Приказ основних података о документу
Од узора до инструмента: Сава Шумановић и уметничко-теоријски универзум Андреа Лота (1921–1924)
From Model to Instrument: Sava Šumanović and Artistic and Theoretical Univers of André Lhote (1921-1924) / Du modèle à l'instrument : Sava Šumanović et l'univers artistico-théorique d'André Lhote (1921-1924)
dc.contributor | Kvas, Milana (ur.) | |
dc.creator | Milenković, Sofija | |
dc.date.accessioned | 2023-10-10T11:54:50Z | |
dc.date.available | 2023-10-10T11:54:50Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-81794-04-3 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4949 | |
dc.description.abstract | Први боравак Саве Шумановића у Паризу, између 1920. и 1921. године, обележен је његовим тромесечним образовањем у атељеу француског уметника, писца о уметности и педагога, Андреа Лота (André Lhote). И након периода формалног школовања код Лота и повратка у Загреб 1921. године, Шумановић је наставио да прати Лотово стваралаштво и теоријски рад. Искуство образовања код Лота за Шумановића је имало формативан значај што се види, како из трансформације његовог уметничког приступа, тако и из теоријских текстова које он пише 1921. и 1924. године. Циљ рада је да допринесе прецизнијем разумевању значаја које је образовање код Лота имало на Шумановићев уметнички развој, односа који је Шумановић имао са Лотом као менторском фигуром и начина на који је Лот усмерио Шумановићеву уметничку и теоријску праксу. У том смислу, фокус анализе је на вези између, с једне стране, Лотовог уметничког модела и теоријског система и, с друге стране, Шумановићевих дела и теоријских текстова насталих између 1921. и 1924. године, односно између године у којој је Шумановић боравио у Лотовој школи, редефинисао своју уметничку оријентацију и написао свој први теоријски текст, и оне током које објављује своје текстове „Сликар о сликарству” и „Зашто волим Пусеново сликарство”. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.language.iso | en | sr |
dc.language.iso | fr | sr |
dc.publisher | Спомен-збирка Павла Бељанског, Нови Сад | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.source | Сава Шумановић и европски реализми између два светска рата | sr |
dc.subject | Сава Шумановић | sr |
dc.subject | Андре Лот (André Lhote) | sr |
dc.subject | Париз | sr |
dc.title | Од узора до инструмента: Сава Шумановић и уметничко-теоријски универзум Андреа Лота (1921–1924) | sr |
dc.title | From Model to Instrument: Sava Šumanović and Artistic and Theoretical Univers of André Lhote (1921-1924) / Du modèle à l'instrument : Sava Šumanović et l'univers artistico-théorique d'André Lhote (1921-1924) | sr |
dc.type | bookPart | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 89 | |
dc.citation.spage | 61 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4949 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.cobiss | 73821705 |