Приказ основних података о документу

dc.creatorNikitović, Tijana
dc.creatorJošić, Smiljana
dc.creatorMojović, Kristina
dc.creatorKrstić, Ksenija
dc.creatorPavlović-Babić, Dragica
dc.date.accessioned2023-10-16T11:33:37Z
dc.date.available2023-10-16T11:33:37Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-8937-756-9
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4990
dc.description.abstractУ овом раду, изложићемо један аспект тренинга креираног у оквиру пројекта „Сарадњом до решења: PEER модел оснаживања младих за конструктивни дијалог и тимски рад” који се реализује у оквиру програма Идеје, Фонда за науку Републике Србије. Циљ рада је представљање тренинга намењеног унапређењу вештина младих у коришћењу интернета као ресурса у сарадничком решавању проблема. С обзиром на то да су дигиталне компетенције препознате као вештине од изузетне важности у будућности, наше интересовање је било усмерено на оснаживање ове вештине код средњошколаца. Тренинг је имао неколико циљева: а) подстаћи коришћење дигиталних ресурса за решавање проблема, пре свега у виду трагања за информацијама; б) упознати учеснике са могућностима које пружа интернет као метаизвор информација; ц) развити критички однос учесника према доступним информацијама, пре свега у погледу њихове поузданости. Тренинг је реализован током марта 2023. године у шест средњих школа из Београда (три гимназије и три средње стручне школе). Укупно 126 ученика другог разреда средње школе је завршило тренинг у целости (55% женског пола). Део тренинга усмерен ка дигиталним компетенцијама реализован је у оквиру једног дана, у трајању од три сата. У првом делу тренинга учесници су, кроз вођене групне активности, дошли до заједничког одређења појма ресурса и њихове улоге у сарадничком решавању проблема. Уз то, кроз обуку и заједнички рад упознати су са адекватним стратегијама претраживања информација на интернету. У другом делу, учесници су обучени за примену критеријума процене релеватности и тачности информација добијених путем заједничке интернет претраге. Потом, учеснике смо упознали са популарном алатком за интернет претрагу – ChatGPT, уз наглашавање његове предности у односу на уобичајене претраживаче, али и ограничења која се тичу праћења извора информација. Завршна активност тицала се примене наученог, кроз тимски рад, на друштвено и научно релевантном проблему. Резултати евалуације учесника о квалитету обуке о дигиталним ресурсима биће искоришћени као важан извор података за даље унапређење тренинга. Такође, ефекте тренинга проценићемо накнадним анализама квалитета сарадње и продуката групног рада ученика укључених у пројекат.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherДруштво психолога Србијеsr
dc.publisherЦентар за примењену психологијуsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/ScienceFundRS/Ideje/7744729/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceКњига резимеа - Конгрес психолога Србије Нови хоризонти (сајбер)психологије, Палићsr
dc.subjectдигитални ресурсиsr
dc.subjectтренингsr
dc.subjectадолесцентиsr
dc.subjectинтернет претрагаsr
dc.subjectPEER моделsr
dc.titleИнтернет као ресурс у сарадничком решавању проблема: приказ тренингаsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage91
dc.citation.spage90
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/12258/bitstream_12258.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4990
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу