Jevrejski muzičari u Beogtradu: Od Balfurove deklaracije do Holokausta
Само за регистроване кориснике
2021
Књига (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Cilj studije jeste otvaranje nove stranice kolektivnog sećanja na zaboravljene Jevreje, profesionalne muzičare i amatere, koji su period od proricanja svetle budućnosti za Jevreje, Balfurove deklaracije iz novembra 1917, do nacizma i Holokausta proveli živeći i stvarajući u Beogradu. Namenjena široj čitalačkoj publici, spojem istorije, sociologije i muzikologije, knjiga je strukturisana tako da pruži podsticaj daljim istraživanjima sudbina pojedinačnih muzičara ili realizaciji manifestacija izložbenog, predavačkog ili obrazovnog sadržaja o ovoj temi.
Knjiga dr Maje Vasiljević rezultat je višegodišnjeg istraživanja i ne govori samo o jevrejskim muzičarima već opisuje čitavo jedno razdoblje kulturne istorije Beograda. Autorka iznosi obilje podataka o kulturi, religiji i svakodnevnom životu Jevreja koji su živeli u Srbiji. Ona sistematizuje muzičare kao izvođače i stvaraoce, ukazujući na to da su jevrejski umetnici bili veoma aktivni u radu vodećih scenskih institucija Beograda. Ova stu...dija leži na čvrstim heurističkim temeljima. Korišćena je primarna građa iz mnogih domaćih i stranih arhivskih institucija. Minuciozno je istražena dnevna i periodična štampa. Stil koji autorka koristi prilagođen je širem čitalačkom krugu – Rade Ristanović, naučni saradnik Instituta za savremenu istoriju. Studija dr Maje Vasiljević ne samo da je obelodanila sasvim nove slojeve kulturne i muzičke istorije međuratnog i okupiranog Beograda, već je pokrenula i važnu diskusiju o jevrejskom identitetu i njegovom ispoljavanju u specifičnom kontekstu jugoslovenske prestonice – Ivana Vesić, naučni saradnik Muzikološkog instituta SANU
This book is focused on the Jewish musicians that made public music appearance from the end of 1918 to occupied Belgrade in the WWII. More then two hundred musicians were followed, and many of them are unknown until now as they perished during Holocaust. Beside classical and popular musicians/ensembles, cantors and choirs in the Belgrade and Zemun synagogues were singled out. Author approached to Jewish musicians with appreciation of their identity struggles between Jewish (Zionist) and Belgrade/Yugoslav/ethnic origin, but also with mapping history of Belgrade Jewry and urban cultural history. In line with that, hosting of renowned Jewish musicians, mostly pianist and violinists, but also Jewish theatre "Habima" and choirs from the region or Eastern and Central Europe were followed in this book. Results of research for this study are also Appendix with numerous concert tables for readers who are interested in individual Jewish musician or ensemble performance.
Кључне речи:
Jevreji / muzičari / Balfurova deklaracija / Holokaust / Beograd / kulturna istorija / emancipacija / jevrejska zajednicaИзвор:
2021Издавач:
- Hera edu
- Muzikološki institut SANU
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200163 (Универзитет у Београду, Филозофски факултет) (RS-MESTD-inst-2020-200163)
Институција/група
Istorija / HistoryTY - BOOK AU - Vasiljevic, Maja PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4697 AB - Cilj studije jeste otvaranje nove stranice kolektivnog sećanja na zaboravljene Jevreje, profesionalne muzičare i amatere, koji su period od proricanja svetle budućnosti za Jevreje, Balfurove deklaracije iz novembra 1917, do nacizma i Holokausta proveli živeći i stvarajući u Beogradu. Namenjena široj čitalačkoj publici, spojem istorije, sociologije i muzikologije, knjiga je strukturisana tako da pruži podsticaj daljim istraživanjima sudbina pojedinačnih muzičara ili realizaciji manifestacija izložbenog, predavačkog ili obrazovnog sadržaja o ovoj temi. Knjiga dr Maje Vasiljević rezultat je višegodišnjeg istraživanja i ne govori samo o jevrejskim muzičarima već opisuje čitavo jedno razdoblje kulturne istorije Beograda. Autorka iznosi obilje podataka o kulturi, religiji i svakodnevnom životu Jevreja koji su živeli u Srbiji. Ona sistematizuje muzičare kao izvođače i stvaraoce, ukazujući na to da su jevrejski umetnici bili veoma aktivni u radu vodećih scenskih institucija Beograda. Ova studija leži na čvrstim heurističkim temeljima. Korišćena je primarna građa iz mnogih domaćih i stranih arhivskih institucija. Minuciozno je istražena dnevna i periodična štampa. Stil koji autorka koristi prilagođen je širem čitalačkom krugu – Rade Ristanović, naučni saradnik Instituta za savremenu istoriju. Studija dr Maje Vasiljević ne samo da je obelodanila sasvim nove slojeve kulturne i muzičke istorije međuratnog i okupiranog Beograda, već je pokrenula i važnu diskusiju o jevrejskom identitetu i njegovom ispoljavanju u specifičnom kontekstu jugoslovenske prestonice – Ivana Vesić, naučni saradnik Muzikološkog instituta SANU This book is focused on the Jewish musicians that made public music appearance from the end of 1918 to occupied Belgrade in the WWII. More then two hundred musicians were followed, and many of them are unknown until now as they perished during Holocaust. Beside classical and popular musicians/ensembles, cantors and choirs in the Belgrade and Zemun synagogues were singled out. Author approached to Jewish musicians with appreciation of their identity struggles between Jewish (Zionist) and Belgrade/Yugoslav/ethnic origin, but also with mapping history of Belgrade Jewry and urban cultural history. In line with that, hosting of renowned Jewish musicians, mostly pianist and violinists, but also Jewish theatre "Habima" and choirs from the region or Eastern and Central Europe were followed in this book. Results of research for this study are also Appendix with numerous concert tables for readers who are interested in individual Jewish musician or ensemble performance. PB - Hera edu PB - Muzikološki institut SANU T1 - Jevrejski muzičari u Beogtradu: Od Balfurove deklaracije do Holokausta UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4697 ER -
@book{ author = "Vasiljevic, Maja", year = "2021", abstract = "Cilj studije jeste otvaranje nove stranice kolektivnog sećanja na zaboravljene Jevreje, profesionalne muzičare i amatere, koji su period od proricanja svetle budućnosti za Jevreje, Balfurove deklaracije iz novembra 1917, do nacizma i Holokausta proveli živeći i stvarajući u Beogradu. Namenjena široj čitalačkoj publici, spojem istorije, sociologije i muzikologije, knjiga je strukturisana tako da pruži podsticaj daljim istraživanjima sudbina pojedinačnih muzičara ili realizaciji manifestacija izložbenog, predavačkog ili obrazovnog sadržaja o ovoj temi. Knjiga dr Maje Vasiljević rezultat je višegodišnjeg istraživanja i ne govori samo o jevrejskim muzičarima već opisuje čitavo jedno razdoblje kulturne istorije Beograda. Autorka iznosi obilje podataka o kulturi, religiji i svakodnevnom životu Jevreja koji su živeli u Srbiji. Ona sistematizuje muzičare kao izvođače i stvaraoce, ukazujući na to da su jevrejski umetnici bili veoma aktivni u radu vodećih scenskih institucija Beograda. Ova studija leži na čvrstim heurističkim temeljima. Korišćena je primarna građa iz mnogih domaćih i stranih arhivskih institucija. Minuciozno je istražena dnevna i periodična štampa. Stil koji autorka koristi prilagođen je širem čitalačkom krugu – Rade Ristanović, naučni saradnik Instituta za savremenu istoriju. Studija dr Maje Vasiljević ne samo da je obelodanila sasvim nove slojeve kulturne i muzičke istorije međuratnog i okupiranog Beograda, već je pokrenula i važnu diskusiju o jevrejskom identitetu i njegovom ispoljavanju u specifičnom kontekstu jugoslovenske prestonice – Ivana Vesić, naučni saradnik Muzikološkog instituta SANU This book is focused on the Jewish musicians that made public music appearance from the end of 1918 to occupied Belgrade in the WWII. More then two hundred musicians were followed, and many of them are unknown until now as they perished during Holocaust. Beside classical and popular musicians/ensembles, cantors and choirs in the Belgrade and Zemun synagogues were singled out. Author approached to Jewish musicians with appreciation of their identity struggles between Jewish (Zionist) and Belgrade/Yugoslav/ethnic origin, but also with mapping history of Belgrade Jewry and urban cultural history. In line with that, hosting of renowned Jewish musicians, mostly pianist and violinists, but also Jewish theatre "Habima" and choirs from the region or Eastern and Central Europe were followed in this book. Results of research for this study are also Appendix with numerous concert tables for readers who are interested in individual Jewish musician or ensemble performance.", publisher = "Hera edu, Muzikološki institut SANU", title = "Jevrejski muzičari u Beogtradu: Od Balfurove deklaracije do Holokausta", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4697" }
Vasiljevic, M.. (2021). Jevrejski muzičari u Beogtradu: Od Balfurove deklaracije do Holokausta. Hera edu.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4697
Vasiljevic M. Jevrejski muzičari u Beogtradu: Od Balfurove deklaracije do Holokausta. 2021;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4697 .
Vasiljevic, Maja, "Jevrejski muzičari u Beogtradu: Od Balfurove deklaracije do Holokausta" (2021), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4697 .