Obrazovanje tokom pandemije Kovid-19 u Srbiji: kvalitativna studija
2022
Аутори
Baucal, AleksandarAltaras Dimitrijević, Ana
Petrović, Danijela
Janković, Dragan
Stepanović Ilić, Ivana
Krstić, Ksenija
Videnović, Marina
Rajić, Milana
Simić, Nataša
Jovanović Milanović, Olja
Krnjaić, Zora
Jolić Marjanović, Zorana
Извештај (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Studiju „Obrazovanje tokom pandemije Kovid-19 u Srbiji: kvalitativna studija“ realizovao je Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, uz finansijsku podršku UNICEF kancelarije u Beogradu, i podršku Ministarstva prosvete Republike Srbije. Radi se o kvalitativnoj studiji o obrazovnim iskustvima tokom pandemije koja je obuhvatila fokus grupne diskusije sa preko 400 učenika osnovnih i srednjih škola u Srbiji, kao i intervjue sa 90 učenika iz osetljivih grupa, njihovim roditeljima i nastavnicima. Stoga, ova studija pruža jedinstven uvid u kvalitet i pravednost nastavnog procesa, kvalitet vršnjačkih odnosa, kao i ulogu porodice u obrazovanju tokom pandemije Kovid-19 u Srbiji. Nalazi ovog sveobuhvatnog istraživanja predstavljaju oslonac za planiranje mera za kompenzovanje negativnih posledica obrazovanja tokom pandemije u Srbiji, ali i mera kojima se pozitivni efekti pandemije mogu učiniti održivim. Istovremeno, nalazi istraživanja pružaju uvid u protektivne i riziko faktore z...a učenje i razvoj učenika tokom pandemije, što je polazište za aktivnosti usmerene na unapređivanje otpornosti obrazovnog sistema Republike Srbije u nekim narednim kriznim situacijama. Imajući u vidu da je istraživanje sprovedeno kao deo regionalne inicijative koju je pokrenuo Institut za društvena istraživanja iz Zagreba, uz učešće istraživačkih timova Instituta za psihologiju, Filozofskog fakulteta u Beogradu i Pedagoškog fakulteta iz Ljubljane –studija će omogućiti komparativno sagledavanje rezultata i iskustava.
Кључне речи:
obrazovanje / pandemija Kovid-19 / kvalitativna studija / osetljive grupe učenikaИзвор:
2022Издавач:
- Beograd: Institut za psihologiju, Filozofski fakultet.
Напомена:
- Analiza uticaja efekata prihvaćena na Nastavno-naučnom veću Filozofskog fakulteta
Институција/група
Psihologija / PsychologyTY - RPRT AU - Baucal, Aleksandar AU - Altaras Dimitrijević, Ana AU - Petrović, Danijela AU - Janković, Dragan AU - Stepanović Ilić, Ivana AU - Krstić, Ksenija AU - Videnović, Marina AU - Rajić, Milana AU - Simić, Nataša AU - Jovanović Milanović, Olja AU - Krnjaić, Zora AU - Jolić Marjanović, Zorana PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4546 AB - Studiju „Obrazovanje tokom pandemije Kovid-19 u Srbiji: kvalitativna studija“ realizovao je Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, uz finansijsku podršku UNICEF kancelarije u Beogradu, i podršku Ministarstva prosvete Republike Srbije. Radi se o kvalitativnoj studiji o obrazovnim iskustvima tokom pandemije koja je obuhvatila fokus grupne diskusije sa preko 400 učenika osnovnih i srednjih škola u Srbiji, kao i intervjue sa 90 učenika iz osetljivih grupa, njihovim roditeljima i nastavnicima. Stoga, ova studija pruža jedinstven uvid u kvalitet i pravednost nastavnog procesa, kvalitet vršnjačkih odnosa, kao i ulogu porodice u obrazovanju tokom pandemije Kovid-19 u Srbiji. Nalazi ovog sveobuhvatnog istraživanja predstavljaju oslonac za planiranje mera za kompenzovanje negativnih posledica obrazovanja tokom pandemije u Srbiji, ali i mera kojima se pozitivni efekti pandemije mogu učiniti održivim. Istovremeno, nalazi istraživanja pružaju uvid u protektivne i riziko faktore za učenje i razvoj učenika tokom pandemije, što je polazište za aktivnosti usmerene na unapređivanje otpornosti obrazovnog sistema Republike Srbije u nekim narednim kriznim situacijama. Imajući u vidu da je istraživanje sprovedeno kao deo regionalne inicijative koju je pokrenuo Institut za društvena istraživanja iz Zagreba, uz učešće istraživačkih timova Instituta za psihologiju, Filozofskog fakulteta u Beogradu i Pedagoškog fakulteta iz Ljubljane –studija će omogućiti komparativno sagledavanje rezultata i iskustava. PB - Beograd: Institut za psihologiju, Filozofski fakultet. T1 - Obrazovanje tokom pandemije Kovid-19 u Srbiji: kvalitativna studija UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4546 ER -
@techreport{ author = "Baucal, Aleksandar and Altaras Dimitrijević, Ana and Petrović, Danijela and Janković, Dragan and Stepanović Ilić, Ivana and Krstić, Ksenija and Videnović, Marina and Rajić, Milana and Simić, Nataša and Jovanović Milanović, Olja and Krnjaić, Zora and Jolić Marjanović, Zorana", year = "2022", abstract = "Studiju „Obrazovanje tokom pandemije Kovid-19 u Srbiji: kvalitativna studija“ realizovao je Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, uz finansijsku podršku UNICEF kancelarije u Beogradu, i podršku Ministarstva prosvete Republike Srbije. Radi se o kvalitativnoj studiji o obrazovnim iskustvima tokom pandemije koja je obuhvatila fokus grupne diskusije sa preko 400 učenika osnovnih i srednjih škola u Srbiji, kao i intervjue sa 90 učenika iz osetljivih grupa, njihovim roditeljima i nastavnicima. Stoga, ova studija pruža jedinstven uvid u kvalitet i pravednost nastavnog procesa, kvalitet vršnjačkih odnosa, kao i ulogu porodice u obrazovanju tokom pandemije Kovid-19 u Srbiji. Nalazi ovog sveobuhvatnog istraživanja predstavljaju oslonac za planiranje mera za kompenzovanje negativnih posledica obrazovanja tokom pandemije u Srbiji, ali i mera kojima se pozitivni efekti pandemije mogu učiniti održivim. Istovremeno, nalazi istraživanja pružaju uvid u protektivne i riziko faktore za učenje i razvoj učenika tokom pandemije, što je polazište za aktivnosti usmerene na unapređivanje otpornosti obrazovnog sistema Republike Srbije u nekim narednim kriznim situacijama. Imajući u vidu da je istraživanje sprovedeno kao deo regionalne inicijative koju je pokrenuo Institut za društvena istraživanja iz Zagreba, uz učešće istraživačkih timova Instituta za psihologiju, Filozofskog fakulteta u Beogradu i Pedagoškog fakulteta iz Ljubljane –studija će omogućiti komparativno sagledavanje rezultata i iskustava.", publisher = "Beograd: Institut za psihologiju, Filozofski fakultet.", title = "Obrazovanje tokom pandemije Kovid-19 u Srbiji: kvalitativna studija", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4546" }
Baucal, A., Altaras Dimitrijević, A., Petrović, D., Janković, D., Stepanović Ilić, I., Krstić, K., Videnović, M., Rajić, M., Simić, N., Jovanović Milanović, O., Krnjaić, Z.,& Jolić Marjanović, Z.. (2022). Obrazovanje tokom pandemije Kovid-19 u Srbiji: kvalitativna studija. Beograd: Institut za psihologiju, Filozofski fakultet... https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4546
Baucal A, Altaras Dimitrijević A, Petrović D, Janković D, Stepanović Ilić I, Krstić K, Videnović M, Rajić M, Simić N, Jovanović Milanović O, Krnjaić Z, Jolić Marjanović Z. Obrazovanje tokom pandemije Kovid-19 u Srbiji: kvalitativna studija. 2022;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4546 .
Baucal, Aleksandar, Altaras Dimitrijević, Ana, Petrović, Danijela, Janković, Dragan, Stepanović Ilić, Ivana, Krstić, Ksenija, Videnović, Marina, Rajić, Milana, Simić, Nataša, Jovanović Milanović, Olja, Krnjaić, Zora, Jolić Marjanović, Zorana, "Obrazovanje tokom pandemije Kovid-19 u Srbiji: kvalitativna studija" (2022), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4546 .