Приказ основних података о документу

dc.contributorGašić-Pavišić, Slobodanka
dc.contributorJoksimović, Snežana
dc.creatorMedić, Snežana
dc.creatorMilošević, Zorica B.
dc.date.accessioned2023-09-14T10:48:10Z
dc.date.available2023-09-14T10:48:10Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.isbn978-86-7447-085-5
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4816
dc.description.abstractPosledice koje siromaštvo ostavlja na decu su dobrim delom uzrokovane depriviranim socio-kulturno-obrazovnim kontekstom u kome ona odrastaju, a koji strukturiraju razne vidove socijalne isključenosti. Dugoročne negativne posledice ostavlja isključenost ili nedostupnost pismenosti i obrazovanja, kao osnovnog puta socijalne mobilnosti i promocije. Obrazovanje odraslih, posebno osnovno obrazovanje odraslih, nudi se kao mogućnost ovoj populaciji da se donekle saniraju posledice koje je proizvelo siromaštvo. Ovaj rad se bavi istraživanjem različitih teorijsko-metodoloških pristupa fenomenu siromaštva i sagledava različite vrste posledica siromaštva na decu u zavisnosti od pristupa. Posebno se obrazovanje odraslih, kao "druga šansa" za obrazovanje siromašnih, vidi i kao druga šansa obrazovanja da otkloni sve one prepreke koje su bile na putu siromašnoj deci da se u njega uključe. Tragajući za konceptom "druge obrazovne šanse", izgrađen je i testiran model funkcionalnog osnovnog obrazovanja odraslih, pilotiran na romskoj populaciji, kao najvećoj društvenoj grupi kod koje su i siromaštvo i neobrazovanost izraženi u najoštrijem vidu. Sprovedeno je opsežno istraživanje među romskom populacijom koja se ponovo uključila u obrazovanje (novu "drugu šansu"), sa ciljem da se razumeju razlozi neiskorišćene ili napuštene "prve šanse" i utvrde očekivanja koja treba zadovoljiti u "drugoj šansi". Istraživanjem je obuhvaćeno 275 Roma uključenih u ogled – testiranje koncepta funkcionalnog osnovnog obrazovanja odraslih, u 11 gradova Srbije. U ovom radu, prikazani rezultati su samo ilustracija – potkrepljenje iznetih teza o mogućnostima obrazovanja odraslih u otklanjanju posledica siromaštva na decu i odnose se na mlade Rome između 15 i 20 godina (N=98). Istražene barijere, potrebe i očekivanja Roma od obrazovanja u "drugoj šansi" trasirali su put kojim je izvršena funkcionalizacija obrazovanja u novoj "drugoj šansi".sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd: Institut za pedagoška istraživanjasr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceObrazovanje i siromaštvo u zemljama u tranzicijisr
dc.subjectsiromaštvosr
dc.subjectfunkcionalno obrazovanje odraslihsr
dc.subject"druga obrazovna šansa"sr
dc.subjectRomisr
dc.titleObrazovanje odraslih u funkciji redukcije posledica siromaštva na decusr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage363
dc.citation.rankM45
dc.citation.spage349
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4816
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.cobiss519993751


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу