Приказ основних података о документу

dc.creatorGrbić, Sanja
dc.creatorVesić, Dragan
dc.creatorKovač Cerović, Tinde
dc.date.accessioned2023-05-17T14:38:21Z
dc.date.available2023-05-17T14:38:21Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4478
dc.description.abstractIntegracija dece migranata iz drugih zemalja, kultura i jezičkih područja predstavlja veliki izazov obrazovnim sistemima i onih zemalja koje već raspolažu izgrađenim merama integracije imigranata. U Srbiji su se škole srele sa ovim izazovom prvi put prilikom talasa migranata sa Bliskog Istoka i iz Centralne Azije i uključivanja dece migranata u škole u blizini izbegličkih kampova. Istraživanje predstavlja snimanje ovog jedinstvenog procesa, odnosno procesa prilagođavanja škola u koje su se deca migranata prvo počela uključivati u Srbiji, krajem 2016. i pocetkom 2017. godine kroz projekat UNICEFa i Centra za obrazovne politike. Cilj istraživanja je bio da se zabeleže iskustva škola preko intervjua i šest fokus grupa sa nastavnicima, direktorima i školskim psiholozima/pedagozima, kao i preko skale interkulturalne kompetentnosti nastavnika. Fokus je bio na sagledavanju i pozitivnih i negativnih iskustava, na osnovu kojih bi mogle biti formulisane preporuke za nastavak integacije dece migranata tokom narednih godina. U istraživanju su učestvovale tri škole iz Beograda, odnosno 44 nastavnika su odgovorila na upitnik, a ukupno oko 50 zaposlenih u školama koji su u neposrednom kontaktu sa decom migrantima je učestvovalo u fokus grupama i intervjuima. Nalazi su ukazali na značajne razlike između skorova nastavnika na tri subskale Skale intrkulturne kompetentnosti – najviše skorove su postigli na subskali uverenja i vrednosti, niže na subskali motivacije a najniže na subskali samoregulacije, što govori o teškoći prevođenja pozitivnih uverenja u svakodnevnu praksu rada u multikulturnom okruženju. U iskazima učesnika fokus grupa jasno se izdvajalo pominjanje neočekivanih pozitivnih iskustava u toku procesa integracije dece migranata u škole: isticano je kako su deca migranata bila motivisana, disciplinovana, bez vidljivih znakova stresa; bilo je puno pozitivnih vršnjačkih iskustava; uključivanje dece migranata je imalo pozitivne posledice po domicilnu decu. S druge strane, škole su se suočile sa velikim brojem organizacionih prepreka, nedovoljnom podrškom i komunikacijom, a nastavnici su osećali da su oni poneli najveći deo tereta oko integrisanja dece migranata.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDruštvo psihologa Srbijesr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.source66. Kongresa psihologa Srbije: „Futurizam u psihologiji ̶ psihologija u zoni budućeg razvoja“, Zlatiborsr
dc.subjectmigrant studentssr
dc.subjectschool transformationsr
dc.subjectsocial integrationsr
dc.subjectsocijalna integracijasr
dc.subjectučenici migrantisr
dc.subjecttransformacija školesr
dc.titleIzazovi uključivanja dece migranata u škole u Srbijisr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.description.other27. Grbić, S., Vesić, D., & Kovač Cerović, T. (2018). Izazovi uključivanja dece migranata u škole u Srbiji. Rad predstavljen na simpozijumu Uključivanje dece migranata u obrazovni sistem – izazovi i mogućnosti. Simpozijum održan u okviru 66. Kongresa psihologa Srbije: „Futurizam u psihologiji ̶ psihologija u zoni budućeg razvoja“ (Zlatibor, 30. 5. – 2. 6. 2018; organizator: Društvo psihologa Srbije). Program dostupan na: http://www.dps.org.rs/kongres-2018/program-kongresasr
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4478
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу