Приказ основних података о документу

Social transition and value conflicts of youth in Serbia

dc.creatorPavlović, Zoran
dc.date.accessioned2023-11-09T09:52:02Z
dc.date.available2023-11-09T09:52:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.isbn978-86-6349-017-8
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5192
dc.description.abstractУ контексту два водећа модела објашњења промене преовлађујуће политичке културе у ситуацији транзитивних, измењених друштвено-економских околности унутар једног друштва (културолошког и институционалног модела), анализиран је међусобни однос и структура већег броја политичких (однос према демократији, парламентарна, социјалистичка оријентација и сл.) и политички релевантних вредносних оријентација (ауторитарност, вертикални колективизам, модернизам и сл.). Приказани су резултати емпиријског истраживања спроведеног на узорку од 788 матураната из 25 београдских средњих школа. Факторском анализом 14 вредносних оријентација издвојена су два фактора другог реда, што указује на то да се може говорити о две опште вредносне димензије: интринзичко-демократској и инструментално-демократској. Повезаност две димензије је слаба (r=.19, p<.01). Додатне анализе указују на то да је однос према пропагираним, просистемским вредностима амбивалентан и конфликтан и слабо утемељен у општијим вредносним уверењима младих. Кључне речи: вредносне оријентације, демократија, политичка култура, млади, Србијаsr
dc.description.abstractThe paper is aimed at analyzing the mutual relations and structure of numerous political orientations (attitudes towards democracy, parliamentary, socialist orientations etc.) and politically relevant value orientations (authoritarianism, vertical collectivism, modernism etc.) in the light of the two leading explanatory models of changing the prevailing political culture during the transitional, i.e. altered socio-economic circumstances in society (namely, the cultural and institutional model). The results of the empirical survey conducted on the sample of 788 fourthgrade secondary school students from twenty-five Belgrade secondary schools are shown. Factor analysis of fourteen value orientations yielded two second-order factors, which implies that two general value dimensions can be identified: the intrinsic-democratic and instrumental-democratic dimensions. These two are only weakly correlated (r=.19, p<.001). Additional analysis indicates that youth acceptance of the officially propagated system values is characterized by ambivalence and conflict, not being deeply rooted in the more general value beliefs.sr
dc.language.isosrsr
dc.relationDruštvene transformacije u procesu evropskih integracija: multidisciplinarni pristup (br. 47010)sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceПојединац, породица, друштво у транзицији : међународни тематски зборникsr
dc.subjectвредносне оријентацијеsr
dc.subjectдемократијаsr
dc.subjectполитичка култураsr
dc.subjectмладиsr
dc.subjectсрбијаsr
dc.subjectvalue orientationssr
dc.subjectdemocracysr
dc.subjectpolitical culturesr
dc.subjectyouthsr
dc.subjectserbiasr
dc.titleДруштвена транзиција и вредносни конфликти младих у Србијиsr
dc.titleSocial transition and value conflicts of youth in Serbiasr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage53
dc.citation.spage38
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/12842/selection-2-17.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5192
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу