baštinskog fundusa, i to sa fokusom na dva projekta – produkcije nagrađivanog animiranog serijala Radiovizija i rezidencijalnog programa čiji je domaćin Radio Beograd. Na osnovu navedenih studija slučaja rad ispituje kako mogućnosti tako i etičke aspekte upotrebe kulturnih dobara u svrhe produkcije profitnih sadržaja, kao osnovne karakteristike kulturnih industrija., This paper examines the potential of sound recordings as cultural heritage and as a basis for the active contemporary use of heritage in film and music production. The potential of this particular type of cultural property will be interpreted through the case study of the Radio Belgrade archive as a body of heritage, with specific focus on two projects – the production of the award-winning animated series Radiovision and the residential program hosted by the Electronic Studio of Radio Belgrade. Based on these two examples, this paper examines both the possibilities and ethical aspects of using cultural heritage for the purposes of producing for-profit content, as the basic characteristic of cultural industries.", publisher = "HERAedu", journal = "Limes plus : geopolitički časopis", title = "Radio(je)vizija, Zvučni zapis kao kulturno nasleđe i resurs, Radio(is)vision: sound recording as cultural heritage and resource", pages = "96-79", number = "3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4223" }
Đorđević, M.. (2022). Radio(je)vizija, Zvučni zapis kao kulturno nasleđe i resurs. in Limes plus : geopolitički časopis HERAedu.(3), 79-96. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4223
Đorđević M. Radio(je)vizija, Zvučni zapis kao kulturno nasleđe i resurs. in Limes plus : geopolitički časopis. 2022;(3):79-96. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4223 .
Đorđević, Marija, "Radio(je)vizija, Zvučni zapis kao kulturno nasleđe i resurs" in Limes plus : geopolitički časopis, no. 3 (2022):79-96, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4223 .