Verska tolerancija u islamskoj Španiji
Religious tolerance in Islamic Spain
Апстракт
Ovaj rad bavi se religijskim odnosima između muslimana, Jevreja i hrišćana u islamskoj Španiji od 8. do 15. veka. Omajadski vladari Španije preobrazili su Kordovu, pomalo uspavani i zabačeni mediteranski gradić, u jednu od evropskih srednjovekovnih prestonica. U devetom i desetom stoleću ovaj grad postaje najcivilizovaniji evropski centar, "nevesta Andaluzije", ali i "ukras sveta". U to doba, štaviše, muslimanska Španija postaje i najnapredniji najkulturniji deo Evrope. U njoj je, u najvećoj meri, vladala religijska i međuetnička tolerancija, a podsticane su i slobodne filozofske rasprave izgradnja biblioteka, fakulteta, javnih kupatila i parkova, kao i poezija i arhitektura. Do velike promene dolazi, međutim, nakon rekonkiste, kada su hrišćanski vladari ponovo zauzeli gradove u Andaluziji i iz njih proterali muslimane i Jevreje koji su tu, zajedno s hrišćanima, živeli punih 800 godina.
This work deals with inter-religious relations between Muslims, Jews and Christians in Islamic Spain from 8-15th centuries. The Umayyad rulers of Spain transformed Cordoba, a sleepy and remote Mediterranean town, into a European medieval center. In the ninth and tenth centuries, this city became the most civilized European center, the "bride of Andalusia" and "ornament of the world". At that time, the Muslim Spain was the most prosperous and cultural part of Europe. Religious and inter-ethnic tolerance was largely practiced there, along with free philosophical discussions, building of libraries, universities, public baths and parks, as well as poetry and architecture. A significant change occurred, however, after the Reconquista when Christian rulers repossessed the cities of Andalusia, expelling Muslims and Jews who lived together with Christians for 800 years.
Кључне речи:
tolerancija / Španija / religija / Islam / Andaluzija / tolerance / Spain / religion / Islam / AndalusiaИзвор:
Religija i tolerancija, 2005, 3, 4, 33-38Издавач:
- Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Centar za empirijska istraživanja religije, Novi Sad
Институција/група
Sociologija / SociologyTY - JOUR AU - Vukomanović, Milan PY - 2005 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/487 AB - Ovaj rad bavi se religijskim odnosima između muslimana, Jevreja i hrišćana u islamskoj Španiji od 8. do 15. veka. Omajadski vladari Španije preobrazili su Kordovu, pomalo uspavani i zabačeni mediteranski gradić, u jednu od evropskih srednjovekovnih prestonica. U devetom i desetom stoleću ovaj grad postaje najcivilizovaniji evropski centar, "nevesta Andaluzije", ali i "ukras sveta". U to doba, štaviše, muslimanska Španija postaje i najnapredniji najkulturniji deo Evrope. U njoj je, u najvećoj meri, vladala religijska i međuetnička tolerancija, a podsticane su i slobodne filozofske rasprave izgradnja biblioteka, fakulteta, javnih kupatila i parkova, kao i poezija i arhitektura. Do velike promene dolazi, međutim, nakon rekonkiste, kada su hrišćanski vladari ponovo zauzeli gradove u Andaluziji i iz njih proterali muslimane i Jevreje koji su tu, zajedno s hrišćanima, živeli punih 800 godina. AB - This work deals with inter-religious relations between Muslims, Jews and Christians in Islamic Spain from 8-15th centuries. The Umayyad rulers of Spain transformed Cordoba, a sleepy and remote Mediterranean town, into a European medieval center. In the ninth and tenth centuries, this city became the most civilized European center, the "bride of Andalusia" and "ornament of the world". At that time, the Muslim Spain was the most prosperous and cultural part of Europe. Religious and inter-ethnic tolerance was largely practiced there, along with free philosophical discussions, building of libraries, universities, public baths and parks, as well as poetry and architecture. A significant change occurred, however, after the Reconquista when Christian rulers repossessed the cities of Andalusia, expelling Muslims and Jews who lived together with Christians for 800 years. PB - Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Centar za empirijska istraživanja religije, Novi Sad T2 - Religija i tolerancija T1 - Verska tolerancija u islamskoj Španiji T1 - Religious tolerance in Islamic Spain EP - 38 IS - 4 SP - 33 VL - 3 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_487 ER -
@article{ author = "Vukomanović, Milan", year = "2005", abstract = "Ovaj rad bavi se religijskim odnosima između muslimana, Jevreja i hrišćana u islamskoj Španiji od 8. do 15. veka. Omajadski vladari Španije preobrazili su Kordovu, pomalo uspavani i zabačeni mediteranski gradić, u jednu od evropskih srednjovekovnih prestonica. U devetom i desetom stoleću ovaj grad postaje najcivilizovaniji evropski centar, "nevesta Andaluzije", ali i "ukras sveta". U to doba, štaviše, muslimanska Španija postaje i najnapredniji najkulturniji deo Evrope. U njoj je, u najvećoj meri, vladala religijska i međuetnička tolerancija, a podsticane su i slobodne filozofske rasprave izgradnja biblioteka, fakulteta, javnih kupatila i parkova, kao i poezija i arhitektura. Do velike promene dolazi, međutim, nakon rekonkiste, kada su hrišćanski vladari ponovo zauzeli gradove u Andaluziji i iz njih proterali muslimane i Jevreje koji su tu, zajedno s hrišćanima, živeli punih 800 godina., This work deals with inter-religious relations between Muslims, Jews and Christians in Islamic Spain from 8-15th centuries. The Umayyad rulers of Spain transformed Cordoba, a sleepy and remote Mediterranean town, into a European medieval center. In the ninth and tenth centuries, this city became the most civilized European center, the "bride of Andalusia" and "ornament of the world". At that time, the Muslim Spain was the most prosperous and cultural part of Europe. Religious and inter-ethnic tolerance was largely practiced there, along with free philosophical discussions, building of libraries, universities, public baths and parks, as well as poetry and architecture. A significant change occurred, however, after the Reconquista when Christian rulers repossessed the cities of Andalusia, expelling Muslims and Jews who lived together with Christians for 800 years.", publisher = "Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Centar za empirijska istraživanja religije, Novi Sad", journal = "Religija i tolerancija", title = "Verska tolerancija u islamskoj Španiji, Religious tolerance in Islamic Spain", pages = "38-33", number = "4", volume = "3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_487" }
Vukomanović, M.. (2005). Verska tolerancija u islamskoj Španiji. in Religija i tolerancija Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Centar za empirijska istraživanja religije, Novi Sad., 3(4), 33-38. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_487
Vukomanović M. Verska tolerancija u islamskoj Španiji. in Religija i tolerancija. 2005;3(4):33-38. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_487 .
Vukomanović, Milan, "Verska tolerancija u islamskoj Španiji" in Religija i tolerancija, 3, no. 4 (2005):33-38, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_487 .