Приказ основних података о документу

dc.creatorBaucal, Aleksandar
dc.creatorPavlović-Babić, Dragica
dc.creatorAltaras Dimitrijević, Ana
dc.creatorKrstić, Ksenija
dc.creatorJolić Marjanović, Zorana
dc.creatorStepanović Ilić, Ivana
dc.creatorVidenović, Marina
dc.creatorJošić, Smiljana
dc.creatorNikitović, Tijana
dc.creatorMojović, Kristina
dc.creatorRajić, Milana
dc.creatorIvanović, Jovan
dc.date.accessioned2023-10-16T11:22:42Z
dc.date.available2023-10-16T11:22:42Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-8937-756-9
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4984
dc.description.abstractОвај рад представља први приказ садржаја и резултата евалуације једног програма за подстицање вештина сарадње и тимског решавања проблема код младих. Реч је о тренингу који је осмишљен у оквиру пројекта PEERSolvers (https://peersolvers.f.bg.ac.rs), а заснован на PEER моделу успешне сарадње, који је већ представљен нашој научној и стручној јавности. Сходно поставкама тог модела, истоимени (PEER) тренинг има четири основна сегмента. Први сегмент посвећен је формулисању и утврђивању правила конструктивног дијалога и размене идеје; други подразумева рад на препознавању и уважавању особина личности односно индивидуалних разлика у тимском раду; трећи сегмент тиче се вештина из области емоционалне интелигенције и подстиче правилно уочавање, разумевање и регулисање емоција током сарадње; најзад, четврти део тренинга бави се умешношћу чланова тима да користе спољне ресурсе – превасходно дигиталне изворе података – који су од помоћи у решавању проблема с којим се тим суочава. Сваком сегменту посвећен је по један трочасовни блок, с тим што првом сегменту претходи и кратка уводна сесија (која служи узајамном упознавању и упознавању учесника са програмом рада), док се последњи улива у завршну рекапитулацију и евалуацију тренинга. Целокупан тренинг одвија се у четири дана и састоји од низа групних вежби и интерактивних задатака. Тренинг је први пут реализован у марту текуће године, а полазници су били ученици другог разреда из шест београдских средњих школа (три гимназије, три средње стручне школе), при чему је у свакој школи тренингом обухваћена по једна група величине N = 21. Искуства тренера потврђују да тренинг може успешно да се изведе према предвиђеном сценарију; истовремено, евалуације учесника указују на то да је садржај тренинга за њих релевантан (просечне оцене релевантности четирију сегмената износе 3,39–3,58, на скали од 1 до 4) и да су њиме стекли одговарајуће вештине (просечне оцене самоопажене компетентности су у распону 3,61–3,80). Ипак, уочен је и простор за даље унапређивање тренинга, пре свега у смислу диференцијације материјала и начина рада с обзиром на образовни профил, те на ниво зрелости и заинтересованости ученика.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherДруштво психолога Србијеsr
dc.publisherЦентар за примењену психологијуsr
dc.relationИстраживање спроведено уз подршку Фонда за наауку Републике Србије, број пројекта #7744729, The PEER model of collaborative problem solving: Developing young people’s capacities for constructive interaction and teamwork - PEERSolverssr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceKnjiga rezimea - Kongres psihologa Srbije Novi horizonti (sajber)psihologije, Palićsr
dc.subjectPEER моделsr
dc.subjectсарадњаsr
dc.subjectтимски радsr
dc.subjectсредњошколциsr
dc.subjectтренингsr
dc.titleСарадњом до бољег решења, а вежбом до успешне сарадње: ПЕЕР тренинг за подстицање вештина колаборативног решавања проблема у средњошколској популацијиsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.spage92
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/12260/bitstream_12260.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4984
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу