Од узора до инструмента: Сава Шумановић и уметничко-теоријски универзум Андреа Лота (1921–1924)
From Model to Instrument: Sava Šumanović and Artistic and Theoretical Univers of André Lhote (1921-1924) / Du modèle à l'instrument : Sava Šumanović et l'univers artistico-théorique d'André Lhote (1921-1924)
Само за регистроване кориснике
2022
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Први боравак Саве Шумановића у Паризу, између 1920. и 1921. године, обележен је његовим тромесечним образовањем у атељеу француског уметника, писца о уметности и педагога, Андреа Лота (André Lhote). И након периода формалног школовања код Лота и повратка у Загреб 1921. године, Шумановић је наставио да прати Лотово стваралаштво и теоријски рад. Искуство образовања код Лота за Шумановића је имало формативан значај што се види, како из трансформације његовог уметничког приступа, тако и из теоријских текстова које он пише 1921. и 1924. године. Циљ рада је да допринесе прецизнијем разумевању значаја које је образовање код Лота имало на Шумановићев уметнички развој, односа који је Шумановић имао са Лотом као менторском фигуром и начина на који је Лот усмерио Шумановићеву уметничку и теоријску праксу. У том смислу, фокус анализе је на вези између, с једне стране, Лотовог уметничког модела и теоријског система и, с друге стране, Шумановићевих дела и теоријских текстова насталих између 1921. и ...1924. године, односно између године у којој је Шумановић боравио у Лотовој школи, редефинисао своју уметничку оријентацију и написао свој први теоријски текст, и оне током које објављује своје текстове „Сликар о сликарству” и „Зашто волим Пусеново сликарство”.
Кључне речи:
Сава Шумановић / Андре Лот (André Lhote) / ПаризИзвор:
Сава Шумановић и европски реализми између два светска рата, 2022, 61-89Издавач:
- Спомен-збирка Павла Бељанског, Нови Сад
Институција/група
Istorija umetnosti / History of ArtTY - CHAP AU - Milenković, Sofija PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4949 AB - Први боравак Саве Шумановића у Паризу, између 1920. и 1921. године, обележен је његовим тромесечним образовањем у атељеу француског уметника, писца о уметности и педагога, Андреа Лота (André Lhote). И након периода формалног школовања код Лота и повратка у Загреб 1921. године, Шумановић је наставио да прати Лотово стваралаштво и теоријски рад. Искуство образовања код Лота за Шумановића је имало формативан значај што се види, како из трансформације његовог уметничког приступа, тако и из теоријских текстова које он пише 1921. и 1924. године. Циљ рада је да допринесе прецизнијем разумевању значаја које је образовање код Лота имало на Шумановићев уметнички развој, односа који је Шумановић имао са Лотом као менторском фигуром и начина на који је Лот усмерио Шумановићеву уметничку и теоријску праксу. У том смислу, фокус анализе је на вези између, с једне стране, Лотовог уметничког модела и теоријског система и, с друге стране, Шумановићевих дела и теоријских текстова насталих између 1921. и 1924. године, односно између године у којој је Шумановић боравио у Лотовој школи, редефинисао своју уметничку оријентацију и написао свој први теоријски текст, и оне током које објављује своје текстове „Сликар о сликарству” и „Зашто волим Пусеново сликарство”. PB - Спомен-збирка Павла Бељанског, Нови Сад T2 - Сава Шумановић и европски реализми између два светска рата T1 - Од узора до инструмента: Сава Шумановић и уметничко-теоријски универзум Андреа Лота (1921–1924) T1 - From Model to Instrument: Sava Šumanović and Artistic and Theoretical Univers of André Lhote (1921-1924) / Du modèle à l'instrument : Sava Šumanović et l'univers artistico-théorique d'André Lhote (1921-1924) EP - 89 SP - 61 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4949 ER -
@inbook{ author = "Milenković, Sofija", year = "2022", abstract = "Први боравак Саве Шумановића у Паризу, између 1920. и 1921. године, обележен је његовим тромесечним образовањем у атељеу француског уметника, писца о уметности и педагога, Андреа Лота (André Lhote). И након периода формалног школовања код Лота и повратка у Загреб 1921. године, Шумановић је наставио да прати Лотово стваралаштво и теоријски рад. Искуство образовања код Лота за Шумановића је имало формативан значај што се види, како из трансформације његовог уметничког приступа, тако и из теоријских текстова које он пише 1921. и 1924. године. Циљ рада је да допринесе прецизнијем разумевању значаја које је образовање код Лота имало на Шумановићев уметнички развој, односа који је Шумановић имао са Лотом као менторском фигуром и начина на који је Лот усмерио Шумановићеву уметничку и теоријску праксу. У том смислу, фокус анализе је на вези између, с једне стране, Лотовог уметничког модела и теоријског система и, с друге стране, Шумановићевих дела и теоријских текстова насталих између 1921. и 1924. године, односно између године у којој је Шумановић боравио у Лотовој школи, редефинисао своју уметничку оријентацију и написао свој први теоријски текст, и оне током које објављује своје текстове „Сликар о сликарству” и „Зашто волим Пусеново сликарство”.", publisher = "Спомен-збирка Павла Бељанског, Нови Сад", journal = "Сава Шумановић и европски реализми између два светска рата", booktitle = "Од узора до инструмента: Сава Шумановић и уметничко-теоријски универзум Андреа Лота (1921–1924), From Model to Instrument: Sava Šumanović and Artistic and Theoretical Univers of André Lhote (1921-1924) / Du modèle à l'instrument : Sava Šumanović et l'univers artistico-théorique d'André Lhote (1921-1924)", pages = "89-61", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4949" }
Milenković, S.. (2022). Од узора до инструмента: Сава Шумановић и уметничко-теоријски универзум Андреа Лота (1921–1924). in Сава Шумановић и европски реализми између два светска рата Спомен-збирка Павла Бељанског, Нови Сад., 61-89. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4949
Milenković S. Од узора до инструмента: Сава Шумановић и уметничко-теоријски универзум Андреа Лота (1921–1924). in Сава Шумановић и европски реализми између два светска рата. 2022;:61-89. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4949 .
Milenković, Sofija, "Од узора до инструмента: Сава Шумановић и уметничко-теоријски универзум Андреа Лота (1921–1924)" in Сава Шумановић и европски реализми између два светска рата (2022):61-89, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4949 .