Приказ основних података о документу
Сарадњом до бољег решења, а вежбом до успешне сарадње: PEER тренинг за подстицање вештина колаборативног решавања проблема у средњошколској популацији
Saradnjom do boljeg rešenja, a vežbom do uspešne saradnje: PEER trening za podsticanje veština kolaborativnog rešavanja problema u srednjoškolskoj populaciji
dc.contributor | Ђигић, Гордана | |
dc.contributor | Стојадиновић, Милош | |
dc.creator | Бауцал, Александар | |
dc.creator | Павловић Бабић, Драгица | |
dc.creator | Алтарас Димитријевић, Ана | |
dc.creator | Крстић, Ксенија | |
dc.creator | Јолић Марјановић, Зорана | |
dc.creator | Степановић Илић, Ивана | |
dc.creator | Виденовић, Марина | |
dc.creator | Јошић, Смиљана | |
dc.creator | Никитовић, Тијана | |
dc.creator | Мојовић Здравковић, Кристина | |
dc.creator | Рајић, Милана | |
dc.creator | Ивановић, Јован | |
dc.date.accessioned | 2023-08-24T08:15:38Z | |
dc.date.accessioned | 2023-10-10T12:20:50Z | |
dc.date.available | 2023-08-24T08:15:38Z | |
dc.date.available | 2023-10-10T12:20:50Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-8937-756-9 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/957 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4951 | |
dc.description.abstract | Овај рад представља први приказ садржаја и резултата евалуације једног програма за подстицање вештинасарадње и тимског решавања проблема код младих. Реч је о тренингу који је осмишљен у оквиру пројектаPEERSolvers (https://peersolvers.f.bg.ac.rs), а заснован на PEER моделу успешне сарадње, који је већпредстављен нашој научној и стручној јавности. Сходно поставкама тог модела, истоимени (PEER) тренингима четири основна сегмента. Први сегмент посвећен је формулисању и утврђивању правилаконструктивног дијалога и размене идеје; други подразумева рад на препознавању и уважавању особиналичности односно индивидуалних разлика у тимском раду; трећи сегмент тиче се вештина из областиемоционалне интелигенције и подстиче правилно уочавање, разумевање и регулисање емоција токомсарадње; најзад, четврти део тренинга бави се умешношћу чланова тима да користе спољне ресурсе –превасходно дигиталне изворе података – који су од помоћи у решавању проблема с којим се тим суочава.Сваком сегменту посвећен је по један трочасовни блок, с тим што првом сегменту претходи и кратка уводнасесија (која служи узајамном упознавању и упознавању учесника са програмом рада), док се последњиулива у завршну рекапитулацију и евалуацију тренинга. Целокупан тренинг одвија се у четири дана исастоји од низа групних вежби и интерактивних задатака. Тренинг је први пут реализован у марту текућегодине, а полазници су били ученици другог разреда из шест београдских средњих школа (три гимназије,три средње стручне школе), при чему је у свакој школи тренингом обухваћена по једна група величине N= 21. Искуства тренера потврђују да тренинг може успешно да се изведе према предвиђеном сценарију;истовремено, евалуације учесника указују на то да је садржај тренинга за њих релевантан (просечне оценерелевантности четирију сегмената износе 3,39–3,58, на скали од 1 до 4) и да су њиме стекли одговарајућевештине (просечне оцене самоопажене компетентности су у распону 3,61–3,80). Ипак, уочен је и просторза даље унапређивање тренинга, пре свега у смислу диференцијације материјала и начина рада с обзиромна образовни профил, те на ниво зрелости и заинтересованости ученика. | sr |
dc.description.abstract | Ovaj rad predstavlja prvi prikaz sadržaja i rezultata evaluacije jednog programa za podsticanje veštinasaradnje i timskog rešavanja problema kod mladih. Reč je o treningu koji je osmišljen u okviru projektaPEERSolvers (https://peersolvers.f.bg.ac.rs), a zasnovan na PEER modelu uspešne saradnje, koji je većpredstavljen našoj naučnoj i stručnoj javnosti. Shodno postavkama tog modela, istoimeni (PEER) treningima četiri osnovna segmenta. Prvi segment posvećen je formulisanju i utvrđivanju pravilakonstruktivnog dijaloga i razmene ideje; drugi podrazumeva rad na prepoznavanju i uvažavanju osobinaličnosti odnosno individualnih razlika u timskom radu; treći segment tiče se veština iz oblastiemocionalne inteligencije i podstiče pravilno uočavanje, razumevanje i regulisanje emocija tokomsaradnje; najzad, četvrti deo treninga bavi se umešnošću članova tima da koriste spoljne resurse –prevashodno digitalne izvore podataka – koji su od pomoći u rešavanju problema s kojim se tim suočava.Svakom segmentu posvećen je po jedan tročasovni blok, s tim što prvom segmentu prethodi i kratka uvodnasesija (koja služi uzajamnom upoznavanju i upoznavanju učesnika sa programom rada), dok se poslednjiuliva u završnu rekapitulaciju i evaluaciju treninga. Celokupan trening odvija se u četiri dana isastoji od niza grupnih vežbi i interaktivnih zadataka. Trening je prvi put realizovan u martu tekućegodine, a polaznici su bili učenici drugog razreda iz šest beogradskih srednjih škola (tri gimnazije,tri srednje stručne škole), pri čemu je u svakoj školi treningom obuhvaćena po jedna grupa veličine N= 21. Iskustva trenera potvrđuju da trening može uspešno da se izvede prema predviđenom scenariju;istovremeno, evaluacije učesnika ukazuju na to da je sadržaj treninga za njih relevantan (prosečne ocenerelevantnosti četiriju segmenata iznose 3,39–3,58, na skali od 1 do 4) i da su njime stekli odgovarajućeveštine (prosečne ocene samoopažene kompetentnosti su u rasponu 3,61–3,80). Ipak, uočen je i prostorza dalje unapređivanje treninga, pre svega u smislu diferencijacije materijala i načina rada s obziromna obrazovni profil, te na nivo zrelosti i zainteresovanosti učenika. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Друштво психолога Србије | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/ScienceFundRS/Ideje/7744729/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.source | 71. Конгрес психолога Србије - Нови хоризонти (сајбер) психологије | sr |
dc.subject | PEER модел | sr |
dc.subject | сарадња | sr |
dc.subject | тимски рад | sr |
dc.subject | средњошколци | sr |
dc.subject | тренинг | sr |
dc.subject | PEER model | sr |
dc.subject | saradnja | sr |
dc.subject | timski rad | sr |
dc.subject | srednjoškolci | sr |
dc.subject | trening | sr |
dc.title | Сарадњом до бољег решења, а вежбом до успешне сарадње: PEER тренинг за подстицање вештина колаборативног решавања проблема у средњошколској популацији | sr |
dc.title | Saradnjom do boljeg rešenja, a vežbom do uspešne saradnje: PEER trening za podsticanje veština kolaborativnog rešavanja problema u srednjoškolskoj populaciji | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 92 | |
dc.citation.spage | 92 | |
dc.citation.volume | 71 | |
dc.description.other | 71. Конгрес психолога Србије, Палић, 24–27. мај 2023. | sr |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/12152/Saradnjom_do_boljeg_resenja_2023.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_957 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.cobiss | 120762121 |