Модерни поглед Васе Поморишца —трансформације традиције
Само за регистроване кориснике
2023
Поглавље у монографији (Рецензирана верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
У раду се анализира уметнички опус Васе Поморишца кроз четири тематско-проблемске целине које се у њему издвајају: призоре модерности (модерног света), аутопортрете, потрете и историјске (митолошке и религиозне) композиције. Анализа уметничког опуса темељи се на контекстуализацији његовог специфичног сликарског метода, тзв. ”митског метода” (Т. С. Елиот) који је Поморишац развио током студија у Лондону током периода 1921-1925. године, а односи се на модерну интерпретацију и иновацију тема и мотива из уметничке прошлости. Поморишчеви аутопортрети се у раду анализирају као специфична целина којом уметник конституише своју професионалну саморепрезентацију засновану на фигури pictor doctus, док се портретима приступа као слојевитој слици грађанског друштва у периоду између два светска рата конституисану на принципу типолошке репрезентације.
Кључне речи:
Васа Поморишац / модерно сликарство / аутопортрет / портрет / митски методИзвор:
Поморишац: Васа Поморишац [Vasa Pomorišac], 2023, 11-40Издавач:
- Галерија Матице српске, Нови Сад
Институција/група
Istorija umetnosti / History of ArtTY - CHAP AU - Ереш, Ана PY - 2023 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5072 AB - У раду се анализира уметнички опус Васе Поморишца кроз четири тематско-проблемске целине које се у њему издвајају: призоре модерности (модерног света), аутопортрете, потрете и историјске (митолошке и религиозне) композиције. Анализа уметничког опуса темељи се на контекстуализацији његовог специфичног сликарског метода, тзв. ”митског метода” (Т. С. Елиот) који је Поморишац развио током студија у Лондону током периода 1921-1925. године, а односи се на модерну интерпретацију и иновацију тема и мотива из уметничке прошлости. Поморишчеви аутопортрети се у раду анализирају као специфична целина којом уметник конституише своју професионалну саморепрезентацију засновану на фигури pictor doctus, док се портретима приступа као слојевитој слици грађанског друштва у периоду између два светска рата конституисану на принципу типолошке репрезентације. PB - Галерија Матице српске, Нови Сад T2 - Поморишац: Васа Поморишац [Vasa Pomorišac] T1 - Модерни поглед Васе Поморишца —трансформације традиције EP - 40 SP - 11 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5072 ER -
@inbook{ author = "Ереш, Ана", year = "2023", abstract = "У раду се анализира уметнички опус Васе Поморишца кроз четири тематско-проблемске целине које се у њему издвајају: призоре модерности (модерног света), аутопортрете, потрете и историјске (митолошке и религиозне) композиције. Анализа уметничког опуса темељи се на контекстуализацији његовог специфичног сликарског метода, тзв. ”митског метода” (Т. С. Елиот) који је Поморишац развио током студија у Лондону током периода 1921-1925. године, а односи се на модерну интерпретацију и иновацију тема и мотива из уметничке прошлости. Поморишчеви аутопортрети се у раду анализирају као специфична целина којом уметник конституише своју професионалну саморепрезентацију засновану на фигури pictor doctus, док се портретима приступа као слојевитој слици грађанског друштва у периоду између два светска рата конституисану на принципу типолошке репрезентације.", publisher = "Галерија Матице српске, Нови Сад", journal = "Поморишац: Васа Поморишац [Vasa Pomorišac]", booktitle = "Модерни поглед Васе Поморишца —трансформације традиције", pages = "40-11", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5072" }
Ереш, А.. (2023). Модерни поглед Васе Поморишца —трансформације традиције. in Поморишац: Васа Поморишац [Vasa Pomorišac] Галерија Матице српске, Нови Сад., 11-40. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5072
Ереш А. Модерни поглед Васе Поморишца —трансформације традиције. in Поморишац: Васа Поморишац [Vasa Pomorišac]. 2023;:11-40. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5072 .
Ереш, Ана, "Модерни поглед Васе Поморишца —трансформације традиције" in Поморишац: Васа Поморишац [Vasa Pomorišac] (2023):11-40, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5072 .