Poetika umetnosti Marka Čelebonovića u tridesetim godinama XX veka
Apstrakt
Nakon početnih umetničkih traženja u trećoj deceniji XX veka, u slikarstvu
Marka Čelebonovića, jedne od ključnih ličnosti srpske umetnosti XX veka, tokom
tridesetih godina nastaje zrela slikarska celina od formativnog značaja za njegov
celokupan opus. Koristeći se bogatom istoriografskom građom kao polazišnom
osnovom, a podstaknut savremenim metodološkim praksama i interpretacijama,
rad analizira poetiku ove slikarske celine kroz njene ključne elemente, sa posebnim
akcentom na kontekste koji doprinose njenom potpunijem razumevanju kao
reakcije na kompleksne socijalne, političke, kulturne i istorijske promene koje su
obeležile vreme u kojem je ona nastajala.
Following his artistic beginnings in the third decade of the twentieth century,
during 1930s, one of the key figures of the twentieth century Serbian art, Marko
Čelebonović, created a mature body of work that had a formative influence on his
later art practice. Using a rich historiographical material as a starting point, and
motivated by contemporary methodological practices and interpretations, the aim
of this study is to analyze the poetics of Čelebonović’s work of the 1930s through
its key elements. A special emphasis is given to the contexts that may contribute
to its more complete understanding as a reaction to the intricate social, political,
cultural and historical changes that have marked the time of its emergence.
Ključne reči:
srpsko slikarstvo / moderna umetnost / tridesete godine XX veka / Marko Čelebonović / mikrokosmos / prostor / melanholija / Serbian painting / modern art / 1930s / Marko Čelebonović / microcosm / space / melancholyIzvor:
Zbornik Seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 2017, 13, 23-38Izdavač:
- Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu
Institucija/grupa
Istorija umetnosti / History of ArtTY - JOUR AU - Milenković, Sofija PY - 2017 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4779 AB - Nakon početnih umetničkih traženja u trećoj deceniji XX veka, u slikarstvu Marka Čelebonovića, jedne od ključnih ličnosti srpske umetnosti XX veka, tokom tridesetih godina nastaje zrela slikarska celina od formativnog značaja za njegov celokupan opus. Koristeći se bogatom istoriografskom građom kao polazišnom osnovom, a podstaknut savremenim metodološkim praksama i interpretacijama, rad analizira poetiku ove slikarske celine kroz njene ključne elemente, sa posebnim akcentom na kontekste koji doprinose njenom potpunijem razumevanju kao reakcije na kompleksne socijalne, političke, kulturne i istorijske promene koje su obeležile vreme u kojem je ona nastajala. AB - Following his artistic beginnings in the third decade of the twentieth century, during 1930s, one of the key figures of the twentieth century Serbian art, Marko Čelebonović, created a mature body of work that had a formative influence on his later art practice. Using a rich historiographical material as a starting point, and motivated by contemporary methodological practices and interpretations, the aim of this study is to analyze the poetics of Čelebonović’s work of the 1930s through its key elements. A special emphasis is given to the contexts that may contribute to its more complete understanding as a reaction to the intricate social, political, cultural and historical changes that have marked the time of its emergence. PB - Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu T2 - Zbornik Seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu T1 - Poetika umetnosti Marka Čelebonovića u tridesetim godinama XX veka EP - 38 IS - 13 SP - 23 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4779 ER -
@article{ author = "Milenković, Sofija", year = "2017", abstract = "Nakon početnih umetničkih traženja u trećoj deceniji XX veka, u slikarstvu Marka Čelebonovića, jedne od ključnih ličnosti srpske umetnosti XX veka, tokom tridesetih godina nastaje zrela slikarska celina od formativnog značaja za njegov celokupan opus. Koristeći se bogatom istoriografskom građom kao polazišnom osnovom, a podstaknut savremenim metodološkim praksama i interpretacijama, rad analizira poetiku ove slikarske celine kroz njene ključne elemente, sa posebnim akcentom na kontekste koji doprinose njenom potpunijem razumevanju kao reakcije na kompleksne socijalne, političke, kulturne i istorijske promene koje su obeležile vreme u kojem je ona nastajala., Following his artistic beginnings in the third decade of the twentieth century, during 1930s, one of the key figures of the twentieth century Serbian art, Marko Čelebonović, created a mature body of work that had a formative influence on his later art practice. Using a rich historiographical material as a starting point, and motivated by contemporary methodological practices and interpretations, the aim of this study is to analyze the poetics of Čelebonović’s work of the 1930s through its key elements. A special emphasis is given to the contexts that may contribute to its more complete understanding as a reaction to the intricate social, political, cultural and historical changes that have marked the time of its emergence.", publisher = "Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu", journal = "Zbornik Seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu", title = "Poetika umetnosti Marka Čelebonovića u tridesetim godinama XX veka", pages = "38-23", number = "13", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4779" }
Milenković, S.. (2017). Poetika umetnosti Marka Čelebonovića u tridesetim godinama XX veka. in Zbornik Seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu.(13), 23-38. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4779
Milenković S. Poetika umetnosti Marka Čelebonovića u tridesetim godinama XX veka. in Zbornik Seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. 2017;(13):23-38. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4779 .
Milenković, Sofija, "Poetika umetnosti Marka Čelebonovića u tridesetim godinama XX veka" in Zbornik Seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, no. 13 (2017):23-38, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4779 .