Obrazovne potrebe roditelja kao podrška razvoju adolescenta
Parent`s educational needs as a support to adolescent development
Апстракт
Vaspitanje u porodici - relacija roditelja i dece kao razvojna dimenzija deteta i roditelja je vaspitljiv fenomen koji kroz obrazovanje roditelja može biti usmeravan (pre)oblikovan, izgrađivan, unapređivan. Obrazovanje možemo posmatrati kao jedan od instrumenata podrške razvoju, napredovanju i zaštiti porodice ili, pak, kao sredstvo za intervenciju u porodični sistem radi razrešenja raznih kriznih životnih situacija porodice. Raznovrsnost tih kriznih situacija, sa jedne strane može biti mera različitih potreba za obrazovanjem roditelja, a sa druge - okvir u koji se može smestiti obrazovna intervencija. Adolescencija predstavlja referentnu, potencijalno veoma kriznu tačku u životu porodice - to je vreme ogromnih promena u detetovom životu, i to na raznim planovima njegovog razvoja i funkcionisanja: individualnom, porodičnom, socijalnom. Našim istraživanjem nastojali smo da utvrdimo specifičnosti obrazovnih potreba roditelja čija su deca adolescentnog uzrasta. U ovom radu prikazani su n...eki od rezultata koji se odnose na obrazovne potrebe roditelja kao podrške individualnom razvoju adolescenta.
Upbringing in a family, the relationship between parents and children as a developmental dimension of a child and parent, is a phenomenon that can be directed, (re)shaped, built up, and developed through parents` education. Education can be seen as one of the instruments in the development, progress, and protection of a family or as a resource to intervene in a family system in order to resolve different critical life situations of a family. On one hand, the diversity of those critical situations can be measure of different parents` educational needs; and on the other, it can frame where educational intervention can be placed. Adolescence is potentially a very critical point in a family`s life - that is a time of big changes in a child`s life on different levels of his/her development and functioning> individual, familial, and social. In this research, we tried to identify parents` specific educational needs. We showed some of the results about parents` educational needs that can be su...pportive to the individual development of an adolescent.
Кључне речи:
obrazovne potrebe / roditelji / adolescencija / education needs / parents / adolescenceИзвор:
Obrazovanje i učenje – pretpostavke evropskih integracija, 2008, 131-142Издавач:
- Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Финансирање / пројекти:
- „Obrazovanje i učenje – pretpostavke evropskih integracija“, Ministarstvo za nauku i tehnološki razvoj Republike Srbije
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - CHAP AU - Milošević, Zorica B. PY - 2008 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4846 AB - Vaspitanje u porodici - relacija roditelja i dece kao razvojna dimenzija deteta i roditelja je vaspitljiv fenomen koji kroz obrazovanje roditelja može biti usmeravan (pre)oblikovan, izgrađivan, unapređivan. Obrazovanje možemo posmatrati kao jedan od instrumenata podrške razvoju, napredovanju i zaštiti porodice ili, pak, kao sredstvo za intervenciju u porodični sistem radi razrešenja raznih kriznih životnih situacija porodice. Raznovrsnost tih kriznih situacija, sa jedne strane može biti mera različitih potreba za obrazovanjem roditelja, a sa druge - okvir u koji se može smestiti obrazovna intervencija. Adolescencija predstavlja referentnu, potencijalno veoma kriznu tačku u životu porodice - to je vreme ogromnih promena u detetovom životu, i to na raznim planovima njegovog razvoja i funkcionisanja: individualnom, porodičnom, socijalnom. Našim istraživanjem nastojali smo da utvrdimo specifičnosti obrazovnih potreba roditelja čija su deca adolescentnog uzrasta. U ovom radu prikazani su neki od rezultata koji se odnose na obrazovne potrebe roditelja kao podrške individualnom razvoju adolescenta. AB - Upbringing in a family, the relationship between parents and children as a developmental dimension of a child and parent, is a phenomenon that can be directed, (re)shaped, built up, and developed through parents` education. Education can be seen as one of the instruments in the development, progress, and protection of a family or as a resource to intervene in a family system in order to resolve different critical life situations of a family. On one hand, the diversity of those critical situations can be measure of different parents` educational needs; and on the other, it can frame where educational intervention can be placed. Adolescence is potentially a very critical point in a family`s life - that is a time of big changes in a child`s life on different levels of his/her development and functioning> individual, familial, and social. In this research, we tried to identify parents` specific educational needs. We showed some of the results about parents` educational needs that can be supportive to the individual development of an adolescent. PB - Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu T2 - Obrazovanje i učenje – pretpostavke evropskih integracija T1 - Obrazovne potrebe roditelja kao podrška razvoju adolescenta T1 - Parent`s educational needs as a support to adolescent development EP - 142 SP - 131 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4846 ER -
@inbook{ author = "Milošević, Zorica B.", year = "2008", abstract = "Vaspitanje u porodici - relacija roditelja i dece kao razvojna dimenzija deteta i roditelja je vaspitljiv fenomen koji kroz obrazovanje roditelja može biti usmeravan (pre)oblikovan, izgrađivan, unapređivan. Obrazovanje možemo posmatrati kao jedan od instrumenata podrške razvoju, napredovanju i zaštiti porodice ili, pak, kao sredstvo za intervenciju u porodični sistem radi razrešenja raznih kriznih životnih situacija porodice. Raznovrsnost tih kriznih situacija, sa jedne strane može biti mera različitih potreba za obrazovanjem roditelja, a sa druge - okvir u koji se može smestiti obrazovna intervencija. Adolescencija predstavlja referentnu, potencijalno veoma kriznu tačku u životu porodice - to je vreme ogromnih promena u detetovom životu, i to na raznim planovima njegovog razvoja i funkcionisanja: individualnom, porodičnom, socijalnom. Našim istraživanjem nastojali smo da utvrdimo specifičnosti obrazovnih potreba roditelja čija su deca adolescentnog uzrasta. U ovom radu prikazani su neki od rezultata koji se odnose na obrazovne potrebe roditelja kao podrške individualnom razvoju adolescenta., Upbringing in a family, the relationship between parents and children as a developmental dimension of a child and parent, is a phenomenon that can be directed, (re)shaped, built up, and developed through parents` education. Education can be seen as one of the instruments in the development, progress, and protection of a family or as a resource to intervene in a family system in order to resolve different critical life situations of a family. On one hand, the diversity of those critical situations can be measure of different parents` educational needs; and on the other, it can frame where educational intervention can be placed. Adolescence is potentially a very critical point in a family`s life - that is a time of big changes in a child`s life on different levels of his/her development and functioning> individual, familial, and social. In this research, we tried to identify parents` specific educational needs. We showed some of the results about parents` educational needs that can be supportive to the individual development of an adolescent.", publisher = "Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu", journal = "Obrazovanje i učenje – pretpostavke evropskih integracija", booktitle = "Obrazovne potrebe roditelja kao podrška razvoju adolescenta, Parent`s educational needs as a support to adolescent development", pages = "142-131", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4846" }
Milošević, Z. B.. (2008). Obrazovne potrebe roditelja kao podrška razvoju adolescenta. in Obrazovanje i učenje – pretpostavke evropskih integracija Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu., 131-142. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4846
Milošević ZB. Obrazovne potrebe roditelja kao podrška razvoju adolescenta. in Obrazovanje i učenje – pretpostavke evropskih integracija. 2008;:131-142. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4846 .
Milošević, Zorica B., "Obrazovne potrebe roditelja kao podrška razvoju adolescenta" in Obrazovanje i učenje – pretpostavke evropskih integracija (2008):131-142, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4846 .