Stavovi studenata psihologije Filozofskog fakulteta u Begradu prema matematici
Аутори
Grbić, SanjaČolić, Marija
Остала ауторства
Marković, SlobodanPavlović Babić, Dragica
Tošković, Oliver
Lazarević, Ljiljana
Marković Rosić, Olja
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Prema Aikenu, stav prema matematici (SPM) sastoji se iz dve
komponente: ličnog uživanja u rešavanju matematičkih zadataka i procene
važnosti matematike kao discipline. Cilj ovog istraživanja je da se ispita
postoje li razlike između mlađih i starijih studenata psihologije u stavu
prema matematici, da se ispitaju pojedini korelati ovog stava, kao i stav
studenata prema uvođenju matematike u studijski program. Uzorak od 204
studenta psihologije popunili su Aikenov upitnik stava prema matematici
(subskale: uživanje u matematici i vrednovanje matematike) i odgovorili
na niz pitanja koja su se ticala akademskog uspeha i ponašanja,
zadovoljstva statistikom (ZS), stava prema uvođenju matematike na studije
(da/ne), kao i opažene korisnosti matematike (da/ne). Rezultati su pokazali
da je prosečna ocena iz matematike u srednjoj školi značajan prediktor i
uživanja u matematici (ß=0,510; t=7,902; p<0,01) i vrednovanja
matematike (ß=0,182; t=2,471; p<0,01). Stav prema matematici predvi...đa
zadovoljstvo studenata statistikom na studijama psihologije (R=0,539;
F(2,112)=22,880; p<0,01), objašnjavajući 29% varijanse, pri čemu je samo
komponenta uživanja značajan prediktor (ß=0,513; t=5,378; p<0,01).
Poređenjem studenata I i IV godine utvrđeno je da postoje značajne razlike
u korist studenata IV godine u uživanju u matematici (F(1,133)=11,442;
p<0,01), pri čemu je godinom studija objašnjeno 7.9% varijanse, kao i u
vrednovanju matematike (F(1,133)=16,766; p<0,01), pri čemu godina
studija objašnjava 11,2% varijanse. Prepisivanje na statističkopsihometrijskim predmetima nezavisano je od obe komponente stava
prema matematici. Većina studenata psihologije (62,6%) ne bi volela
matematiku kao obavezan predmet na studijama, ali bi 67% njih volelo da
ima matematiku kao izborni predmet. 82% studenata smatra da bi im
matematičko znanje pomoglo u razumevanju statistike, a 73% da bi im
koristilo u bavljenju psihologijom. Zaključak: Pozitivniji stav starijih
studenata prema matematici, pre svega vrednovanja, govori o
potencijalnom pozitivnom uticaju studija psihologije na stav prema
matematici. Povezanost prosečne ocene iz matematike u srednjoj školi sa
SPM, kao i veza SPM i ZS (pri čemu se u ovim vezama ističe komponenta
uživanja) sugeriše potrebu za ispitivanjem uzroka ove veze. Imajući u vidu
odgovore na direktna pitanja o uvođenju matematike na studije i njenoj
opaženoj korisnosti, predlažemo dalja istraživanja koja bi se bavila
mogućnošću uvođenja matematike na studije.
Кључне речи:
attitude towards mathematics / mathematical competences of psychology students / stavovi prema matematici / matematičke kompetence / studenti psihologijeИзвор:
Zbornik radova s XX naučnog skupa „Empirijska istraživanja u psihologiji“, Beograd, 2014, 198-203Издавач:
- Beograd: Institut za psihologiju i Laboratorija za eksperimentalnu psihologiju Filozofoskog fakulteta u Beogradu
Напомена:
- Grbić, S. i Čolić, M. (2014). Stavovi studenata psihologije Filozofskog fakulteta u Begradu prema matematici. U S. Marković, D. Pavlović Babić, O. Tošković, Lj. Lazarević i O. Marković Rosić (ur.), Zbornik radova s XX naučnog skupa „Empirijska istraživanja u psihologiji“ (198–203). Beograd: Institut za psihologiju i Laboratorija za eksperimentalnu psihologiju Filozofoskog fakulteta u Beogradu. ISBN 978-86-88803-50-2
Институција/група
Psihologija / PsychologyTY - CONF AU - Grbić, Sanja AU - Čolić, Marija PY - 2014 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4485 AB - Prema Aikenu, stav prema matematici (SPM) sastoji se iz dve komponente: ličnog uživanja u rešavanju matematičkih zadataka i procene važnosti matematike kao discipline. Cilj ovog istraživanja je da se ispita postoje li razlike između mlađih i starijih studenata psihologije u stavu prema matematici, da se ispitaju pojedini korelati ovog stava, kao i stav studenata prema uvođenju matematike u studijski program. Uzorak od 204 studenta psihologije popunili su Aikenov upitnik stava prema matematici (subskale: uživanje u matematici i vrednovanje matematike) i odgovorili na niz pitanja koja su se ticala akademskog uspeha i ponašanja, zadovoljstva statistikom (ZS), stava prema uvođenju matematike na studije (da/ne), kao i opažene korisnosti matematike (da/ne). Rezultati su pokazali da je prosečna ocena iz matematike u srednjoj školi značajan prediktor i uživanja u matematici (ß=0,510; t=7,902; p<0,01) i vrednovanja matematike (ß=0,182; t=2,471; p<0,01). Stav prema matematici predviđa zadovoljstvo studenata statistikom na studijama psihologije (R=0,539; F(2,112)=22,880; p<0,01), objašnjavajući 29% varijanse, pri čemu je samo komponenta uživanja značajan prediktor (ß=0,513; t=5,378; p<0,01). Poređenjem studenata I i IV godine utvrđeno je da postoje značajne razlike u korist studenata IV godine u uživanju u matematici (F(1,133)=11,442; p<0,01), pri čemu je godinom studija objašnjeno 7.9% varijanse, kao i u vrednovanju matematike (F(1,133)=16,766; p<0,01), pri čemu godina studija objašnjava 11,2% varijanse. Prepisivanje na statističkopsihometrijskim predmetima nezavisano je od obe komponente stava prema matematici. Većina studenata psihologije (62,6%) ne bi volela matematiku kao obavezan predmet na studijama, ali bi 67% njih volelo da ima matematiku kao izborni predmet. 82% studenata smatra da bi im matematičko znanje pomoglo u razumevanju statistike, a 73% da bi im koristilo u bavljenju psihologijom. Zaključak: Pozitivniji stav starijih studenata prema matematici, pre svega vrednovanja, govori o potencijalnom pozitivnom uticaju studija psihologije na stav prema matematici. Povezanost prosečne ocene iz matematike u srednjoj školi sa SPM, kao i veza SPM i ZS (pri čemu se u ovim vezama ističe komponenta uživanja) sugeriše potrebu za ispitivanjem uzroka ove veze. Imajući u vidu odgovore na direktna pitanja o uvođenju matematike na studije i njenoj opaženoj korisnosti, predlažemo dalja istraživanja koja bi se bavila mogućnošću uvođenja matematike na studije. PB - Beograd: Institut za psihologiju i Laboratorija za eksperimentalnu psihologiju Filozofoskog fakulteta u Beogradu C3 - Zbornik radova s XX naučnog skupa „Empirijska istraživanja u psihologiji“, Beograd T1 - Stavovi studenata psihologije Filozofskog fakulteta u Begradu prema matematici EP - 203 SP - 198 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4485 ER -
@conference{ author = "Grbić, Sanja and Čolić, Marija", year = "2014", abstract = "Prema Aikenu, stav prema matematici (SPM) sastoji se iz dve komponente: ličnog uživanja u rešavanju matematičkih zadataka i procene važnosti matematike kao discipline. Cilj ovog istraživanja je da se ispita postoje li razlike između mlađih i starijih studenata psihologije u stavu prema matematici, da se ispitaju pojedini korelati ovog stava, kao i stav studenata prema uvođenju matematike u studijski program. Uzorak od 204 studenta psihologije popunili su Aikenov upitnik stava prema matematici (subskale: uživanje u matematici i vrednovanje matematike) i odgovorili na niz pitanja koja su se ticala akademskog uspeha i ponašanja, zadovoljstva statistikom (ZS), stava prema uvođenju matematike na studije (da/ne), kao i opažene korisnosti matematike (da/ne). Rezultati su pokazali da je prosečna ocena iz matematike u srednjoj školi značajan prediktor i uživanja u matematici (ß=0,510; t=7,902; p<0,01) i vrednovanja matematike (ß=0,182; t=2,471; p<0,01). Stav prema matematici predviđa zadovoljstvo studenata statistikom na studijama psihologije (R=0,539; F(2,112)=22,880; p<0,01), objašnjavajući 29% varijanse, pri čemu je samo komponenta uživanja značajan prediktor (ß=0,513; t=5,378; p<0,01). Poređenjem studenata I i IV godine utvrđeno je da postoje značajne razlike u korist studenata IV godine u uživanju u matematici (F(1,133)=11,442; p<0,01), pri čemu je godinom studija objašnjeno 7.9% varijanse, kao i u vrednovanju matematike (F(1,133)=16,766; p<0,01), pri čemu godina studija objašnjava 11,2% varijanse. Prepisivanje na statističkopsihometrijskim predmetima nezavisano je od obe komponente stava prema matematici. Većina studenata psihologije (62,6%) ne bi volela matematiku kao obavezan predmet na studijama, ali bi 67% njih volelo da ima matematiku kao izborni predmet. 82% studenata smatra da bi im matematičko znanje pomoglo u razumevanju statistike, a 73% da bi im koristilo u bavljenju psihologijom. Zaključak: Pozitivniji stav starijih studenata prema matematici, pre svega vrednovanja, govori o potencijalnom pozitivnom uticaju studija psihologije na stav prema matematici. Povezanost prosečne ocene iz matematike u srednjoj školi sa SPM, kao i veza SPM i ZS (pri čemu se u ovim vezama ističe komponenta uživanja) sugeriše potrebu za ispitivanjem uzroka ove veze. Imajući u vidu odgovore na direktna pitanja o uvođenju matematike na studije i njenoj opaženoj korisnosti, predlažemo dalja istraživanja koja bi se bavila mogućnošću uvođenja matematike na studije.", publisher = "Beograd: Institut za psihologiju i Laboratorija za eksperimentalnu psihologiju Filozofoskog fakulteta u Beogradu", journal = "Zbornik radova s XX naučnog skupa „Empirijska istraživanja u psihologiji“, Beograd", title = "Stavovi studenata psihologije Filozofskog fakulteta u Begradu prema matematici", pages = "203-198", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4485" }
Grbić, S.,& Čolić, M.. (2014). Stavovi studenata psihologije Filozofskog fakulteta u Begradu prema matematici. in Zbornik radova s XX naučnog skupa „Empirijska istraživanja u psihologiji“, Beograd Beograd: Institut za psihologiju i Laboratorija za eksperimentalnu psihologiju Filozofoskog fakulteta u Beogradu., 198-203. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4485
Grbić S, Čolić M. Stavovi studenata psihologije Filozofskog fakulteta u Begradu prema matematici. in Zbornik radova s XX naučnog skupa „Empirijska istraživanja u psihologiji“, Beograd. 2014;:198-203. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4485 .
Grbić, Sanja, Čolić, Marija, "Stavovi studenata psihologije Filozofskog fakulteta u Begradu prema matematici" in Zbornik radova s XX naučnog skupa „Empirijska istraživanja u psihologiji“, Beograd (2014):198-203, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4485 .