“Oči zelene kao dolari” – antropologija potrošnje u Srbiji u tranziciji
”Eyes Green Like Dollars“ – Anthropology of Consumption in Serbia During the Transition Period
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Рад се састоји од три дела. У првом су приказане најважније
поставке савремене антропологије потрошње, и указано је на
важност реконцептуализације кључних дисциплинарних
појмова – попут културе – што је било неопходно да би се
потрошња повезала са етнолошко-антрополошком сазнајном
мрежом. У другом делу је пажња фокусирана на могућности
тематизовања потрошње у контексту постсоцијалистичке
транзиције, а у завршном делу рада је, у најкраћим цртама,
изложен истраживачки програм ауторке.
The paper deals with the anthropology of consumption in Serbia. It has three
parts. In the first one, we present a brief review of the major assumptions underlying
the anthropology of consumption. We find that there is a need for a reassessment and
revision of the key issues of the discipline – for instance, the concept of culture, in order to correlate consumption with cognitive network of anthropology/ethnology.
The second part of the paper describes possible research and subject interests
of the anthropology of consumption in Serbia during the post-socialist transition period. The last part of the paper states concluding remarks, and points out to the research
interests and project plan of the author.
Кључне речи:
антропологија, потрошња, постсоцијалистичка трансформација, модернитет, етнографија / антропологија / потрошња / постсоцијалистичка трансформација / модернитет / етнографија / аnthropology / consumption / postsocialist transformation / modernity / ethnographyИзвор:
Етнологија и антропологија: стање и перспективе/ Ethnology and Anthropology : Contemporary Standings and Perspectives, 2005, 173-185Издавач:
- Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Финансирање / пројекти:
- Проблеми културног идентитета становништва савремене Србије, број 1644, који је у целости финансиран од стране МНЗЖС РС
Институција/група
Etnologija i antropologija / Ethnology and AnthropologyTY - CONF AU - Erdei, Ildiko PY - 2005 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4264 AB - Рад се састоји од три дела. У првом су приказане најважније поставке савремене антропологије потрошње, и указано је на важност реконцептуализације кључних дисциплинарних појмова – попут културе – што је било неопходно да би се потрошња повезала са етнолошко-антрополошком сазнајном мрежом. У другом делу је пажња фокусирана на могућности тематизовања потрошње у контексту постсоцијалистичке транзиције, а у завршном делу рада је, у најкраћим цртама, изложен истраживачки програм ауторке. AB - The paper deals with the anthropology of consumption in Serbia. It has three parts. In the first one, we present a brief review of the major assumptions underlying the anthropology of consumption. We find that there is a need for a reassessment and revision of the key issues of the discipline – for instance, the concept of culture, in order to correlate consumption with cognitive network of anthropology/ethnology. The second part of the paper describes possible research and subject interests of the anthropology of consumption in Serbia during the post-socialist transition period. The last part of the paper states concluding remarks, and points out to the research interests and project plan of the author. PB - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA C3 - Етнологија и антропологија: стање и перспективе/ Ethnology and Anthropology : Contemporary Standings and Perspectives T1 - “Oči zelene kao dolari” – antropologija potrošnje u Srbiji u tranziciji T1 - ”Eyes Green Like Dollars“ – Anthropology of Consumption in Serbia During the Transition Period EP - 185 SP - 173 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4264 ER -
@conference{ author = "Erdei, Ildiko", year = "2005", abstract = "Рад се састоји од три дела. У првом су приказане најважније поставке савремене антропологије потрошње, и указано је на важност реконцептуализације кључних дисциплинарних појмова – попут културе – што је било неопходно да би се потрошња повезала са етнолошко-антрополошком сазнајном мрежом. У другом делу је пажња фокусирана на могућности тематизовања потрошње у контексту постсоцијалистичке транзиције, а у завршном делу рада је, у најкраћим цртама, изложен истраживачки програм ауторке., The paper deals with the anthropology of consumption in Serbia. It has three parts. In the first one, we present a brief review of the major assumptions underlying the anthropology of consumption. We find that there is a need for a reassessment and revision of the key issues of the discipline – for instance, the concept of culture, in order to correlate consumption with cognitive network of anthropology/ethnology. The second part of the paper describes possible research and subject interests of the anthropology of consumption in Serbia during the post-socialist transition period. The last part of the paper states concluding remarks, and points out to the research interests and project plan of the author.", publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA", journal = "Етнологија и антропологија: стање и перспективе/ Ethnology and Anthropology : Contemporary Standings and Perspectives", title = "“Oči zelene kao dolari” – antropologija potrošnje u Srbiji u tranziciji, ”Eyes Green Like Dollars“ – Anthropology of Consumption in Serbia During the Transition Period", pages = "185-173", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4264" }
Erdei, I.. (2005). “Oči zelene kao dolari” – antropologija potrošnje u Srbiji u tranziciji. in Етнологија и антропологија: стање и перспективе/ Ethnology and Anthropology : Contemporary Standings and Perspectives Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 173-185. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4264
Erdei I. “Oči zelene kao dolari” – antropologija potrošnje u Srbiji u tranziciji. in Етнологија и антропологија: стање и перспективе/ Ethnology and Anthropology : Contemporary Standings and Perspectives. 2005;:173-185. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4264 .
Erdei, Ildiko, "“Oči zelene kao dolari” – antropologija potrošnje u Srbiji u tranziciji" in Етнологија и антропологија: стање и перспективе/ Ethnology and Anthropology : Contemporary Standings and Perspectives (2005):173-185, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4264 .