Приказ основних података о документу
Интернет као ресурс у сарадничком решавању проблема: приказ тренинга
dc.creator | Nikitović, Tijana | |
dc.creator | Jošić, Smiljana | |
dc.creator | Mojović, Kristina | |
dc.creator | Krstić, Ksenija | |
dc.creator | Pavlović-Babić, Dragica | |
dc.date.accessioned | 2023-10-16T11:33:37Z | |
dc.date.available | 2023-10-16T11:33:37Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-8937-756-9 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4990 | |
dc.description.abstract | У овом раду, изложићемо један аспект тренинга креираног у оквиру пројекта „Сарадњом до решења: PEER модел оснаживања младих за конструктивни дијалог и тимски рад” који се реализује у оквиру програма Идеје, Фонда за науку Републике Србије. Циљ рада је представљање тренинга намењеног унапређењу вештина младих у коришћењу интернета као ресурса у сарадничком решавању проблема. С обзиром на то да су дигиталне компетенције препознате као вештине од изузетне важности у будућности, наше интересовање је било усмерено на оснаживање ове вештине код средњошколаца. Тренинг је имао неколико циљева: а) подстаћи коришћење дигиталних ресурса за решавање проблема, пре свега у виду трагања за информацијама; б) упознати учеснике са могућностима које пружа интернет као метаизвор информација; ц) развити критички однос учесника према доступним информацијама, пре свега у погледу њихове поузданости. Тренинг је реализован током марта 2023. године у шест средњих школа из Београда (три гимназије и три средње стручне школе). Укупно 126 ученика другог разреда средње школе је завршило тренинг у целости (55% женског пола). Део тренинга усмерен ка дигиталним компетенцијама реализован је у оквиру једног дана, у трајању од три сата. У првом делу тренинга учесници су, кроз вођене групне активности, дошли до заједничког одређења појма ресурса и њихове улоге у сарадничком решавању проблема. Уз то, кроз обуку и заједнички рад упознати су са адекватним стратегијама претраживања информација на интернету. У другом делу, учесници су обучени за примену критеријума процене релеватности и тачности информација добијених путем заједничке интернет претраге. Потом, учеснике смо упознали са популарном алатком за интернет претрагу – ChatGPT, уз наглашавање његове предности у односу на уобичајене претраживаче, али и ограничења која се тичу праћења извора информација. Завршна активност тицала се примене наученог, кроз тимски рад, на друштвено и научно релевантном проблему. Резултати евалуације учесника о квалитету обуке о дигиталним ресурсима биће искоришћени као важан извор података за даље унапређење тренинга. Такође, ефекте тренинга проценићемо накнадним анализама квалитета сарадње и продуката групног рада ученика укључених у пројекат. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Друштво психолога Србије | sr |
dc.publisher | Центар за примењену психологију | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/ScienceFundRS/Ideje/7744729/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Књига резимеа - Конгрес психолога Србије Нови хоризонти (сајбер)психологије, Палић | sr |
dc.subject | дигитални ресурси | sr |
dc.subject | тренинг | sr |
dc.subject | адолесценти | sr |
dc.subject | интернет претрага | sr |
dc.subject | PEER модел | sr |
dc.title | Интернет као ресурс у сарадничком решавању проблема: приказ тренинга | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 91 | |
dc.citation.spage | 90 | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/12258/bitstream_12258.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4990 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |