Приказ основних података о документу

dc.contributorПајић, Сања
dc.contributorКаначки, Валерија
dc.creatorБрајовић, Саша
dc.creatorБорозан, Игор
dc.date.accessioned2023-05-11T13:13:53Z
dc.date.available2023-05-11T13:13:53Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-86-85991-80-6
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4440
dc.description.abstractурош предић, Стеван Алексић и петар Добровић ликовним језиком су одговорили на изазове великог рата. Слике уроша предића сликовно су сведочанство спајања уни-верзалног безнађа изазваног масовним разарањем и елегичне сликареве природе. С друге стране, Стеван Алексић алегоријским сликовним језиком указује на ужасе рата, суштин-ски повезане са древним слојевима људског рода осуђеног на вечиту и обнављајућу структуру разарања и поништења. петар Добровић је анатомију деструкције насликао у сличном маниру, али на ескпресивнији начин. ратни опус тројице сликара, иако формал-но различит, структурално је прожет идејом да се ратно безумље представи као егзистен-цијални принцип људске природе.sr
dc.description.abstractThe collective memory of mankind has stored the World War I memorizing it as a topos of the negation of humanity. The destruction and dehumanization marked an anti-civilization narrative indicating a pessimistic vision of the fallen humanity. The identitarian character of the nineteenth century man has spawned war themes among Serbian painters at the territory of Austro – Hungarian Empire during the World War I. The spirit of melancholy and pessimism has coexisted with increasing levels of devastation and self-destruction, expressed in the militarization of society. The structural stacking of layers of human consciousness – an aggressive impulse for dissolution and a pessimistic perception of self and the world – has also been visualized in the war images of several Serbian painters. Despite the differences in artistic media and personal preferences, the three artists of different generations, Uros Predic, Stevan Aleksic and Petar Dobrovic, have presented in their paintings the universal magnitudes of war disasters. By displaying human destructions, without taking an extreme ethnic or ideological standpoint, they were visualizing the state of shock that was undoubtedly surpassing the different particularities. Whether or not they had to escape from the reality, or it was needed to be abstracted, they have exceeded the planned reportage character of war scenes, creating by the artistic means an impression of spatial and temporal authenticity. A unique antiwar message, with pathos of despair and melancholy, has united them in one discourse, with final idea of presenting the inevitability of war destruction.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherФилолошко-уметнички факултет, Крагујевацsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177001/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceУметничко наслеђе и рат & Музика и Медијиsr
dc.subjectПрви светски ратsr
dc.subjectмеланхолијаsr
dc.subjectужаси ратаsr
dc.subjectдеструкцијаsr
dc.subjectуметничка праксаsr
dc.subjectWorld War Isr
dc.subjectmelancholysr
dc.subjectwar disasterssr
dc.subjectdestructionsr
dc.subjectart practicesr
dc.titleПрви светски рат и уметност: меланхолија и деструкција у делима Уроша Предића, Стевана Алексића и Петра Добровићаsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.rights.holderФилолошко-уметнички факултет, Крагујевацsr
dc.citation.epage44
dc.citation.rankM33
dc.citation.spage29
dc.citation.volume3
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/10832/bitstream_10832.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4440
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу