Pohađanje preventivnog programa „Škola bez nasilja“ i stavovi prema rodnim ulogama i rodno zasnovanom nasilju
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Rodno zasnovano nasilјe (RZN) predstavlјa globalni fenomen i jednu
od gorućih tema savremenog sveta, čija prevencija je jedan od osam
Milenijumskih cilјeva razvoja. U poslednjih dvadesetak godina mnogo
toga je urađeno na pokušajima prevencije RZN i postoji veliki broj
različitih intervencija (Ellsberg et al., 2015). Preventivni programi
novije generacije za cilј imaju promociju nenasilјa, ravnopravnosti i
tolerancije, što čine kroz različite obrazovne programe i programe za
osnaživanje ugroženih grupa. Oni se zasnivaju na činjenici da se RZN i
nasilne interakcije ne dešavaju u socijalnom vakumu. Način na koji
osoba vidi svoj rodni identitet, uokviren je socijalnim očekivanjima
koja određuju šta je to što je „prikladno” za muškarce i žene. To često
vodi stereotipnim predstavama o tipično ženskim ili femininim ili
maskulinim osobinama (Addis & Mahalik, 2003; Bem, 1974; Randall,
1982). U društvenom kontekstu, u kome su uloge „definisane” za rodove, a uloge muškaraca u izvesno...m smislu privilegovane, nasilјe
prema ženama izranja iz konteksta rodne nejednakosti i prihvaćenih
socijalnih normi u vezi s rodnim ulogama. Sve to može voditi društvenoj neosetlјivosti na različite oblike rodno zasnovanog nasilјa. Na
taj način, rodno neravnopravni stavovi postaju jedan od faktora rizika za RZN, a njihova promena jedan od važnih kanala za njegovu prevenciju.
Keywords:
preventivni program / stavovi / rodne uloge / rodno zasnovano nasiljeSource:
Dijalozi u obrazovanju – Zbornik radova, 2016, 119-124Publisher:
- Društvo istraživača u obrazovanju
Institution/Community
Psihologija / PsychologyTY - CONF AU - Pavlović, Zoran AU - Banjac, Sonja PY - 2016 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5194 AB - Rodno zasnovano nasilјe (RZN) predstavlјa globalni fenomen i jednu od gorućih tema savremenog sveta, čija prevencija je jedan od osam Milenijumskih cilјeva razvoja. U poslednjih dvadesetak godina mnogo toga je urađeno na pokušajima prevencije RZN i postoji veliki broj različitih intervencija (Ellsberg et al., 2015). Preventivni programi novije generacije za cilј imaju promociju nenasilјa, ravnopravnosti i tolerancije, što čine kroz različite obrazovne programe i programe za osnaživanje ugroženih grupa. Oni se zasnivaju na činjenici da se RZN i nasilne interakcije ne dešavaju u socijalnom vakumu. Način na koji osoba vidi svoj rodni identitet, uokviren je socijalnim očekivanjima koja određuju šta je to što je „prikladno” za muškarce i žene. To često vodi stereotipnim predstavama o tipično ženskim ili femininim ili maskulinim osobinama (Addis & Mahalik, 2003; Bem, 1974; Randall, 1982). U društvenom kontekstu, u kome su uloge „definisane” za rodove, a uloge muškaraca u izvesnom smislu privilegovane, nasilјe prema ženama izranja iz konteksta rodne nejednakosti i prihvaćenih socijalnih normi u vezi s rodnim ulogama. Sve to može voditi društvenoj neosetlјivosti na različite oblike rodno zasnovanog nasilјa. Na taj način, rodno neravnopravni stavovi postaju jedan od faktora rizika za RZN, a njihova promena jedan od važnih kanala za njegovu prevenciju. PB - Društvo istraživača u obrazovanju C3 - Dijalozi u obrazovanju – Zbornik radova T1 - Pohađanje preventivnog programa „Škola bez nasilja“ i stavovi prema rodnim ulogama i rodno zasnovanom nasilju EP - 124 SP - 119 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5194 ER -
@conference{ author = "Pavlović, Zoran and Banjac, Sonja", year = "2016", abstract = "Rodno zasnovano nasilјe (RZN) predstavlјa globalni fenomen i jednu od gorućih tema savremenog sveta, čija prevencija je jedan od osam Milenijumskih cilјeva razvoja. U poslednjih dvadesetak godina mnogo toga je urađeno na pokušajima prevencije RZN i postoji veliki broj različitih intervencija (Ellsberg et al., 2015). Preventivni programi novije generacije za cilј imaju promociju nenasilјa, ravnopravnosti i tolerancije, što čine kroz različite obrazovne programe i programe za osnaživanje ugroženih grupa. Oni se zasnivaju na činjenici da se RZN i nasilne interakcije ne dešavaju u socijalnom vakumu. Način na koji osoba vidi svoj rodni identitet, uokviren je socijalnim očekivanjima koja određuju šta je to što je „prikladno” za muškarce i žene. To često vodi stereotipnim predstavama o tipično ženskim ili femininim ili maskulinim osobinama (Addis & Mahalik, 2003; Bem, 1974; Randall, 1982). U društvenom kontekstu, u kome su uloge „definisane” za rodove, a uloge muškaraca u izvesnom smislu privilegovane, nasilјe prema ženama izranja iz konteksta rodne nejednakosti i prihvaćenih socijalnih normi u vezi s rodnim ulogama. Sve to može voditi društvenoj neosetlјivosti na različite oblike rodno zasnovanog nasilјa. Na taj način, rodno neravnopravni stavovi postaju jedan od faktora rizika za RZN, a njihova promena jedan od važnih kanala za njegovu prevenciju.", publisher = "Društvo istraživača u obrazovanju", journal = "Dijalozi u obrazovanju – Zbornik radova", title = "Pohađanje preventivnog programa „Škola bez nasilja“ i stavovi prema rodnim ulogama i rodno zasnovanom nasilju", pages = "124-119", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5194" }
Pavlović, Z.,& Banjac, S.. (2016). Pohađanje preventivnog programa „Škola bez nasilja“ i stavovi prema rodnim ulogama i rodno zasnovanom nasilju. in Dijalozi u obrazovanju – Zbornik radova Društvo istraživača u obrazovanju., 119-124. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5194
Pavlović Z, Banjac S. Pohađanje preventivnog programa „Škola bez nasilja“ i stavovi prema rodnim ulogama i rodno zasnovanom nasilju. in Dijalozi u obrazovanju – Zbornik radova. 2016;:119-124. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5194 .
Pavlović, Zoran, Banjac, Sonja, "Pohađanje preventivnog programa „Škola bez nasilja“ i stavovi prema rodnim ulogama i rodno zasnovanom nasilju" in Dijalozi u obrazovanju – Zbornik radova (2016):119-124, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5194 .